XXL Nutrition

Cut schema voor vader

MPandy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Lengte 1.78m Gewicht 115kg
EKV verhouding ongeveer 40/40/20
Calorie behoefte 3078Kcal -500 = 2578Kcal in de cut.

het is men 1ste keer na veel lezen dat ik een schema maak + nog even een vraagje: Koffie slecht in een cut of niet? Ik denk van niet omdat het geen Kcal bevat + een klein beetje een boost van de caffeine?

Graag had ik wat tips, meningen enz...
Alvast bedankt Andy :D

etdslc.png

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Iemand? :/

Bij brood 200 gram kipfilet?

Hij vindt 2 pakjes kipfilet op 2 broodjes veel (ik ook best wel :o)
traint je pa ook? of alleen diëten ?

Verlaag de carbs en compenseer dat met meer vetten (richting ~110-120g vet). En nee, vetten zijn niet slecht.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Verlaag de carbs en compenseer dat met meer vetten (richting ~110-120g vet). En nee, vetten zijn niet slecht.

Succes.

Met welke voedingsmiddelen zou ik het best kunnen doen dat ik minder carbs krijg en meer vet?

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Hij vindt 2 pakjes kipfilet op 2 broodjes veel (ik ook best wel :o)
traint je pa ook? of alleen diëten ?

Hij wilt thuis trainen (heb gewichten etc) & ook cardio.
Ik bedoel gewoon 200 gram kipfilet (niet die plakjes he :p) dat eet je gewoon met in de ene hand de kip en de andere bv het brood?

En dan heb ik de verhouding toch niet van 40-40-20 ? dan kom ik vele ovr de 20% vet?

Niet te veel focussen op de verhoudingen, die zijn zelden nauwkeurig. Ga beter uit van de volgende richtlijnen:

Cutten: (BMR x activiteitsfactor) - 500 a 700 kcal
Eiwit: 2-2.5g/kg
Vet: 1-1.2g/kg
KH: rest

Eiwit en KH = 4kcal per 1g
Vet = 9kcal per 1g

Heb je dat bestand zelf gemaakt of ergens vandaan geplukt? zou je hem anders kunnen posten?

Volgens Dave Palumbo (fitness- en dieetgoeroe) moet je tijdens een cut niet meer dan 2 koppen koffie per dag drinken. Koffie werkt cortisolaanmaak nameljk in de hand.

Met welke voedingsmiddelen zou ik het best kunnen doen dat ik minder carbs krijg en meer vet?

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Hij wilt thuis trainen (heb gewichten etc) & ook cardio.
Ik bedoel gewoon 200 gram kipfilet (niet die plakjes he :p) dat eet je gewoon met in de ene hand de kip en de andere bv het brood?

Noten zijn het best voor vetten

• Topic Starter Topic Starter
Heb je dat bestand zelf gemaakt of ergens vandaan geplukt? zou je hem anders kunnen posten?

Heb het echt helemaal zelf gemaakt

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Niet te veel focussen op de verhoudingen, die zijn zelden nauwkeurig. Ga beter uit van de volgende richtlijnen:

Cutten: (BMR x activiteitsfactor) - 500 a 700 kcal
Eiwit: 2-2.5g/kg
Vet: 1-1.2g/kg
KH: rest

Eiwit en KH = 4kcal per 1g
Vet = 9kcal per 1g

Oke ik ga er eens aan werken, ik laat je 1 van de dagen het even controleren, al bedankt !

Terug
Naar boven