Fitness Seller

Cutten / cutlogje

sam1234

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
142
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Ik kopieër hier maar even mijn andere thread. lijkt me hier beter op zijn plaats:rolleyes: graag reacties! :)

jauw beestjes!

Ben op het moment weer serieus aan het trainen, heb na de zomervakantie alles een beetje laten lopen en maar af en toe getraind, voeding was al helemaal ...
Maar maandje geleden of iets eerder weer rustig aan beter op voeding gaan letten en weer wat serieuzer getraind!
Heb me vet laten meten door een 3 punts meting en een weegschaal meting.
daar kwam 5,8 vet uit aan de buiten kant zei de beste man. Hier snap ik iets niet helemaal aan. (iemand uitleg?)
en op de weegschaal 17% totaal.
Zou dit graag nu al vast verlagen tot rond de 12 ofzo, Heb namelijk nog nooit echt goed gecut met duidelijke resultaten en wil dit nu even doen zodat ik weet voor de zomer hoe ik het aan moet pakken en waar ik lekker op ga. dus nu die vetjes een stuk verlagen en een mooi droog lichaam hebben en dan kan ik nog even bulken en dan weer voor de zomer dieper cutten om helemaal droog proberen te staan!

Zit nu bij een sportschool waar ik niet heel lekker kan trainen voor mijn gevoel (welness centrum zwolle)
geen squat en incline en decline bench etc. ook missen er nogal wat apparaten en zware dumbells. dus zit er aan te denken deze maand over te stappen naar Vital Palace zwolle. (ervaringen?)

Hoe het trainen op het moment eruit ziet ( te triest )
Maandag - Kickboks 1 uur en buikspier kwartiertje erachteraan
Woensdag - Kickboks en buikspier erachter aan
Vrijdag middag sportschool
en probeer of zaterdag of zondag te gaan

Ja te weinig ik weet het.
Nu wil ik dus naar die andere gym gaan en zo ook vaker kunnen
dan kan ik op donderdag voor werktijd gaan trainen en woensdag een uur voor of na schooltijd gaan!
bovendien kan ik dan ook daadwerkelijk iedere zaterdag gaan i.v.m. openingstijden, zo geld het ook met de zondag. zo kan ik dus minimaal 3 dagen in de week sportschool pakken en 2 keer kickboks.
Go of no go?

Focus ligt op beter worden bij kickboksen en partijen mogen draaien over een tijdje. en wil een goed sterk lichaam afgetraind om goed te kunnen vechten. in mijn ogen valt dit goed te combineren met kickboksen en sportschool.

Toekomstige trainingsdagen worden:
Maandag Kickboks Woensdag Kickboks
Donderdag sportschool - vrijdag sportschool - zaterdag of zondag sportschool - mis ik 1 van deze dagen de woensdag er bij pakken.
en cardio opvoeren (hardlopen) (12 km naar school fietsen)

voedingschema graag feedback hierover!
179 Cm lang 78 Kg. 16% (ingevuld) 17 jaar.
trainingschema :
Op het moment full body maar wil terug naar mijn splitschema
kracht stats momenteel op max gewicht en 8 reps
Deadlift : 90 kg max (ja die oefening heb ik altijd wel gedaan gelukkig)
Sqaut smith : 70 kg ong.
bench : 60 kg makkelijk 2 setjes

wat zeggen jullie ervan? Foto's voeg ik voor jullie hopelijk morgen toe!
http://www.4shared.com/office/oP_qGr...d_eten_va.html

reacties toegestaan he! :p

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag weer even traininkje erdoor geknald. beetje upperbody getrained.
vooral nadruk gelegd op rug (vind hem zelf wat onderontwikkeld dus pak ik t meest aan.)
zo typisch dat ik dan in me rug geen spierpijn heb en me borst 2 dagen aan gort lag :o
Begin al wat droger te worden, krijg adertjes als ik warm ben en aan het trainen ben ( nog nooit eerder gehad )

Momentele supplementen:
Whey neutraal
CLA
Smart Multi
vit B
soms wat spirulina
magnesium
het meeste pak ik gewoon omdat het in de kast staat. zoals magnesium en vit b gebruik ik niet meer naarmate dit op is.

Morgen ochtend gaan we weer lekker trainen!

:cool:

:EDIT:
Foto's toegevoegd. zijn al van paar maandjes oud, maar er is niet zoveel veranderd ;p

Snapshot_20130816_30 g.jpg

Snapshot_20130816_27.JPG

Snapshot_20130816_33.JPG

Laatst bewerkt:
Hoe ziet je trainingsschema er nu uit?
Dag - spiergroep - oefeningen.
Heb je voedingsschema niet gedownload, maar hoeveel kcal verschil heb je dagelijks, is dit met cardio meegerekend en zo nee watvoor cardio doe je?

