Fitness Seller

Cutten of Bulken!?

Timmeyz

Novice
Waardering
0
Hey ,

Ik ben 21 jaar oud weeg 73 kilo en ben 1.76 lang dus niet zo heel groot en een klein buikje
ik ben sinds 2 maanden aan het trainen 3 x per week krachttraining en erna 3 x cardio van 15 minuten...
Ik zit op een fitness school en daar kunnen ze me niet zo'n goeie begeleiding geven maar het is mooi dicht bij voor me en lekker rustig zodat ik bijna nooit hoef te wachten om naar het andere apparaat over te schakelen...

Hiermee begon ik : Dit doe ik nu:

stang op knie holle rug omhoog en dit doe ik ook 20 x weet zo niet hoe die heet?
squat : 20 kg
pulling up : 3x3
bankdrukken :20kg
triceps curl? :5kg
biceps curl :6 kg

Dit doe ik nu: na 2 maand
squat :50kg 2 sets van 10
pulling up :3x6
bankdrukken :50kg 2 sets van 10
triceps curl? :15kg 2 sets van 10
biceps curl :12kg 2 tot 4 sets van 10

dit is me door mijn sportschool voorgeschreven ik heb gezegd dat ik men bovenlichaam een blok wil maken..
Maar kan ik nu beter eerst gaan cutten of bulken?want ik ben niet zo heel groot en wil ook niet te klein gaan lijken
Ik ben nieuw op het gebied van fitness heb eerder gekickbokst en gevoetbald..
Als jullie nog tips weten i.v.m de oefeningen ,voedingsschema,bulken of cutten ik zeg er nog wel bij dat ik aan het trainen ben voor kickboksen en ik wil niet te traag worden omdat ik volgend jaar zomer weer1 of 2 dagen wil gaan kickboksen
In de zomer wil ik een strak afgetraind lichaam dus dat ik de blokjes ook zie etc...

mijn voedingsschema van nu is:

09.00:500 ml goedemorgen
11.00:2bruine boterhammen met kaas ,kipfilet of kalkoenfilet met mosterd
13.00:2bruine boterhammen met kaas,kipfilet kalkoenfilet met mosterd
18.00:warm eten zoals macaroni,kipfilet,rijst,roerbakrijst met groente,pizza,2 tartaartjes,biefstuk etc.. veel kip iig

Ik weet dat mijn voedingsschemahelemaal niet goed is... maar zo kan het beter worden beoordeeld ik lust trouwens echt geen vis behalve kabeljauw maar dat word in de frituurpan klaargemaakt dat lijkt me niet zo gezond ,en magere kwark kan ik erg moeilijk eten wel vruchtenkwark maar weet niet of dat goed is i.v.m de suikers
Ik hoop dat ik hierop zo snel mogelijk antwoord heb zodat ik flink kan gaan trainen en goed kan gaan eten

groet tim

Laatst bewerkt:
Gozert... ik zou niet eens in leven kunnen blijven op dat voedsel al zou ik niet trainen. ECHT FOCKING WEINIG !

gebruik de zoekfunctie eens voor wat voedingsschema's

gozert... Ik zou niet eens in leven kunnen blijven op dat voedsel al zou ik niet trainen. Echt focking weinig !

Gebruik de zoekfunctie eens voor wat voedingsschema's
+1 :D

Als je meer spierdefinitie wil (en minder vet) moet je gaan cutten. Wil je breder/groter worden zal je moeten gaan bulken (meer eten).

Doe je al 2 maanden elke keer die 5 oefeningen? Zou maar wat andere dingen gaan doen. Hebben ze vast wel bij je sportschooltje. En anders kijk je wat anderen doen he. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet dat het heel weinig is ik heb ook vaak honger van 2 tot 6.. maar ik kom sneller aan..
en ik eet geen goede voeding...
Ik wil meer spieren krijgen..en breder worden maar ik wil afgetraind zijn..dat je de blokjes ziet ik hoef niet super gespierd te zijn maar wil weinig vet .. maar ik heb geen idee wat van eten ik daar bij kan gebruiken.. wanneer ik dat weet ga ik meteen het voedsel kopen wat ik nodig heb..
Ik heb al een tijdje rond gekeken maar kan niet echt een goed voedingsschema voor me vinden....
ja elke keer die oefeningen... maar er trainen niet zoveel kerels op die sportschool veel oudere vrouwen vandaar dat het zo rustig is.. nog wat tips?

