AndroidHealthClinic

cutschema van vriend (nog niet lid van dit forum)

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Hoi allemaal, ik ben pas nieuw op dit forum en wilde graag mijn voedingsschema plaatsen hier om te laten nakijken op fouten of verbeteringen. Ik ben zelf 16 jaar en train nu een redelijke 16 maanden, eerst fullbody en erna UB/LB. Ik train op dit moment 4x per week en moet om een halve kilo per week af te vallen, ongeveer 2500kcal eten per dag. Maar omdat ik soms niet kan gaan, wil ik dit graag vastleggen op 2300 tot 2400kcal. Ik zit nu zelf op 2450kcal ongeveer, waar kan ik het aantal kcal verlagen in mijn schema? zodat ik niet verhonger :p en toch nog de juiste hoeveelheden binnenkrijg

Groet,
Toekomstig lid

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
oh ja ff mn stats erbij zetten voor duidelijkheid. Ik weeg nu 80kg, 175cm en heb een VP% van 18% (dit is een gok, naarmate van kijken op google afbeeldingen)

Kwa kcal zit je wel aardig in de goede richting denk ik. Wel zou ik je eiwitten naar 2gram per kg lichaams gewicht uppen dus naar de 160gram.
Ook eet je 700 gram kwark op een dag, is prima hoor maar weet niet of je het op lange termijn vol houd. Verder niets aan te merken.

Als ik de kcal uitreken kom ik maar op 1800kcal.
4kcal per gram eiwit/koolhydraat en 9kcal per gram vet.

• Topic Starter Topic Starter
Kwa kcal zit je wel aardig in de goede richting denk ik. Wel zou ik je eiwitten naar 2gram per kg lichaams gewicht uppen dus naar de 160gram.
Ook eet je 700 gram kwark op een dag, is prima hoor maar weet niet of je het op lange termijn vol houd. Verder niets aan te merken.
700 gram kwark vind ik best wel lekker. Heb een paar druppeltjes zoetstof erbij dus is zeker heerlijk ijskoud :) en de eiwitten van t avondeten zijn er nog niet bijgeteld. Alhoewek dit toch wel verschillend is tussen de 10 en 50 a 60 gram eiwitten. Wat zou ik dan moeten veranderen?

En wat zou ik kunnen minderen of vervangen voor minder kcal over de algehele dag?

700 gram kwark vind ik best wel lekker. Heb een paar druppeltjes zoetstof erbij dus is zeker heerlijk ijskoud :) en de eiwitten van t avondeten zijn er nog niet bijgeteld. Alhoewek dit toch wel verschillend is tussen de 10 en 50 a 60 gram eiwitten. Wat zou ik dan moeten veranderen?

En wat zou ik kunnen minderen of vervangen voor minder kcal over de algehele dag?

Aah oke dan zal het avond eten inderdaad aardig wat op kunnen vullen. Als ik jou was zou ik ietsminder carbs nuttigen 10-25 gram en dan een eiwitshake hiervoor in de plaats nemen. Dat is toch 25 gram eiwit die je dan vast in je schema hebt(ongeacht avond eten). Mocht je geen geld hiervoor over hebben dan gewoon andere eiwit rijke voeding Kip/kalkoen/ei(eiwit)/kwark enz.

Terug
Naar boven