AndroidHealthClinic

Cut schema

Fit_Danique

Novice
Waardering
9
Lengte
1m65
Vetpercentage
23%
Hoi allemaal,

Ben sinds deze week begonnen met cutten.... en dus ook een nieuw trainingsschema... Tips en feedback meer dan welkom! (heb 7 maanden gebulkt met bulkschema; geen supersets en of dropsets gedaan en alles weinig hh... veel compounds tijdens bulk gedaan):

Dag 1 Benen:

- Squat: 5x3

- Deadlift: 5x3

- Leg press: 3x20 (+drop)

- Leg curl + leg extension superset: 3x 15

- Walking lunges bodyweight 200m

Dag 2 Borst/Rug:

- Bankdrukken: 5x3

- Optrekken: 5x (Faillure zonder elastiek, daarna met elastiek tot faillure

- Chin ups: 3x (faillure met elastiek)

- Incline db press + dumbell row superset: 3x10

- Cable row 3x (3 5 7 9 drop)

- Cable fly + reverse cable fly superset: 3x20

Dag 3 Schouders armen:

- Military barbell press: 5x3

- dumbell front raises + dumbell side raises + wheel driver giantset: 3x15

- Incline front raise + anti gravity press superset: 3x15

- Barbell row + standing tricep extension superset: 3x12

- Cable rope hammer curl + tricep rope extension: 3x12

- reverse cable curl + reverse cable extension: 3x12

Dag 4 Benen:

- Sumo deadlift: 5x3

- Front squat: 3x8

- Hipthrust: 3x8 (+dropset)

- Step-ups + bulgarian split squat superset: 3x15

- Box jumps: 3x faillure

- Walking lunges bodyweight 200m

Dag 5 Borst/Rug:

- Incline Bench press: 5x3

- Optrekken: 5x (Faillure zonder elastiek, daarna met elastiek tot faillure)

- Bench press + Barbell row superset: 3x12

- Dumbell fly: (5, 7, 9, met laatste gewicht dumbell press tot faillure) 3x

- Latt-pulldown + Straight arm latt-pulldown: 3x15

- Shotgun row: 3x15

Groetjes Danique

Bij cutten is het vooral goed om zo zwaar mogelijk (qua gewichten) te blijven trainen om zo min mogelijk spiermassa te verliezen. Dus de compounds aan het begin zijn een goed idee. Ik denk alleen dat je op moet passen met dag 2 en 3: als je deze direct achter elkaar doet heb je gigantisch veel overlap op je frontdelts en dat kan problemen geven.

Verder zou ik voorzichtig zijn met boxjumps tot failure, dat is wel een potentiële blessurebron.

• Topic Starter Topic Starter
Bij cutten is het vooral goed om zo zwaar mogelijk (qua gewichten) te blijven trainen om zo min mogelijk spiermassa te verliezen. Dus de compounds aan het begin zijn een goed idee. Ik denk alleen dat je op moet passen met dag 2 en 3: als je deze direct achter elkaar doet heb je gigantisch veel overlap op je frontdelts en dat kan problemen geven.

Verder zou ik voorzichtig zijn met boxjumps tot failure, dat is wel een potentiële blessurebron.
Thanks voor je reactie!! Heb al gevoelige knieën (door het bulkschema i think) dus wellicht zoek ik voor de boxjumps een alternatief ;) Wat betreft de frontdelts, ik zal dit flink in de gaten houden, wellicht hiertussen mn rustdag plannen. (normaal doe ik die tussen dag 3 en 4) Vind je de sets ook goed ? 5*3 voor de compounds? Twijfel beetje tussen 5*3 of 5*5?

Thanks voor je reactie!! Heb al gevoelige knieën (door het bulkschema i think) dus wellicht zoek ik voor de boxjumps een alternatief ;) Wat betreft de frontdelts, ik zal dit flink in de gaten houden, wellicht hiertussen mn rustdag plannen. (normaal doe ik die tussen dag 3 en 4) Vind je de sets ook goed ? 5*3 voor de compounds? Twijfel beetje tussen 5*3 of 5*5?
Tja, sets en reps ligt aan de intensiteit (% ten opzichte van je 1RM) waarmee je traint. 5x5 is wel geschikt om zo tussen de 70-75% mee te doen, terwijl je met 5x3 eerder richting de 80-85% kan zitten, maar dat zijn richtlijnen en is allemaal geen exacte wetenschap. Blijft vooral zelf aanvoelen hoe het gaat en welk effect de cut op je kracht en herstel heeft.

Tja, sets en reps ligt aan de intensiteit (% ten opzichte van je 1RM) waarmee je traint. 5x5 is wel geschikt om zo tussen de 70-75% mee te doen, terwijl je met 5x3 eerder richting de 80-85% kan zitten, maar dat zijn richtlijnen en is allemaal geen exacte wetenschap. Blijft vooral zelf aanvoelen hoe het gaat en welk effect de cut op je kracht en herstel heeft.
Dankjewel! ik ga dan liever voor zo zwaar mogelijk, 80-85% tov 1RM, dus 5*3 i think. Idd ligt het aan de progressie... Dank voor de wijze reacties :)

Je kan elk schema toepassen zowel tijdens bulk als tijdens cut, alleen kan je idd in cut het aantal sets wat verminderen maar het gewicht hoog proberen houden.

Je kan elk schema toepassen zowel tijdens bulk als tijdens cut, alleen kan je idd in cut het aantal sets wat verminderen maar het gewicht hoog proberen houden.
Dus al die supersetjes zijn niet per sé nodig? Vind er niet zoveel aan namelijk vind zware gewichten veel leuker haha

Zoek gewoon een schema dat je graag doet en waar je op vooruitgaat :)

Dus al die supersetjes zijn niet per sé nodig? Vind er niet zoveel aan namelijk vind zware gewichten veel leuker haha
Als je supersetjes niks aan vindt moet je ze zwaarder doen, supersets/dropsets zijn juist veelllll slopender dan straight sets.

Verder eens met hierboven, hoewel wat prikkels voor opgebouwde type 1 is imo geen overbodige luxe

Terug
Naar boven