Ik zou zorgen dat je in een sportschool terecht komt met minimaal een squatrack/powerrack, verstelbaar bankje, genoeg gewichten en genoeg dumbbells.

Succes

@geen Thanks voor je reactie!
Nou trainingschema verschilt heel erg. kan geen regelmaat vinden namelijk. maar probeer gewoon 2 maar weeks minimaal in de sportschool te staan. en dan upper en lower of iets in die richting.
Voor rug - iniedergeval: Deadlift - lat pulley - bent over rows 1 met dumbell en een bakje. 2 oefeningen met barbell. breed en small vast gepakt. - 1 of andere lat machine dat je armen naast je trekt (weet die naam ff niet )
Biceps - hammer curls - cable curls - ( verschild altijd )
triceps - reverse single arm cable extension - standing overhead dumbell extension - close grip push ups - tricep pushdown
borst - benchpress - incline benchpress (smith) - incline dumbell flys - butterflys
abs - verschilt altijd. (kickboksen)
benen - deadlift - squat - leg extension - leg press
kuiten - calf raises (smith) - singe dumbell calf raise - soms in de legpress calf raises.
schouders - military press - lateral raises - bent over raises - dumbell boven je kop rondzwaaien ( geen idee hoe het heet )
traps - shrugs - dumbell shrugs
Niet iedere training zelde oefeningen of evenveel als hier staat. wel met uitgangs punt deadlift sqaut en benchpress en military press
Nou zo heb ik alles qau trainen wel gehad dacht ik zo haha, als me nog wat te binnen schiet edit ik het wel even!\

qua voedingschema kom ik volgens mij niet op een specifiek te kort. meer op onderhoud naar mijn mening. (rond de 2500) Aangezien ik iedere dag 12 km heen moet fietsen naar school en ook weer 12 terug. en dat soms 2 maal daags is dat al aardig wat cardio. naast 2 maal in de week kickboksen en 2 keer kickboksen en een keer hardlopen.
Als ik in januari over ben gestapt naar de nieuwe gym hoop ik 3 tot 4 keer daar te staan en 2 keer te kunnen kickboksen.

En ja klopt als ik overstap zijn er wel wat voorwaarden die de sportschool moet hebben, idd squatrek/powerrack. incline bench. goed apparaat om rug te trainen ( naam even vergeten ) fijne openingstijden. mensen in dienst met verstand. ( al hebben we daar bij welness er ook wel 1 van ) etc etc.

ben momenteel al van rond de 81 op 77 gekomen. en mensen zeggen ook dat ik droger wordt dus gaan de goede kant op! (:

Ziet er zat uit die cardio, ik doe zelf minder.
Als ondersteuning voor vechtsport train je toch op explosiviteit en kracht?
Welke rep range hanteer je? Persoonlijk zou ik sowieso het volume laag houden tijdens een cut, maar da's maar net wat je fijn vind.
Vb van vandaag; borst - benchpress 5x3 reps, incline db press 4x8 reps, incline flies 4x8 reps.

Als je nu alleen maar een keer per week kan trainen, zou ik op die dag gewoon deadlift, squat, benchpress, militairy press en misschien nog pull ups/downs.

Ga je ook progressie foto's hier plaatsen? Wel handig om resultaat te zien

Succes

Ziet er zat uit die cardio, ik doe zelf minder.
Als ondersteuning voor vechtsport train je toch op explosiviteit en kracht?
Welke rep range hanteer je? Persoonlijk zou ik sowieso het volume laag houden tijdens een cut, maar da's maar net wat je fijn vind.
Vb van vandaag; borst - benchpress 5x3 reps, incline db press 4x8 reps, incline flies 4x8 reps.

Als je nu alleen maar een keer per week kan trainen, zou ik op die dag gewoon deadlift, squat, benchpress, militairy press en misschien nog pull ups/downs.

Ga je ook progressie foto's hier plaatsen? Wel handig om resultaat te zien

Succes

Aan jou heb ik tenminste wat!
Ja ik probeer inderdaag wel op explosiviteit te trainen maar lukt niet altijd met iedere oefening. vooral deadliften is dat moeilijk!
bench 5 setjes van 3 herhalingen? Wat is hier precies het nut van? als dat stuk beter is hanteer ik dat of course:rolleyes:
Doe momenteel weer iets hoger aantal reps, geen idee waarom eigenlijk. meestal rond de 10 nu, of echt tot failure. Wel pak ik nu soms lager gewicht om te werken aan muscle mind connection. Want krijg echt nog steeds nooit spierpijn in mijn lats.. terwijl de andere spiergroepen misschien wel 3 dagen stijf zijn. (vooral borst en traps ) enig idee hoe dit kan komen?
En die 4 oefeningen doe ik inderdaad standaard! en dan nog kleine oefeningetjes eromheen voor de isolatie.
Na deze week is de meest stressvolle week van school als het goed is voorbij en kan ik wat meer trainen.

