AndroidHealthClinic

Cut schema.

fat bastard

Novice
Waardering
3
Lengte
1m74
Massa
84kg
Hallo iedereen,

Ik heb mijzelf laten geloven om eens te gaan cutten.
Nou, dit is de eerste keer dat ik een 'eigen schema' heb gemaakt met de voeding die mij toestaat ze te consumeren en volhoudbaar is.
Sinds hier mensen bloggen die er meer ervaring met hebben zou ik graag jullie meningen eens horen of aanpassingen aan mijn (proef) schema.

Leeftijd 20j , lengte 1m 74, gewicht 83kg, vet % rond 12%

Maaltijd 1, {6:00} :

Banaan : Kh 30g, kcal 125g
250ml kwark : Kh 10g, Eiwit 15g, kcal 125g

Maaltijd 2: {9:00} :

50gr Brinta: kh 33g, eiwit 5g, v 1g, kcal 174
250ml melk: kh 12g, eiwit 9g, v 3.9, kcal 118

Maaltijd 3 : {12:00}
100 gram pasta/rijst : kh 75, eiwit 6g, v 1g, kcal 341
150g kipfillet: eiwit 36g, v 2g, kcal 270 kcal

Maaltijd 4 : { 15:00}

2x Bruin brood : kh 25g, eiwit 3g, V 1g, kcal 140
ong. 50g Pindakaas: Kh 7.5, eiwit 12g, Verz vet 4g, onverz vet 26g, kcal 310

Maaltijd 5: {18:00}

Eten wat de pot schaft.
ong : kh 50, eiwit 35g, v ? 500 - 600kcal

{19:00} :
voor : 30 g Whey shake met water. 24g eiwit, kcal 113
200ml : melk kh 10g, eiwit 7.5, v 2g, kcal 100
5000 mg BCAA, kcal 25

Training

Na: : 30 g whey shake met water 24g eiwit, kcal 113
200 ml melk :kh 10g, eiwit 7.5, v 2g, kcal 100

maaltijd 6 {21:00}

150g tonijn : eiwit 30gr, kcal 150

maaltijd 7 { 23:00}

250 ml kwark: kh 10, eiwit 15g, kcal 125

Totaal
Kh: 272.5
Eiwit: 228
vet: 38 zonder maaltijd 5
Kcal: 2854

Dank bij voorbaat.

Doe knackebrod met pindakaas ipv kwark s'ochtends en s'avonds voor het slapen 500gr kwark ipv 250

KH flink naar beneden, hiervoor in de plaats meer gezonde vetten/eiwitten nemen. Je ontbijt is verder wat magertjes, eet die 250ml kwark gewoon samen met de andere kwark 's Avonds. Dan i.pv. dat havermout/brinta nemen en whey. Whey voor je training hoeft niet alleen erna.

How, veel te veel koolhydraten op verkeerde tijdstippen,
Eet je koolhydraten smorgens en vlak voor het trainen, en suikers vlak na de training, de rest van de dag eet je enkel vlees of vis (of andere) met een goede portie groenten! je hebt enkel energie (carbs) nodig wanneer je energie gaat verbruiken! btw: kwark verteert traag en is dus best savonds te gebruiken, neem smorgens eieren of vis :D

• Topic Starter Topic Starter
How, veel te veel koolhydraten op verkeerde tijdstippen,
Eet je koolhydraten smorgens en vlak voor het trainen, en suikers vlak na de training, de rest van de dag eet je enkel vlees of vis (of andere) met een goede portie groenten! je hebt enkel energie (carbs) nodig wanneer je energie gaat verbruiken! btw: kwark verteert traag en is dus best savonds te gebruiken, neem smorgens eieren of vis :D

Hoeveel minder ?
Anders laat ik die melk er wel uit, en 25g brinta ipv 50gr ?

• Topic Starter Topic Starter
KH flink naar beneden, hiervoor in de plaats meer gezonde vetten/eiwitten nemen. Je ontbijt is verder wat magertjes, eet die 250ml kwark gewoon samen met de andere kwark 's Avonds. Dan i.pv. dat havermout/brinta nemen en whey. Whey voor je training hoeft niet alleen erna.
Het aantal carbs dat ik teveel neem kan ik wel gebruiken doordat ik een redelijk intensieve job heb, alhoewel ik niet weet of dat veel uitmaakt voor de cut.

Het aantal carbs dat ik teveel neem kan ik wel gebruiken doordat ik een redelijk intensieve job heb, alhoewel ik niet weet of dat veel uitmaakt voor de cut.

Dat werk kan je dan zien als eventuele extra cardio. Zou het in ieder geval meenemen in je activiteitsfactor. Beter wat meer Kcal nuttigen dan, carbs laag is gewoon een van de hoofdzaken tijdens de cut imo. Het gaat erom dat je lichaam zich zoveel mogelijk gaat richten op vet reserves, gaat beter als je carbs laag houd. Natuurlijk reageerd elk lichaam hier anders op maar over het algemeen gesproken werkt het zo. Verder de eiwitten hoog houden en de nodige vetten binnenkrijgen.

Je kan ook is kijken hoe je lichaam reageerd op low-carb/high-carb etc. Zoals hier boven gezegd in ieder geval 's Ochtends carbs nemen en voor je training, voor de rest nog wat verdeeld over de dag. Zolang je trainingen niet veel achteruit gaan zou ik het eens het proberen waard geven. Heel veel minder hoeft ook niet maar richt je eerst eens op zo'n 100gram carbs minder.

bereken je Calorieenverbruik per dag eens en doe dat -500, daarvan ga je 400 gr eiwitten aan spenderen (1600 kcal) en 20% aan vet (reken je mee, je moet niet extra vet eten, er zit al genoeg verborgen in vlees, etc.) zorg dat de rest lange keten koolhydraten zijn en time ze voor u training en smorgens

Terug
Naar boven