MuscleMeat

cutten of toch snel bulken?

MocroManiak

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
hoi, ikben 83kg 1.82m, 40cm armen 43cm kuiten en 66cm legs maar heb een vp% van wel 20-21% zal ik gwn 500kcals boven behoeften 3 maanden lang en dan 5-6 maanden cutten? of nu al cutten? heb een paar vragen:

1. waar ik bang voor was is als ik op de 10% zit dus 12kilo weg weeg ik maar 71kg? das tog weining dan heb ik het gevoel dat ik 1 jaar training ( niet zo veel weet ik) voor niks heb gedaan om, mensen zeggen weer dat ik zelfs groter lijk dat dat ik nu ben als 10vp% cutt. jullie meningen?

2. hoeveel vvm spier zal ik ongeveer gaine op 500kcals bove mijn onderhoud in een 3 maanden periode ik train maar een jaartje

3.zal ik veel vet aankomen? en hoeveel cm's zullen mijn armen dalen?:S

en oja ben 17 jaar, echt hartstikke bedankt voor jullie reacties ik weet dat het rot vragen zijn en persoonsgebonden daar vraag ik wat het '' ongeveer'' zal zijn!::D:D:D:D:D:

thanks!

20/21 % = cutten.

mmm, ben dan rond februari klaar de rest van de maanden op onderhoud tot winter?

iemand anders?:D

Zorg eerst maar eens om op die 10% te komen;) gaat je misschien wel vies tegenvallen..
Ik zou nu beginnen met cutten en als je op die 10% zit rustig cleanbulken om vervolgens voor de zomer weer een snelle cut te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Zorg eerst maar eens om op die 10% te komen;) gaat je misschien wel vies tegenvallen..
Ik zou nu beginnen met cutten en als je op die 10% zit rustig cleanbulken om vervolgens voor de zomer weer een snelle cut te doen.

hoezo vies tegenvallen?:D

Je zult flink moeten diëten om van 21 naar 10 te gaan.
Kan vies tegenvallen om van veel naar weinig kcals te gaan.
cardio kan je gaan tegenstaan.. en zo kunnen er wel meerdere obstakels op je pad komen.. daarom op tijd beginnen:)

Je zult flink moeten diëten om van 21 naar 10 te gaan.
Kan vies tegenvallen om van veel naar weinig kcals te gaan.
cardio kan je gaan tegenstaan.. en zo kunnen er wel meerdere obstakels op je pad komen.. daarom op tijd beginnen:)

oh okee ik dacht dat het eindresultaat vies tegen zal vallen wat denk jij erover?

haha fl**ker lach maar uit:D:D:D maar ik dacht eerde van op onderhoud eten en dan 500-600kcals dmv cardio? zo kan je spierverlies minimaliseren?

Zo zou je het kunnen aanpakken ja, spierverlies zou ik me niet zo'n zorgen om maken... zal niet heel veel spier opzitten ;)

Dat bedoel ik... op 21% 0 keer per week :roflol:

Ik vind refeed iets ingewikkelds, alhoewel sommige het makkelijk vinden, maar omdat ik het ingewikkeld vind weet ik niet zo goed welke voeding je nu wel en niet kan nemen. In ieder geval geen junk.
Je kunt beter 4 weken cutten, 1 week op onderhoud, 4 weken cutten, 1 week onderhoud etc. doen.

Ik ben er zelf achtergekomen dat je beter wat minder kcal kan eten én wat cardio kan doen, maar niet alles af laten hangen van de cardio.

Wanneer refeed:

Mannen:

20% < = geen refeed nodig
20% / 15% = 1 x per 2 weken
15% / 12% = 1 x per week
12% > = 2 x per week

Vrouwen:

30% < = geen refeed nodig
30% / 25% = 1 x per 2 weken
25 % / 16% = 1 x per week
16 % < = 2 x per week

Laatst bewerkt:
Dat is dus niet waar. Áls je een refeed wilt toepassen (en dan wel refeed, NIET junk) dan is het in principe zo dat hoe meer vet je hebt, hoe vaker je refeed toepast.
Geloof dat hij dan 1x per week moet doen.

Ik vind refeed iets ingewikkelds, alhoewel sommige het makkelijk vinden, maar omdat ik het ingewikkeld vind weet ik niet zo goed welke voeding je nu wel en niet kan nemen. In ieder geval geen junk.
Je kunt beter 4 weken cutten, 1 week op onderhoud, 4 weken cutten, 1 week onderhoud etc. doen.

Ik ben er zelf achtergekomen dat je beter wat minder kcal kan eten én wat cardio kan doen, maar niet alles af laten hangen van de cardio.

Mensen met een vet percentage van 21% moeten geen refeed houden...
Wat ze wel moeten doen is minder vreten en meer bewegen.

Ik zou pas beginnen met bulken op een vet% van 12-13%, en niet bij 21% want het lijkt me dan dat je een fattie wordt.

Ji Dennis thanks voor je antwoord dus jij raad nu dus nu te cutte ?

Dat raad ik je inderdaad aan. En ook even om jezelf in te lezen.

Terug
Naar boven