Als ik in het nieuwe jaar hopelijk bij de betere gym zit ga ik minimaal 3 maal weeks en een goed split schema!
Momenteel is het trainen gewoon echt ****ed up, en baal iedere dag meer ervan.

Progressie foto over 2 weken hoop ik! ( ben dan hopelijk toch echt droger! ) merk momenteel zelf wel dat ik droger wordt. maar denk toch meer vet aan de binnenkant van het lichaam, want mijn taille is enorm afgenomen! riem ging van ena strakste gaatje naar de strakste en op een gegeven moment kon ik er een vuist tussen steken. nu nieuw gaatje en begint alweer los te raken. (natuurlijk zou dit ook enigzins rek zijn van het leer oid.)

Vanavond hopelijk even kunnen cardioën!

Heuii,
Gister weer lekkere training gehad, beentjes was de nadruk op gelegd.
Daarnaast nog paar andere oefeningen gedaan.
Sqaut (smith) 70 kg de laatste 2 setjes er aan gehangen (stang weegt niets)
Leg press 100 kg max 2 setjes.
Leg extension 60 kg
Calf raise (smith) 90 kg aangehangen en veel herhalingen (raar dat dit meer is dan sqaut?)
Voor de rest armen en schouders gepakt en 2 oefeningen borst 1 oefening rug (had rug en schouders mandag al gedaan)

Gisteravond patat als avond eten bij schoonfamilie :(, maar heb toch 500 kcal minder gegeten in totaal denk ik dus kom rond onderhoud uit hoop ik.
Vanavond weer keertje stappen dus alcohol... maar niet extreem hoop ik ( heb wel minder k cal genomen express)
Morgen verjaardag dus hopelijk beetje normaal eten!
Daarna kerst.. dus ga even calorieteller instaleren om toch niet teveel kcal te eten!
Fijn weekend boys and girls!!
See you monday:)

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Heuii,
Leg extension 60 kg
Calf raise (smith) 90 kg aangehangen en veel herhalingen (raar dat dit meer is dan sqaut?)
Voor de rest armen en schouders gepakt en 2 oefeningen borst 1 oefening rug (had rug en schouders mandag al gedaan)

Gisteravond patat als avond eten bij schoonfamilie :(, maar heb toch 500 kcal minder gegeten in totaal denk ik dus kom rond onderhoud uit hoop ik.
Vanavond weer keertje stappen dus alcohol... maar niet extreem hoop ik ( heb wel minder k cal genomen express)
Daarna kerst.. dus ga even calorieteller instaleren om toch niet teveel kcal te eten!

EDIT:
Eind vakantie pics! Sta al droger en weeg stuk minder en voel me stuk fitter! Geen kickboks in vakantie dus veel sportschool in de planning!

Aan jou heb ik tenminste wat!
Ja ik probeer inderdaag wel op explosiviteit te trainen maar lukt niet altijd met iedere oefening. vooral deadliften is dat moeilijk!
bench 5 setjes van 3 herhalingen? Wat is hier precies het nut van? als dat stuk beter is hanteer ik dat of course:rolleyes:
Doe momenteel weer iets hoger aantal reps, geen idee waarom eigenlijk. meestal rond de 10 nu, of echt tot failure. Wel pak ik nu soms lager gewicht om te werken aan muscle mind connection. Want krijg echt nog steeds nooit spierpijn in mijn lats.. terwijl de andere spiergroepen misschien wel 3 dagen stijf zijn. (vooral borst en traps ) enig idee hoe dit kan komen?
En die 4 oefeningen doe ik inderdaad standaard! en dan nog kleine oefeningetjes eromheen voor de isolatie.
Na deze week is de meest stressvolle week van school als het goed is voorbij en kan ik wat meer trainen.

Als ik in het nieuwe jaar hopelijk bij de betere gym zit ga ik minimaal 3 maal weeks en een goed split schema!
Momenteel is het trainen gewoon echt ****ed up, en baal iedere dag meer ervan.

Progressie foto over 2 weken hoop ik! ( ben dan hopelijk toch echt droger! ) merk momenteel zelf wel dat ik droger wordt. maar denk toch meer vet aan de binnenkant van het lichaam, want mijn taille is enorm afgenomen! riem ging van ena strakste gaatje naar de strakste en op een gegeven moment kon ik er een vuist tussen steken. nu nieuw gaatje en begint alweer los te raken. (natuurlijk zou dit ook enigzins rek zijn van het leer oid.)

Vanavond hopelijk even kunnen cardioën!