Hahahah tussen de oudjes lollllllllllll! :D

Die goede morgen eruit knallen (zit vol met suikers). Als ontbijt neem je beter havermout met yoghurt en stukjes fruit erin. Of iets van brinta met warm water (of melk). In ieder geval veel complexe koolhydraten.

's Avonds een bakkie kwark (halve ofzo). En anders een wheyshakey?

Voor de andere maaltijden: je kan ook lekker een eitje bakken (veel variaties in mogelijk). Banaantje voor de snelle koolhydraten. Groentes kan je ook overdag eten, maak je gewoon in de avond wat meer en doe je het in je koelkast voor de volgende dag. Ook kan je nootjes toevoegen (ongezout) voor de vetten. Lijnzaadolie kan ook nog voor de vetten. Of lijnzaad (zaadjes) voor in de salade. Mogelijkheden zat!

En ik zou naar 6 maaltijden per dag gaan, om de 2.5 uur een maaltijd.

Dus speel daar maar wat mee en maak een leuk schema! :)

Oh en 2 boterhammen (bruin, volkoren) met kipfilet/kalkoenfilet is maar iets van 175 kcal, dus niet genoeg voor 1 maaltijd. ;)

haha jaa haha maar het is er wel lekker rustig en kan hard door trainen de mensen daar op de sportschool kijken ook meestal wat is die gek energiek aan het doen...

Dus het zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien.

09.00:Havermout met yoghurt en stukjes fruit kan muesli of cruesli er ook voor in de plaats?

11.00:2boterhammen met kalkoenfilet of kipfilet met mosterd

13.30:2boterhammen met 2 gebakken eieren zonder eigeel

16.00:banaan met een handje vol met walnootjes

18.00:boerenkool ,andijvie ,kipfilet met rijst,aardappels met roerbak groente ,pasta?

20.00:vruchtenkwark met 0% vet?

Ik weet niet of dit goed is als je er nog aanvullingen bij hebt of dingen die niet kloppen zeg het me graag :)
Ik at vaak kip met het avond eten... kipfilet,kippepoten.. maar dat is dus toch niet altijd goed...

Zet je schema even in excel en zet achter elk product hoeveel kcal erin zitten en hoeveel KEV's. Dan tel je dat op per maaltijd. Uiteindelijk tel je alle maaltijden bij elkaar op. Ik kan nu niet goed zien hoeveel je al zit en dus geen oordeel erover geven. ;)

Reken ook even uit hoeveel je BMR en onderhoud is aan kcal (via google kom je op prima linkjes). En dan ga je iets onder je onderhoud zitten qua kcal.

Ik at vaak kip met het avond eten... kipfilet,kippepoten.. maar dat is dus toch niet altijd goed...
Mensen scheppen snel 'een bord vol', maar dat is vaak al veel te veel, zonder dat je het doorhebt. Als je weet hoeveel kcal er in elk product zitten, dan zal je het makkelijker begrijpen. ;)

Men BMR = 1803
Onderhoud =2795

Op dagen dat ik niet train :

Bmr=1803
Onderhoud=2164

maar hoe kom ik erachter wat waar in zit.. zoals 2 boterhammen met kaas of kipfilet
etc waar het niet op staat... is het erg als je de boterhammen met boter neemt?
Hoop dat je hier wat mee kunt..

haha jaa haha maar het is er wel lekker rustig en kan hard door trainen de mensen daar op de sportschool kijken ook meestal wat is die gek energiek aan het doen...

Dus het zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien.

