AndroidHealthClinic

Cutschema voor in de zomer!! Topper!!

Michael111

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
89kg
Hallo heren,

Ik ben Michael, 23 jaar en weeg 89 kilo. Daarnaast ben ik 1.85 lang. Ik ben nu bezig met een cutschema op te stellen, om het vet rondom mijn buik weg te krijgen. Is dit een goed cutschema? Hiernaast doe ik een 3 daags split training met daarna meestal een kwartiertje cardio. Dit is wat ik ONGEVEER op een dag eet.

Ook neem ik caffeine pillen, BCAA's voor de training en een wheyshake na de training. Nog een aantal vraagjes:

1. Enige aanvullingen/opmerkingen? Behoefte 3195 kcal.
2. Wat moet ik op trainingsdagen eten en wat op niet-trainingsdagen?
3. Is het belangrijk om vitaminen te nemen? Ik heb de vitaminen voor sporters van de kruidvat, 1 per dag.

Zie bijlage voor mijn voedingsschema. 60 gram brood staat voor 2 boterhammen. Verder drink ik 2 liter water per dag

Voedingsschema nieuw! (1).png

Hey ziet er goed uit wat je kunt doen is:
vet droppen voor carbs , je hebt 1gr per kilo bodyweight nodig dus in jou geval 89 , dit kun jij natuurlijk wel zo houden , maar als je wellicht beter voelt bij het wisselen tussen carbs dan is die ruimte er , zelfde geld voor eiwit die een beetje aan de hoge kant zit.

Op rust dagen zou ik dit zo houden , je zit op rust dagen ook onder onderhoud , zie het als medium dagen waarbij training's dagen low dagen zijn, terwijl je toch bij beide dagen onder onderhoud zit.

In dien je aan je micros komt heb je geen all-in vitamine supplement nodig , het is een verspilling op dit moment.
Zelfde geld voor de BCAA's je hebt al meer eiwit binnen dan je nodig zou hebben waarom de BCAA's? wat tevens een duurdere vorm is van eiwitten, ook zie ik het nu van cafeïne supps niet betreft prijs / werking verhouding.

Als je denkt niet aan je noodzakelijke micros te komen , bekijk individueel wat je mist , micros kun je vaak voldoende uit fruit / zaden halen.

Verder ziet het er oke uit!

• Topic Starter Topic Starter
Top John, bedankt! Iemand anders nog op of aanmerkingen?

Eieren?

Meestal in het weekend, of als maaltijd om 12 uur ipv de 2 boterhammen.

Zou de tonijn in olie bij je post workout om 22:00 veranderen naar tonijn in water. Vet na je training is niet het best om binnen te krijgen doordat vet de opname van de andere voedingsstoffen vertraagd en je dus het nut van een goede post workout meal een beetje weghaald. Deze vetten kan je opvullen door meer pinda's voor het slapen / meer pindakaas op brood. Succes met de cut!

Aangepast! Dank je wel. Nog tips? Extra cardio erbij of is dat niet nodig als ik al op onderhoud zit?

Hallo heren,

Ik ben Michael, 23 jaar en weeg 89 kilo. Daarnaast ben ik 1.85 lang. Ik ben nu bezig met een cutschema op te stellen, om het vet rondom mijn buik weg te krijgen. Is dit een goed cutschema? Hiernaast doe ik een 3 daags split training met daarna meestal een kwartiertje cardio. Dit is wat ik ONGEVEER op een dag eet.

Ook neem ik caffeine pillen, BCAA's voor de training en een wheyshake na de training. Nog een aantal vraagjes:

1. Enige aanvullingen/opmerkingen? Behoefte 3195 kcal.
2. Wat moet ik op trainingsdagen eten en wat op niet-trainingsdagen?
3. Is het belangrijk om vitaminen te nemen? Ik heb de vitaminen voor sporters van de kruidvat, 1 per dag.

Zie bijlage voor mijn voedingsschema. 60 gram brood staat voor 2 boterhammen. Verder drink ik 2 liter water per dag

hoi.

met wat zoet je die kwark? of eet je dit zonder zoetstof bij te doen?

Zonder zoetstof... Alleen een handje nootjes of een eetlepel lijnzaadolie

Meer tips? Opmerkingen?

Nou iemand??

Ik zou het aangepaste schema (waarbij je vetten wat lager zitten en meer carbs hebt) gewoon uitproberen. Zelf vind ik wel dat je aan de lage kant zit qua groente en ik zie ook niet echt fruit in je dieet. Neem bij je proteine shake na je training ook een stuk fruit. Je glucose level is namelijk laag na je training en door fruit vul je deze aan waardoor je eiwitten ook weer sneller worden opgenomen!
Dus:
- meer groente en fruit (zijn ook weer extra micro's)
- En gewoon proberen of dit voor je werkt!

Je schema ziet er toch aardig uit.
rust en trainingsdagen beide dit eten ja.

Ik zou ipv een x pindakaas wat mager vlees eten (rookvlees/filet americain ofzo) daardoor drop je wat vet en vang je nog wat extra eiwitjes.
Voor cutten neig je wel naar je minimum, wat voor jou zon 180gram eiwit is. 220 mag ook wel.

Ik neem ook elke dag 1 multivitamine van de DA. Kan geen kwaad, zolang je maar wel gevarieerd groente blijft eten.

succes!

Brood gewogen ?

Ik zit soms wel eens op 40 gram per snee.

Terug
Naar boven