MuscleMeat

Cutten als een gek, 1 jaar training

Tja, daar vraag je iets. Ik heb nu het grootste gedeelte van mijn afvaltraject gedaan door heeeeeeel veel trainen. Dat zal toch voor dit jaar minder gelden.
Daarnaast is het ook zo dat afvallen ook af en toe een schopje nodig heeft.
Ik zou heel graag met die kuur een kilo of 5 lichter willen eindigen, dus aan het eind van de maand. Wellicht dat dat ook zonder kuur zou kunnen, maar goed.

Ik heb zelf 4 weken in 09 een eigen EC combi geprobeerd en dat beviel me wel. Nu was ik ook heel erg benieuwd naar een nieuwe/andere combi. Verder ben ik heel erg gericht op het halen van een lager gewicht dan 92 kilo, dat is meer psychologisch. Ik wil, nee eis het van mezelf dat ik dat eerst bereik voordat ik weer echt vooruit ga kijken. Vergis je niet, ik ga niet crashen oid. Ik eet verstandig en sport ook verstandig. Dit is gewoon dus een aanvulling, een hulpje voor het bereiken van dat begeerde doel.

Mijn target voor eind van het jaar is 80-83 kilo, BF van 15-18%. Uiteraard met behoud VVM en behoud of betere performance. Ik ga me met name meer richten op stabiliteit, flexibiliteit en technisch trainen.

Als ik dit zo lees en zie wat je target is voor het einde van het jaar zou ik die ECAY lekker achterwege laten en met een licht cutschema verder gaan. Eind van het jaar moet je dan je doelen makkelijk hebben bereikt. imo is het zonde om nu al naar hulpmiddelen te grijpen, ook al stelt het niet veel voor.

Als ik dit zo lees en zie wat je target is voor het einde van het jaar zou ik die ECAY lekker achterwege laten en met een licht cutschema verder gaan. Eind van het jaar moet je dan je doelen makkelijk hebben bereikt. imo is het zonde om nu al naar hulpmiddelen te grijpen, ook al stelt het niet veel voor.

:stupid:

• Topic Starter Topic Starter

In het vorige jaar trainde ik 6 maanden, soms wel 2x per dag (dus cardio en KT gescheiden) om 40 kg kwijt te raken. Als ik nu mijn target op 14-17 kg zet met een sterk lagere BF EN ik al een jaar bezig ben, vindt je het dan echt zo gek dat ik dat dan doe met wat hulp ?

In het vorige jaar trainde ik 6 maanden, soms wel 2x per dag (dus cardio en KT gescheiden) om 40 kg kwijt te raken. Als ik nu mijn target op 14-17 kg zet met een sterk lagere BF EN ik al een jaar bezig ben, vindt je het dan echt zo gek dat ik dat dan doe met wat hulp ?

Ja, na 1 jaar is echt veel te vroeg vind ik, zeker met jou doel. Je traint nu al 1 jaar en bent 40 kg afgevallen en dan wil je voor 14-17 kg in ruim 11 maanden een hulpmiddel gebruiken. En dan sta je droog in de winter, beter neem je de tijd (niet dat je meer tijd nodig hebt om je doel te bereiken) maar eet gewoon op onderhoud en wat cardio erbij. Je zal dan ook nog wat meer massa pakken en toch droog staan.

Ja, na 1 jaar is echt veel te vroeg vind ik, zeker met jou doel. Je traint nu al 1 jaar en bent 40 kg afgevallen en dan wil je voor 14-17 kg in ruim 11 maanden een hulpmiddel gebruiken. En dan sta je droog in de winter, beter neem je de tijd (niet dat je meer tijd nodig hebt om je doel te bereiken) maar eet gewoon op onderhoud en wat cardio erbij. Je zal dan ook nog wat meer massa pakken en toch droog staan.

Hmm. Probleem is mijn geduld, maar je punt is duidelijk. Eigenwijs dat ik ben, ga ik dat potje toch proberen (hij is toch al open).

als je met hulpmiddelen gaat werken leg je doel dan ook anders.

die 11-17 kg kan makkelijk in 12 weken met een ecya stack, vanaf daar de naald erin om op hetzelfde gewicht te blijven maar een paar procenten nog te zakken ?

die 11-17 kg kan makkelijk in 12 weken met een ecya stack, vanaf daar de naald erin om op hetzelfde gewicht te blijven maar een paar procenten nog te zakken ?

Als ik succesvoller ben, dan stel ik idd mijn target bij en probeer dan gewoon het meeste nog uit het jaar te halen. Dan zal ik zeker proberen nog meer % te zakken.
De ECAY stack doe ik in princiepe 4 weken, max 8 als budget toelaat.

Haha, ja want jij weet hoe makkelijk cutten is.... pff

makkelijk is cutten nooit, zeker 17(!!) kilo wegwerken is een hele kluif. Eca gaat je zeker helpen qua drive enzo, zou ermee beginnen als je het "naturel" slecht afgaat (gains, drive enz).

succes

echt waar zeer knappe prestatie. Heb altijd al veel respect gehad voorr mensen die dit hebben kunnen realiseren. 40 kg wegwerken is geen easy job. Hopelijk lukt het mij om tot 88kg te zakken in de cut :p

das niet niets jong:O

Terug
Naar boven