XXL Nutrition

Cutschema

Shad0x

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Om te beginnen zal ik snel wat over me vertellen.

Ik train al bijna 2 jaar waaronder een jaar serieus (waaronder ik versta op eten wat letten). Ik heb nog nooit echt gecut, dit wordt dus men eerste keer. Ik zit volgens mij tussen mesomorph en endomorph.

Gewicht:79 kg
Lengte: 173 cm
BF: 13-14%

Doel => BF:8-10%
tijdsduur: max 3 maanden (ik weet nog niet of dat dit makkelijk te doen is)

Mijn trainingsschema zal er als volgt uit zien:

Day 1: Heavy lifting chest/back (low reps/high weight) + alactic work

Day 2: Lactate-inducing workout 1 (high reps/low weight) + 20-30 minutes of steady-state aerobic work

Day 3: OFF

Day 4: Heavy lifting quads/hams (low reps/high weight)

Day 5: OFF

Day 6: Lactate-inducing workout 2 (high reps/low weight) + 20-30 minutes of steady-state aerobic work

Day 7: OFF

Bron schema

Als voedingsschema heb ik het volgende:

Maaltijd 1:
6 eieren (1ei-geel rest enkel ei-wit)

Tussendoor:
Whey shake

Maaltijd 2:
Rijst (bruin) 100gr + 100gr kipfilet

Tussendoor:
Notenmix 40gr + aminozuren na training met wat vruchtensap

Maaltijd 3:
rijst (bruin) 75gr + tonijn 200gr

Avondsnack:
Kwark 250gr

De totale waarde van dit voedingsschema is:

2600Kcal met ekv waarde 38/39/23

Tijdens de rustdagen ben ik van plan minder carbs te eten.

Nu al mijn vragen :D

1)Is het trainingsschema veel belovend of zou ik gewoon een split blijven volgen en gewoon veel cardio doen?

2)In mijn voedingsschema zitten nog geen groenten bij. Ik zou hier nog wat groenten willen in steken maar dan zit ik te hoog in mijn Kcal. Wat zou ik in dit schema dan wat minderen om deze er toch in te krijgen. Ik zou voor de cut +- 2525 Kcal moeten binnenhebben. (Harris-Benedict formule)

3)Is het slim om tijdens de rustdagen minder carbs te eten omdat je dan toch niet aan KT doet? Of kan je ze best blijven opnemen.

Zizo. Dit was alles. Alvast bedankt als je het gelezen hebt en hopelijk krijg ik snel wat antwoorden.
Mist er nog iets? Laat maar weten!

Mvg, Ben.

1. Geen flauw idee, probeer het uit.

2. Altijd netjes je groenten eten! Dan moet je er ruimte voor maken. Daarnaast, zoveel kCal bevatten de meeste groenten niet.

3. Dat kan slim zijn, ook dat moet je even uitproberen. Persoonlijk zou ik sowieso niet TE laag beginnen met koolhydraten. Je kunt het misschien nog achter de hand houden als je progressie stagneert om dan verder je KH af te bouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, op vraag 1 snap ik dat niemand wrs een goed antwoord kan geven.
Op antwoord 2: Kan ik dan best ook wat minder rijst/musli eten ? Of wat minder eiwithoudende voedingen. En idd, maar als je wat paprika's en wortelen erbij telt heb je direct een goeie 100 Kcal extra.
En op antwoord 3. Bedankt, ik zal het wat uitproberen.

Alvast bedankt op een antwoord :D En nog een bijvraagje. Ik heb een vruchtensap gekozen voor na men training met men shake te drinken. Kan ik dit ook vervangen door dextro energy ? Bevat mss minder Kcal maar ik weet niet ofdat dit ook goede suikers zijn voor na een training aangezien het bij mij meer op een snoepje lijkt dan op iets nuttigs :P

Voor te cutten moet je onder je steady state blijven bij je cardio. Een betere richtlijn is je hartslag tussen 60 en 70% van je maximum houden.

1. gewoon dit blijven doen. En sowieso even wat cardio invoegen.

2. Sowieso groenten eten. Persoonlijk zou ik de wheyshake weghalen en er wat fruit voor doen. In de ochtend kan je wel wat kh gebruiken. EN omdat je dan je kcal weg hebt zou ik 'savonds 500 gram kwark nemen. IK denk dat je dan wel weer ongeveer ook op 2600 zit.

3. Nee. niet doen. Je hebt wel alles nodig. Je wilt toch energiek blijven? Juist bij herstel heb je kh nodig. Alleen als je niets verliest jekh naar beneden.

• Topic Starter Topic Starter
Owh ok. Zal dit in rekening brengen! Maar ik ga misschien naar intermittent fasting gaan aangezien ik momenteel in duitsland zit en niet zo veel tijd heb om op veel momenten te eten. Maar daarbij blijf ik toch bij ongeveer dezelfde voedingswaren.

Bedankt voor de reacties.

Terug
Naar boven