XXL Nutrition

Cutten boven onderhoud?

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Even een vraagje:
In de bulk eet ik nu zo'n 4500 kcal (clean).
Mijn onderhoud ligt rond de 3000kcal. Ik moet er dus 1500kcal boven eten om aan te komen (in VVM).
Volgende maand ga ik cutten.
Eigenlijk wil ik dan rond de 3000kcal/onderhoud eten en dan 500kcal per dag verbranden met cardio (volgens BFFM).
Zit ik dan goed of zal ik toch wat meer moeten eten omdat ik ook pas aankom bij 1500+ kcal boven onderhoud? En ik dus wss een wat hoger metabolisme heb als waar de formules mee rekenen...

Volgens de berekeningen is je onderhoud 3000 maar als je 4500 moeten eten om aan de komen dan ligt je onderhoud zoals je zegt hoger. Voor je begint te cutten is het dus belangrijk dat je een paar weken (miss zelf langer) uitbesteed om je persoonlijke onderhoud te vinden. Probeer bv eens een week of 2 4000kcal te eten en kijk hoe je gewicht hier op reageert, dit blijf je doen tot je gewicht niet meer veranderd (op een paar 100gram na) en van daaruit kan je dan beginnen je cutdieet op te stellen.

Damn, zo'n hoog onderhoud , had ik dat maar met men 1922

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de berekeningen is je onderhoud 3000 maar als je 4500 moeten eten om aan de komen dan ligt je onderhoud zoals je zegt hoger. Voor je begint te cutten is het dus belangrijk dat je een paar weken (miss zelf langer) uitbesteed om je persoonlijke onderhoud te vinden. Probeer bv eens een week of 2 4000kcal te eten en kijk hoe je gewicht hier op reageert, dit blijf je doen tot je gewicht niet meer veranderd (op een paar 100gram na) en van daaruit kan je dan beginnen je cutdieet op te stellen.

Thanks, duidelijk antwoord!(Y)
Vorig jaar ging ik cutten op 2200kcal (toen was onderhoud nog wel wat lager ivm lagere VVM) en ook nog veel cardio erbij, dit heeft me toen veel massa gekost:( Maar eigen domme (beginners)fout.
Ik denk dat ik het nu dan idd tussen de 3500 en 4000kcal ga proberen... En dan nog 500kcal extra verbranden met cardio..

Terug
Naar boven