09.00:Havermout met yoghurt en stukjes fruit kan muesli of cruesli er ook voor in de plaats?

11.00:2boterhammen met kalkoenfilet of kipfilet met mosterd

13.30:2boterhammen met 2 gebakken eieren zonder eigeel

16.00:banaan met een handje vol met walnootjes

18.00:boerenkool ,andijvie ,kipfilet met rijst,aardappels met roerbak groente ,pasta?

20.00:vruchtenkwark met 0% vet?

Ik weet niet of dit goed is als je er nog aanvullingen bij hebt of dingen die niet kloppen zeg het me graag :)

Volgens mij krijg je veel te weinig eitwitten binnen. Zet de e/k/v verhoudingen er eens bij als je wilt.
geen vruchtenkwark nemen, die zit bomvol suiker. Gewoon magere kwark

Gewoon opzoeken op internet, sites zat. Kipfilet staat vaak gewoon op de verpakking, even uitrekenen hoeveel dat per plakje is en voila. Erg zal boter niet zijn, beter is natuurlijk geen boter. Zelf doe ik ook boter hoor (vind het anders veel te droog), maar doe het dan in mate. ;)

Ik zou beginnen met een schema van 2500/2600. Je hoeft niet perse aparte schema's te pakken van wel en niet-trainingsdagen, want die berekening is al over het gemiddelde van een hele week. Zelf heb ik 1 schema a 2500 kcal (ook op niet trainingsdagen).

Succes!

dankje maar ik wil cutten . neem aan dat jij niet altijd aan het cutten bent..

Dat is het toch ook, je zit toch onder je onderhoud. ;)

Dan doe je em iets lager, moet je zelf weten. Gewoon uitproberen wat voor jou het beste werkt. Succes!

nogmaals bedankt is er een vervanging voor brinta havermout en kwark zoals eiwit?van het ei... of eiwitshake?

greetz

Havermout en brinta zijn gewoon complexe koolhydraten. Die zitten ook in bv rijst, pastasoorten, volkoren brood, aardappelen. En anders in poedervorm (shakeys).

Eiwitten haal ik voornamelijk uit kwark, melk, ei(geel) + eiwit, eiwitshake, zalm, tonijn, kippenborstfilet, kalkoenfilet (voor op brood).

En dan zitten er ook nog complexe koolhydraten in groentes! ;)

Men BMR = 1803
Onderhoud =2795

Op dagen dat ik niet train :

Bmr=1803
Onderhoud=2164

maar hoe kom ik erachter wat waar in zit.. zoals 2 boterhammen met kaas of kipfilet
etc waar het niet op staat... is het erg als je de boterhammen met boter neemt?
Hoop dat je hier wat mee kunt..

http://www.voedingswaardetabel.nl/

Of gewoon op het etiket kijken en juist omrekenen naar portie die je zelf neemt.

Misschien kun je een bak muesli nemen ook genoeg koolhydraten net als brinta bijvoorbeeld.

Maar 1.76 en 73 kg ? Cutten ? Ga gewoon "schoon" maar veel eten dan hoef je echt niet bang te zijn dat je dik wordt. Met cutten krijg je je kracht en prestaties amper omhoog. Kijk als je gaat bulken en je eet alles wat los en vast zit ja dan kom je veel vet aan maar als je het schoon houdt valt het echt erg mee.

Laatst bewerkt:
thanks voor jullie antwoorden:)
haha ga beginnen met de boerenkool...
zijn paprika's en uien gezond?

ik ben niet dik... maar ik wil men hoofd iets smaller maken..
en men buik wat dunner met de rest ben ik al wel redelijk tevreden...
maar normaal eet ik geen 2400 kcals op een dag...

met mijn normale eet schema at ik 1500 tot 2000 kcals op een dag..
En wil dat nu met gezonde voeding doen maar dan tot 2400 kcals verlies ik dan nog steeds kracht?

Je kunt ook cleanbulken hé.

oke dat word dus muesli :)

NixX hoe wil ik gaan cleanbulken dan?

Terug
Naar boven