Met 3 reps train je vooral op kracht. Met 10 reps focus je meer op massa. Spierpijn is geen indicatie van spiergroei, ik heb soms spierpijn soms niet.
Onthoud ook dat je aan't cutten bent, je trainingen zullen niet optimaal zijn. Ik zelf merk het bijvoorbeeld vandaag na zwaar deadliften, heb ik de lat pulldown een stuk lichter moeten pakken, omdat de kracht gewoon stukken minder was na het deadliften.

Zolang je rustig afvalt en kracht niet veel minder wordt is het goed toch.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Heuii,
Leg extension 60 kg

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

EDIT:
Eind vakantie pics! Sta al droger en weeg stuk minder en voel me stuk fitter! Geen kickboks in vakantie dus veel sportschool in de planning!

In je huidige gym is geen mogelijkheid los te squatten?
Ik zou trouwens nog een oefening voor de hamstrings toevoegen. Denk aan stiff deadlifts, goodmornings of curls.
Niet te moeilijk doen over de calorieën tijdens de feestdagen, zorg dat je je eiwitten krijgt en maak het niet te gek, dan is er niks aan de hand.

Met 3 reps train je vooral op kracht. Met 10 reps focus je meer op massa. Spierpijn is geen indicatie van spiergroei, ik heb soms spierpijn soms niet.
Onthoud ook dat je aan't cutten bent, je trainingen zullen niet optimaal zijn. Ik zelf merk het bijvoorbeeld vandaag na zwaar deadliften, heb ik de lat pulldown een stuk lichter moeten pakken, omdat de kracht gewoon stukken minder was na het deadliften.

Zolang je rustig afvalt en kracht niet veel minder wordt is het goed toch.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

In je huidige gym is geen mogelijkheid los te squatten?
Ik zou trouwens nog een oefening voor de hamstrings toevoegen. Denk aan stiff deadlifts, goodmornings of curls.
Niet te moeilijk doen over de calorieën tijdens de feestdagen, zorg dat je je eiwitten krijgt en maak het niet te gek, dan is er niks aan de hand.

Aan jou heb k wat!
Nee alleen smith machine...
Nou hamstrings trainen ben ik bang om die stijver te maken, ivm kickboksen en hoog kunnen trappen. Of zou goed rekken erna voldoende zijn?
En idd me eiwitten, eet nu meestal 2a3 eitjes brodje brinta 2 shakes en 1,5 bak kwark naast de feestelijke maaltijden haha

Nu zo lekker naar the gym! Ajuuu

Gister lekker kunnen trainen
tijd ging zo snel, keek na een tijdje op de klok was er al 2 uur voorbij :O

Spierpijn tot nu toe is weinig!
alleen blijven rugtrainingen altijd raar. voel nooit me lats branden ofzo (normaal?) en ook op een gegeven moment lijkt het wel of me handen het gewicht niet meer aankunnen... dan verzuren ze totaal.. iemand een idee?

Nog niet weer getraind :(
balen maarja.
Feestdagen zijn ook k*t voor het eten xd
Nu ligt mijn prioriteit bij mijn scooter afmaken ( projectje loopt nu al jaar ;()
want als die af is kan ik binnen 6 min bij de gym zijn! :)

groetjes!

Als je wil cutten waarom dan niet gewoon de fiets pakken?

Gister lekker kunnen trainen
tijd ging zo snel, keek na een tijdje op de klok was er al 2 uur voorbij :O

Spierpijn tot nu toe is weinig!
alleen blijven rugtrainingen altijd raar. voel nooit me lats branden ofzo (normaal?) en ook op een gegeven moment lijkt het wel of me handen het gewicht niet meer aankunnen... dan verzuren ze totaal.. iemand een idee?

Betekent dat je grip nog relatief zwak is dus eerder faalt dan je rug. Gewoon doortrainen en het verbeterd vanzelf. Je zou ook straps kunnen gebruiken.

Als je wil cutten waarom dan niet gewoon de fiets pakken?

Ik pak de fiets nog steeds hoor ;)
maar met scooter scheelt het me zoveel tijd. wel bijna 2 uur op werkdagen. in die tijd kan ik dus trainen ;) wat weer resulteert in meer k cal verbranden dan die fiets tochtjes ;)
En als de scooter af is eet ik ook wel minder k cal hoor. wordt allemaal rekening mee gehouden

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

Na 2 weken vakantie en niet tot nauwelijks sporten en weinig op voeding gelet te hebben gaan we weer beginnen deze week :) zijn niet extreem aangekomen, maar je ziet het wel. maargoed dat wisten we van te voren al.
gelijk maandag weer me eet schema rustig aan opgepakt
vanavond de eerste kickboks training weer. hebben er zinin!

op t moment 77 kg. Vet vrijdag even laten meten.
eten lukt goed en zien vooruitgang.

ondertussen Ripped aangeschaft.

En van traingingsgroep gewisseld, nu wedstrijd groep op woensdag en maandag nog normale groep

snel weer update!

Terug
Naar boven