Fitness Seller

Cutschema (99,5kg, 18,6% --> 90kg, 10%)

lickety-split zei:
En daar cut jij goed op? als laatste maaltijd nog complexe carbs?

Je neemt Whey+BCAA in de kleedkamer ofzo en dan nog ff cardio doen?

Jup (op beide vragen).

Kijk... wat betreft de carbs..
Na de training hebben je spieren ze gewoon nodig, om het glycogeen aan te vullen. Verder doe je er niets mee.. En daarbij gaat het uiteindelijk wat je aan het eind van de dag aan cals binnen hebt gekregen. Je zit nog steeds onder onderhoud, dus wat wil je lichaam van die carbs aan vet opslaan?

dextrose druit!brood vervangen door rijst indien mogelijk:p voor de rest ziet het er netjes uit:thumbup:

dextrose druit!brood vervangen door rijst indien mogelijk:p voor de rest ziet het er netjes uit:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Ik kom om 22.00u uit de sportschool. Slapen doe ik om 23.30u. Zou dat dan betekenen dat ik die laatste maaltijd om 22.00u moet nemen (vanwege carbs) of zo laat mogelijk?

Als ik het op deze manier doe kan dextrose eruit doordat ik dan nog carbs neem als ik terug ben van de gym.

lickety-split zei:
Ik kom om 22.00u uit de sportschool. Slapen doe ik om 23.30u. Zou dat dan betekenen dat ik die laatste maaltijd om 22.00u moet nemen (vanwege carbs) of zo laat mogelijk?

Als ik het op deze manier doe kan dextrose eruit doordat ik dan nog carbs neem als ik terug ben van de gym.

zo snel mogelijk na de trianing.
Dan zou je eventueel vlak voor je gaat slapen nog wat extra eiwitjes kunnen nemen.

Maar... skip wel de vetten bij de laatste maaltijd, anders krijg je teveel energienutrienten binnen..

En wat robert al zei; brood eruit. Je kunt 1 broodmaaltijd vervangen door roggenbrood of zuurdesembrood en de rest gewoon met rijst/havermout/(zoete)aardappelen..etc.

staar je trouwens niet blind op die 90kg die je over wilt houden. Je zal ook nog een pak vocht extra verliezen en ook wat spiermassa.

Die avatar is trouwens echt goed Kale!

Wat vind je van dit:

19.30u - 21.00u KT
21.00u Wheyshake
21.00u - 21.30u Cardio
22.00u 50 gram zilvervliesrijst 185, 4, 39, 1
100 gram gerookte zalm 136, 25, 0, 4
23.30u 250 gram magere kwark 140, 25, 8, 0

krachttraining naar 1 uur.
die zalm vervangen voor ei-eiwitten/vlees/kip vanwege de vetten.

RobertHosper zei:

Brood vervangen door rijst wordt lastig voor op mn werk. Plus dat ik savonds al rijst eet. Waarom is het beter rijst te verkiezen boven volkoren brood?

- In brood zit veel zout, waardoor je weer veel vocht vasthoud
- 4 gram vetten is niet veel, maar volgens mij bevalt zalm veel meer?
- Geen rijst op je werk? Hoezo is dat geen optie? Koud is het prima te eten. Neem anders roggenbrood of zuurdesembrood.

KaLe zei:
- In brood zit veel zout, waardoor je weer veel vocht vasthoud
- 4 gram vetten is niet veel, maar volgens mij bevalt zalm veel meer?
- Geen rijst op je werk? Hoezo is dat geen optie? Koud is het prima te eten. Neem anders roggenbrood of zuurdesembrood.

Hmm mijn excel sheet geeft aan bj gerookte zalm 4 gram vet / 100gr. Voedingswijzer zegt 11 gram. Toch aardig verschil.

HMM rijst koud eten, nooit gedaan, hehe ik ga ervoor!

Zuurdesembrood zou ik niet weten wat dat is :o ? Dat haal je bij een bakker? Ik zal zo is ff kijken in de stad....

lickety-split zei:
Hmm mijn excel sheet geeft aan bj gerookte zalm 4 gram vet / 100gr. Voedingswijzer zegt 11 gram. Toch aardig verschil.

HMM rijst koud eten, nooit gedaan, hehe ik ga ervoor!

Zuurdesembrood zou ik niet weten wat dat is :o ? Dat haal je bij een bakker? Ik zal zo is ff kijken in de stad....

Bij albert heijn. "Obelander" ;)
Met die zalm zou ik dus wel even uitkijken.. is toch een 63kcal verschil..

Probeer ok je maaltijden iets beter in verhouding te krijgen.. (30-50-20) ga ik altijd voor..

Verder, probeer je ontbijt wat groter te maken, ontbijt is belangrijk!

Ziet er btw al erg goed uit, duidelijk dat je begrijpt hoe het moet! Nu nog ff puntjes op de i ;)

NEW & IMPROVED:

- 4x brood eruit, vervangen door basmatirijst
- overige 2 snee brood is nu zuurdesembrood
- Dextrose eruit
- Lagere Pre- & Postworkout hoeveelheid Whey
- Hoeveelheid noten iets hoger
- Na training maaltijden veranderd

[afbeelding niet meer beschikbaar]

ziet er al beter uit!
Alleen zou ik een eetlepel lijnzaadolie bij maaltijd 1 toevoegen. IMO is die 1 gram visolie niet echt veel toegevoegde waarde (of je slikt er 10).

Die die kwark als laatste maaltijd toch maar bij maaltijd 6. ZMA verliest z'n werking als je deze bij een maaltijd inneemt.

Voor de rest is ie goed :)

KaLe zei:
ziet er al beter uit!
Alleen zou ik een eetlepel lijnzaadolie bij maaltijd 1 toevoegen. IMO is die 1 gram visolie niet echt veel toegevoegde waarde (of je slikt er 10).

Die die kwark als laatste maaltijd toch maar bij maaltijd 6. ZMA verliest z'n werking als je deze bij een maaltijd inneemt.

Voor de rest is ie goed :)

OK eetlepeltje lijnzaadolie erbij. Ben ik meteen goed wakker op de vroege ochtend (vanwege die wegtrekker die ik krijg van de smaak)

Laatste maaltijd wordt dan 22.20u rijst, kip, kwark.
Dan ongeveer 23.15u ZMA
23.30u Slapen

Terug
Naar boven