XXL Nutrition

Cutten?Help

Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
85kg
Hallo forumleden, aangezien ik nieuw ben zal ik me allereerst even voorstellen. Ik ben tony 20 jaar oud en ik fitness nu zo een 1,5/2 jaar. Ik weeg 85 kilo en ben 1.90m.

Ik ben nooit echt serieus geweest met voedingsschemas en wil dat nu toch wel doen om nog betere resultaten te halen :).

Ik heb de hele winter doorgebulkt en heb nu aardig wat massa gekregen maar ook wel wat vet gekregen, ik zit nu denk ik tussen 15-20% bf. Ik wil graag cutten en toch meer massa creëren. Ik weet dat het niet mogelijk is om tegelijker tijd massa aan te komen en vet te verliezen. Maar wat is de beste optie/voedingsschema om toch zoveel mogelijk vet te verliezen en zoveel massa te behouden/maken?

Ik werk als dakdekker en goeie maaltijden zoals rijst op het werk is helaas niet mogelijk

Voedingsschema tot nu toe:

7:00

Cornflakes met halvolle melk/brinta

9:00

4 boterhammen pindakaas

12:00

4 botterhammen pindakaas

16:30

weightgainer (500 kcal) + 2 boterhammen pindakaas

18:00

Eten wat de pot schaft (groenten, aardappelen, vlees e.d.)

19:00

trainen

21:00

Weightgainer + rijst

22:00

Magere kwark

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Waarom zijn maaltijden met rijst op het werk niet mogelijk? Neem een bak uit de vriezer en dan tussen de middag opeten, is toch hetzelfde als een boterham?

En je kunt ze ook op een ander moment van de dag eten.

Als je wilt cutten, weg met die weightgainer, slaat nergens op. Zet er ook hoeveelheden bij. Cornflakes met melk/Brinta kan al ene verschil maken als je hier het dubbele van neemt.

• Topic Starter Topic Starter
Oke daar heb je gelijk in, yep als ik ga cutten haal ik sowieso de weightgainers weg, daarom zeg ik ook tot nu toe, maar wat kan ik daarvan in plaats doen? en pindakaas is dit goed als je wilt cutten? (zitten hoop vetten in)?

thanks voor je feedback

Oke daar heb je gelijk in, yep als ik ga cutten haal ik sowieso de weightgainers weg, daarom zeg ik ook tot nu toe, maar wat kan ik daarvan in plaats doen? en pindakaas is dit goed als je wilt cutten? (zitten hoop vetten in)?

thanks voor je feedback

Kijk van vet word je in principe niet dik, van te veel calorien word je dik. Vetten zijn essentieel zeker in de cut, dus zorg dat je minstens 20% aan vetten in je schema hebt. Het nadeel van vetten is dat ze nogal wat kcal bevatten, dus moet je je schema goed afstemmen hierop

oke ja ik wil eigenlijk nog ook wel doorbulke maar niet nog een dikkere buik krijge zit er geen andere optie op om dan te cutten?

Als je vind dat je te dik wordt idd gewoon cutten, en je hoeft nou ook weer niet te moeilijk te doen qua eten als dat lastig is met werk, je bent geen pro, ik zou alleen al die pindakaas vervangen voor iets als kipfilet, tonijn, of wat dan ook (paar met pindakaas kan natuurlijk wel, maar je moet niet overdrijven :P), want anders zit je wel erg hoog in je vetten.

Op hoeveel kcal kom je uit met dat schema? En wat is je onderhoud?

Oke thanks man :) met dit schema kom ik uit rond 4000 kcal en ik kwam uit op onderhoud 3500 kcal. Dus klopt wel dat ik snel dik wordt nu veel pindakaas en vetten idd, ga ik voor de helft vervangen voor tonijn, kipfile.

Btw als ik wil cutten moet ik 200 kcal onder mijn onderhoud gaan zitten? Of heb ik dat fout ?

Oke thanks man :) met dit schema kom ik uit rond 4000 kcal en ik kwam uit op onderhoud 3500 kcal. Dus klopt wel dat ik snel dik wordt nu veel pindakaas en vetten idd, ga ik voor de helft vervangen voor tonijn, kipfile.

Btw als ik wil cutten moet ik 200 kcal onder mijn onderhoud gaan zitten? Of heb ik dat fout ?

meer dan dat, ong 500

Terug
Naar boven