Fitness Seller

Cutschema, advies graag

MaxG

Novice
Waardering
0
Mijn eerste cutschema, advies graag :)

Leeftijd: 20 jaar
Lengte: 1,85 meter
Gewicht: 90 Kilo
Bodyfat: 27,2% (schandalig, ik weet het)

Ik ben 3 maanden bezig met fitnessen, voornamelijk krachttraining. Voor en na de KT doe ik 10 minuutjes cardio waarin ik +-200 calorie'en verbrand (totaal). Na het berekeken van mijn BF wil ik toch wat meer gaan cardio'en om het BF percentage naar beneden te brengen, daarom wil ik twee dagen in de week erbij pakken puur om te cardio'en.
Om af te vallen moet ik natuurlijk wel goed eten, ik heb door middel van de Harris-Benedict methode berekend dat ik minimaal 2102 Kcal nodig heb per dag in rust. Ik heb een ICT baan waarin ik niet al te veel beweeg (wel meer dan heel de dag op dezelfde plaats zitten maar niet denderend veel).

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Het avondeten is afwisselend, wel altijd groente, vlees, aardappelen, enz.
Ik hoop dat jullie wat adviezen voor me hebben, alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Bump, iemand advies?

misschien wat te weinig vetten?

Probeer minimaal 45 minuten achter elkaar te cardio'en op de juiste hartslag (in de meeste sportscholen kunnen ze meten wat je max. hartslag is voor vetverbranding).

Wellicht je eiwitshake met water innemen?
En wellicht voor wat goede vetten nog wat noten toevoegen aan je schema?
Verder vind ik dat je wel erg veel bruine broodjes tot je neemt. Als je wilt afvallen is dat naar mijn mening toch wel wat te veel.

Bedankt voor de reactie's :)
Weet je misschien een goede broodvervanger toevallig?
Ik zal kijken of ik mijn avondmaaltijden ook zelf kan regelen (woon thuis) zodat ik het nauwkeuriger in kaart kan brengen, hoop dan dat ik wel aan de juiste verhoudingen kom.
De juiste hardslag voor vetverbranden is toch 130? Zoiets zie ik op de crosstrainers/fietsen staan daar, of verschilt het per persoon?
Ik heb overigens whey zonder smaak, wat echt heel vies is als ik het met water moet drinken, maar ik zal het nog eens proberen.

misschien kaas door pindakaas vervangen en ergens de twee bruine broodjes vervangen door wat tonijn.

succes ;):thumb:

je weegt 90 kilo en krijgt maar 1656 kcal per dag binnen?
dat is veels te weining kerel.

heb het even uitgerekend maar je onderhoud ligt op 2500 dus eet minstens dit.

EDIT:
je hebt ook veels te weining vetten in je schema en ik zie de koolhydraten nergens vermeld staan.

Zal vanavond even een nieuw schema posten, doordat het avondeten wisselt haal ik de 2500 niet, ik zal mijn eigen avondeten iedere keer samenstellen omdat dat het meest effectief is. Koolhydraten zal ik er vanavond ook bij zetten.

hoe standaard 700/30/30/15 aan voor je avondeten. dan zit je ongeveer wel goed.
je moet ander gewoon door de dag heen meer eten als je de 2500 nog niet haalt

Probeer door je cardio vet kwijt te raken en door goed en juist te eten je spieren te behouden. Zo doe ik het en het werkt voor mij.

Sap kun je vervangen door een sinaasappel. Je kunt één broodmaaltijd vervangen door een salade van tonijn, komkommer, tomaat, noten en een ei.

Terug
Naar boven