XXL Nutrition

Cutschema (99,5kg, 18,6% --> 90kg, 10%)

lickety-split

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Beste DBB-ers,

Tijd voor mijn eerste cut !!!

Stats:
gewicht: 99,5kg
vetp: 18,6%
lengte: 184cm
doel: 90kg 10% vet in 10-12 weken.

Onderhoudsniveau volgens Katch-McArdle: 3285 kcals (activiteitsfactor 1,55)
Ik dacht eraan om niet te laag te starten. Dus nu een kleine 3200 kcals.
Ik doe 4x p/w krachttraining. Extra is dat ik nu 3x p/w 30 min hardloop in de ochtend op nuchtere maag. Ik drink 4 liter water per dag.

Suggesties of tips iemand ? Dit is mijn eerste cut dus hoop dat ik het goed aanpak...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Cardio op de nuchtere maag ben ik geen voorstander van maar daar valt genoeg over te vinden op het forum of je dat nou wel of niet moet doen .. Verder zou ik persoonlijk meer slaap nodig hebben. Er zit 8 uur tussen je laatste en eerste maaltijd dus je slaapt iets van 7uur?

Ik zou geen KH meer nemen vlak voor het slapen

• Topic Starter Topic Starter
AreZje zei:
Cardio op de nuchtere maag ben ik geen voorstander van maar daar valt genoeg over te vinden op het forum of je dat nou wel of niet moet doen .. Verder zou ik persoonlijk meer slaap nodig hebben. Er zit 8 uur tussen je laatste en eerste maaltijd dus je slaapt iets van 7uur?

owww ik dacht dat dat altijd goed was, omdat je dan sneller vet aanspreekt voor te verbranden. Ik slaap ongeveer 7 a 8 uur.

Activiteitsfactor zou je op 1.75 zetten, je traint namelijk 7x per week.

Verschil van ongeveer 100kcal ten opzichte van je onderhoud, lijkt me te weinig, ook om mee te beginnen.

Ik zou de kh schrappen in de laatste maaltijd(23:30 - All bran) en gewoon de kwark en noten aanhouden.

Persoonlijk zou ik in het begin wat hoger in kh gaan zitten, zodat je kunt afbouwen en naarmate je cut vordert hoger in de eiwitten lager in de kh.

Ik zou gaan intervallen i.p.v. cardio op nuchtere maag maar mocht je het gaan doen zou ik whey+water nemen voordat je begint.

bur zei:
yep ik zou alleen de kwark erin houden, of iets van vis ofzo (tonijn of zalm)

Hmm zalm is wel lekker jah... en ik eet al veel tonijn en kwark overdag.

Is het een idee de laatse maaltijd te veranderen in:

200 gram gerookte zalm 272, 50, 0, 8
25 gram notenmelange 157. 4. 2. 15

Peevee zei:
Activiteitsfactor zou je op 1.75 zetten, je traint namelijk 7x per week.

Verschil van ongeveer 100kcal ten opzichte van je onderhoud, lijkt me te weinig, ook om mee te beginnen.

vandaar dat ik hem op 1,55 hebben gelaten.... omdat mn onderhoud dus iets hoger ligt door de extra sport, en dan dus het meeste cut door extra sport ipv minder eten. Bij factor 1,75 zit ik op 3700 kcal onderhoudsniveau. Maar volgens mij is dit wel erg hoog. Daarnaast zit ik op
m' n werk de hele dag op mn luie squatreet..

Laatst bewerkt:
lickety-split zei:
Hmm zalm is wel lekker jah... en ik eet al veel tonijn en kwark overdag.

Is het een idee de laatse maaltijd te veranderen in:

200 gram gerookte zalm 272, 50, 0, 8
25 gram notenmelange 157. 4. 2. 15

ja waarom niet :D , ik probeer altijd ongeveer 20 a 30 gram eiwit binnen te kirjgen voor ik ga slapen

bur zei:
ja waarom niet :D , ik probeer altijd ongeveer 20 a 30 gram eiwit binnen te kirjgen voor ik ga slapen

Ik begrijp geen koolhydraten zo laat....
Maar het boeit dus niet van die 23 gram vetten en 54 gram eiwit zo laat? (noten en zalm)

lickety-split zei:
Ik begrijp geen koolhydraten zo laat....
Maar het boeit dus niet van die 23 gram vetten en 54 gram eiwit zo laat? (noten en zalm)

Is volgens mij wel goed maar ik zou de vetten ook achterwege laten.

gewoon alleen eiwit.

ZMA en kwark gaat niet samen. Daar moet een tijdje tussen zitten. ZOek maar eens op ZMA

digger zei:
ZMA en kwark gaat niet samen. Daar moet een tijdje tussen zitten. ZOek maar eens op ZMA

Ja OK daar probeer ik altijd rekening mee te houden door het een uurtje voor de laatste maaltijd te nemen. Ik had het gemakzuchtig maar even bij die maaltijd ter volledigheid toegevoegd.

Laatste maaltijd wel kh erin houden voor aanvulling van glycogeen.. (en dus ook herstel..).

bur zei:
Is volgens mij wel goed maar ik zou de vetten ook achterwege laten.

gewoon alleen eiwit.

waarom vetten achterwege laten. Vetten zorgen voor een vertraagde opname van de eiwitten, wat dus positief is voor in de nacht.

lickety-split zei:
Ik heb PWO dextrose. Is dat niet voldoende?

IMO niet. Persoonlijk zou ik zelfs de dextrose skippen en vervangen door complexe carbs..

Ik train ook laat. Persoonlijk ga ik voor:

1,5-2 uur voor de training een maaltijd met complexe carbs, beetje vetten en eiwitten.
Voor de krachttraining bcaa's
Na de KT een wheyshake + bcaa's
Cardio
Maaltijd met complexe carbs en eiwitten

daarna ga ik ook slapen.

KaLe zei:
IMO niet. Persoonlijk zou ik zelfs de dextrose skippen en vervangen door complexe carbs..

Ik train ook laat. Persoonlijk ga ik voor:

1,5-2 uur voor de training een maaltijd met complexe carbs, beetje vetten en eiwitten.
Voor de krachttraining bcaa's
Na de KT een wheyshake + bcaa's
Cardio
Maaltijd met complexe carbs en eiwitten

daarna ga ik ook slapen.

En daar cut jij goed op? als laatste maaltijd nog complexe carbs?

Je neemt Whey+BCAA in de kleedkamer ofzo en dan nog ff cardio doen?

Terug
Naar boven