AndroidHealthClinic

Cutte of gaan bulke

z1000

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
2.502
Lengte
1m85
Vetpercentage
Na maande info hier te hebben gelezen wil ik serieus aan de slag.
Nu zomer is afgelopen wil ik vol aan de slag.
De afgelope 2 maanden ben ik wel na de gym geweest maar niet altijd even serieus.

Wat over me zelf
- 20 jaar
- lengte 185cm
- gewicht 80 kilo
- BF 17,5%

Nou wat ik eigenlijk eerst gaan cutte na 13% om vanaf daarna te gaan bulke.
Omdat ik nu serieus begin met fitness( vast voeding+fitness schema) werd mij gevraagd waarom ik niet begin met te bulke. Als gedachte er achter je begint met fitness je heb de meeste groeie processe dus zal je het meest aan massa winnen.

Hoe denken jullie er over?

Denken jullie dat ik beter kan gaan beginnen met bulke om vanaf maart/april te gaan cutte voor de zomer?
Of zeggen jullie je kan beter cutten na 13% om vanaf daar te gaan beginnen met massa te winne
Zelf ben ik altijd een beetje mollig geweest dus dag zelf te gaan beginnen met een cut.

Graag serieus advies

Alvast bedankt!

Cutten tot een acceptabele vetpercentage.

gewoon op onderhoud trainen nu en dan zou je tegen de zomer aan beetje droger kunnen worden, ik geef er persoonlijk niet zoveel om het cutten maar ieder zijn ding:P

gewoon op onderhoud trainen nu en dan zou je tegen de zomer aan beetje droger kunnen worden, ik geef er persoonlijk niet zoveel om het cutten maar ieder zijn ding:P

Gezien jij al aardig wat spiermassa hebt, is het voor jou een stuk makkelijker. Plus dat het dan ook niet zo nodig hoeft...

Dan is zijn geval toch anders voor iemand die net begint. :)

dude ga bulken!

• Topic Starter Topic Starter
Een cut van 17% na 13% moet lukken in 2,5 maand.
Vanaf daar clean bulke en massa was mij gedachten.

Maar de meeste zeggen van jullie cutten en andere zegge weer bulke, tis een moeilijke keuze zo

Ik vind cutten niet de juiste optie. Wat je wilt, is je huidige vet eraf krijgen en omzetten in spier, en eventueel nog gewicht bijkomen door toegenomen spiermassa. Met jouw lengte wil je toch wel naar de 90 kilo neem ik aan. Als je nu gaat cutten word je misschien wel droog, maar dat is geen ideale toestand voor je spieren om maximaal te groeien.

Ga je gewoon KT doen, en op je dieet letten in de zin van genoeg eiwitten en wat lager in koolhydraten en (verzadigde) vetten en dan bereik je vanzelf je doel van minder vet en meer spier.

Dus wat mij betreft gewoon een gezonde en goede onderhoud + goed trainen.

Wat is je doel? Imo kan je het beste bulken.

Mijn doel.
Nou ik was altijd redelijk mollig. Ik ben van 90 kilo na 80 kilo gegaan. Door vermagerings dieet( heel dom). Toen deed ik ook niet aan sport.

Nu ga ik serieus aan de slag. En is mij doel om droog te staat in Mei en in spier massa toe te nemen.

Ik weeg nu 80 kilo met een bf van 17%.
Een rieeel doel is tog om in mei 83 kilo te wegen met een BF van 12%.

Nou zie ik als optie
Een kleine cut na 14% bf en vanaf daar clean te gaan bulke.
Of om vanaf nu te gaan bulke en dan kom ik waarschijnlijk redelijk hoog in BF. En om vanaf bijvoorbeeld 20&bf te gaan cutten lijkt mij een stuk lastiger.
Mijn lichaam zet namelijk redelijk snel vet aan.

Nou heb ik allemaal verschillende reacties haha, maar zijn veelal meningen.
ZOuden jullie mening kunnen onderbouwe.

Alvast bedankt

Cutten kerel. Je BF zit te hoog.
Als je gaat bulken gaat je BF nog stijgen en ga je dubbel zoveel moeite doen om van overtollig vet te raken.

Dude... 17% is helemaal niet aso hoog ofzo? dat is gewoon normaal. maarja alsdie wil cutten prima:)

Ik zou ook eerder voor (licht) bulken gaan. Als je nu gaat cutten ben je naar mijn idee nogal dubbelop werk aan het doen. Eerst massa kwijtraken, daarna gainen, om het vervolgens weer kwijt te raken... en dat allemaal in een tijdsbestek van 7 maanden? Ik denk niet dat je er veel uit zal halen, vooral niet als je weinig ervaring hebt met voedingsschema's (waar ik hier even vanuit ga op basis van je vorige reacties). Niet dat ik een expert ben hoor, verre van.

Maar mijn planning zou zijn om tot begin januari licht te bulken, om vervolgens langzaam aan te gaan cutten. Zo kan je imo ook beter profiteren van je beginner gains.

Voorzichtig bulken idd. Ik neem aan dat je nog niet al te veel massa hebt en ook niet vettig bent (17% is normaal) en het is ook bijna winter dus niemand zal het vachtje zien he. :D Begin volgend jaar cutten als je dat wilt.

doe wat je zelf wilt, als jij het niet erg vind om een jaar lang met 18% of hoger rond te lopen, dan bulken
als je je er niet echt goed bij voelt kun je eerst cutten en dan clean bulken

keuze is aan jou, iedereen kan wel zeggen VRETEN VRETEN, maar je moet doen wat je zelf wilt

Bedankt voor jullie hulp.

Ik gooi er tog een cut tegen aan.
Een bulk durf ik niet aan en dan zou ik weer na een hoog BF gaan wat ik niet wil.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal een logje maken met me cut voorderingen

Bedankt voor jullie hulp.

Ik gooi er tog een cut tegen aan.
Een bulk durf ik niet aan en dan zou ik weer na een hoog BF gaan wat ik niet wil.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal een logje maken met me cut voorderingen

stel je niet aan, een bulk is uitermate goed voor jou. je zit onder je normale gewicht en je bf is ietse pietsie hoog. Als je gaat cutten blijft er niks over.

Gewoon 3 maaltijden per dag van 1000kcal elk en 4 liter volle melk erbij drinken. Je bent echt niet van de ene op de andere dag een plofzak.

Dit hou je 3 maanden vol terwijl je rippetoe volgt en lift als een beest. Vervolgens begin je rond januari te cutten en kan je in de zomer als een beach boy over het strand lopen.

Terug
Naar boven