XXL Nutrition

cutten of nog niet??

MocroManiak

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
hallo ik ben nieuw hier:D en misschien dat jullie mij kan helpen met mijn vraag namelijk zal ik cutte of bulke?
ik ben al ongeveer 10 maanden aan het traine en ikga flink vooruit , ben begonne op zon 68kg en weeg nu 83kg en mn vp toen ik begon was ongeveer 16% maar nu is ie 21% en het is bijna winter dus daarom mijn vraag nu gwn door bulke(ik weet dat mijn vp wat omhoog gaat) of nu al cutte? ik wil rond de 9-10-11% zitten plz help me!!:D:D

Alvast bedankt !!

antwoord is best logisch:
cutten ( maar wel opbouwen )
je vp is echt enorm gestegen..
heb je niet clean gebulkt?

cutten for sure.

Als je nu door gaat bulken gaat het vies tegenvallen om al het vet er weer af te trainen.
Ik zou gaan cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Oké thans guys waar ik bang voor ben is namelijk wanneer ik cut dat ik er minder groot uit zie klopt dat?

Na de cut ben je minder groot, maar als je enige spiermassa onder je vet hebt zul je groter ogen als je ripped bent

Mijn caloriebehoefte is 3100 en ik wil vutte dus 500 eraf Tog? Dus 2600 calories

---------- Post toegevoegd 26 July 2013 om 12:08 ----------

antwoord is best logisch:
cutten ( maar wel opbouwen )
je vp is echt enorm gestegen..
heb je niet clean gebulkt?
Nee man was veels te skinny tbh. Dus zat rond 4000 calor toen ik 70kg weergegeven lol wel spyt

ja da's simpel gezegd.
bestaan 1000 manieren om te cutten
ik doe EOD, kun je ook doen bijvoorbeeld

maar kan ook wat jij zegt:
- 500 elke dag eraf.
1x per week refeed

of high carb op trainingsdag / moderate carbs & low carb op rustdag

elk calorie te kort werkt =)
misschien niet op lange termijn..

Moet er elke dag -500calories eraf? Waarom eigenlijk? Hoeveel carbs mag je op je refeeddaay hebben is daar een formule voor ofsow?:d alvast bedankt guys!

20% boven je onderhoud
refeed - weinig vet, lager dan 10%

Mannen:

20% < = geen refeed nodig
20% / 15% = 1 x per 2 weken
15% / 12% = 1 x per week
12% > = 2 x per week

geen refeed nodig.. maar dan moet je 7 dagen per week een te kort maken van 500 kcals,
of -500 eraf sporten of HIIT na je KT doen ( maar daar ben ik zelf niet zo een voorstander van )

EOD Refeed
http://www.ironmagazineforums.com/diet-nutrition/101984-every-other-day-refeed-eod-vs-ud2.html
voor upper/lower of fullbody 3x per week met refeed ( 2x onderhoud / 1x 20% boven onderhoud , refeed inplannen na je KT training.. de maaltijd daarvoor zijn tot ongeveer 600/800 kcals )

4x per week kcal vermindering van 700 kcals, hoog in eiwitten, laag vet/koolhydraten.
70% e / 10% c / 20% v
supplementeren met visolie.

na 2 maanden dieet break.

Thanks muchacha :d
Maar ik heb geen cardio nodig als ik op onderhoud zit en zelf met fitness haal je denk ik wel 500calories af denk ik alleen op rustdagen is cardio wel een keuze dan. klopt het wel wat ik allemaal hier boven zeg???:D

Terug
Naar boven