XXL Nutrition

Cut schema ter beoordeling

MindCtrller

Novice
Waardering
0
Had hier laatst al een schema opgezet maar nauwelijks reacties gehad. Heb daarna nog flink zitten lezen hier en toen dit nieuwe schema gemaakt. Is dit een goed schema? Heb nog wel even wat vragen.

Eerst las ik van alles over EKV verhoudingen. Nu las ik dat dat achterhaald was en dat je 1gr vet per kg lichaamsgewicht moest aanhouden en 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Hier heb ik mijn schema dan ook op gebaseerd. De rest van mijn benodigde kcal vul ik dus aan met carbs. Maar stel je wilt 500kcal boven je onderhoud gaan zitten (of zelfs meer) voor je bulk, dan zouden je eiwit en vet inname het zelfde blijven en alleen je carbs flink moeten opschroeven. Lijkt mij een beetje vreemd..

Over het schema, onderaan wordt automatisch berekend wat de ideale waarden zijn voor mij. Hier zit ik vrij dichtbij. Graag hoor ik jullie mening over mijn schema.

Bijlagen

Ziet er goed uit imo! Misschien nog wat eiwitten eruit en carbs erbij, 1.8-2gr per kg is prima in principe. Alleen als je onder je onderhoud gaat zitten zou ik eiwitten iets hoger doen.
En klopt inderdaad dat je je carbs omhoog schroeft, zeker als je boven onderhoud zit (bulken) zou ik eiwitten niet hoger doen dan 1.8-2gr, gaat ten koste van je kcal die je voor carbs kunt gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! ja ik zit nu 500kcal onder mijn onderhoud en heb daarom iets meer eiwit dan nodig. Maar stel ik wordt nu mooi droog en wil in de winter gaan clean bulken. Dan zou ik dus bijvoorbeeld 500kcal boven mijn onderhoud gaan zitten. Dat is een verschil van 1000kcal met nu. Dan zou ik dus 1000/4 is 250gr meer carbs binnen moeten krijgen. Maar een overschot van carbs wordt toch opgeslagen als vet.. Of krijg je hierdoor ook meer spiergroei?

Ik denk zelfs nog wat meer dan 250gr, want je eiwitten hoeven doen niet zo hoog te zitten.

good to go my friend

Terug
Naar boven