XXL Nutrition

Cuttings-schema, Poging 2 maar ik kom er niet meer uit :)

ParaDot

Novice
Waardering
0
Hey! Ik ben eens her en der gaan lezen en heb een nieuwe versie van mijn cutschema gemaakt, Aangezien het vrij anders was heb ik besloten voor een nieuw topic. Ik ben 16 jaar, 1.87 lang en ik weeg 104 kg.. Ik ben wel vrij breed en lomp gebouwd maar teveel vet. Mijn percentage weet ik niet en ik heb geen beeld van die percentages dus echt een schatting kan ik niet geven.
Ik heb uitgerekend dat mijn basis verbruik ligt op: 104x2x13 = 2704 kcal p/d

En ik heb het huidige eetschema:

Code:
wat					     Kcal	  Eiw         Kh      Vet

10 boterhammen:   	        (300 g)       624        17.1         120      8.4
		-4x kipfilet                 55.5        10.5           0      1.5
		-4x kalkoenfilet             42.5         9.5           0      0.5	
	        -2x kaas                    196.2        15.3           0       15  
1 blikje tonijn		        (130 g)     146.9        35.1           0     0.65 
magere kwark 	                (200 g)       128          26           6        0
wat de pot schaft  	        ( ?    g)       ?           ?           ?        ?
                        ---------------------------------------------------------- +
                                           1193.1       113.5         126    12.55

Code:
wanneer:

7 00:  4 boterhammen
9 00: 2 bot
11 00: 2 bot
13 00: 2 bot
16 00:  tonijn
18 00: wat de pot schaft
22 00:  kwark
Nu verschilt het avond eten maar ik kom bij lange na niet op de minimum hoeveelheid.... en daarbij fiets ik ook 40 km per dag (2 uur). Wat moet ik hier nu aan veranderen om het goed te krijgen. En als je gaat cutten moet je dan 500 kcal onder je basisverbranding gaan zitten of juist niet?
En cutten, is dat puur een synoniem voor "afvallen" of is cutten echt puur hard krachttraining? Hebben jullie nog meer tips voor me? Ik heb al via de search vanalles gevonden maar meer is altijd welkom :)

Ik snap het niet, je eet te weinig en weet niet hoe je meer moet eten ? ehm... eet meer ? En je hebt je warme maaltijd ook niet mee gerekend (ook al snel 500 Cal).. mik inderdaad op 500 Cal onder je onderhoudsniveau.

Denk bij alles wat je eet aan de eiwitten... Melk, Yoghurt, eieren, kwark, meer kipfilet op brood, vis ... (als je gaat cutten zou ik de kaas waarschijnlijk weglaten, of op zijn minst een 20+ nemen). Mik op 2 maal je gewicht in grammen eiwit (meer mag).

Cutten is een combinatie van dieet (afvallen) en training (Cal verbranden, maar nog belangrijker spierbehoud ... "if you don't use it you lose it").

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
wazzup zei:
Ik snap het niet, je eet te weinig en weet niet hoe je meer moet eten ? ehm... eet meer ? En je hebt je warme maaltijd ook niet mee gerekend (ook al snel 500 Cal).. mik inderdaad op 500 Cal onder je onderhoudsniveau.

Denk bij alles wat je eet aan de eiwitten... Melk, Yoghurt, eieren, kwark, meer kipfilet op brood, vis ... (als je gaat cutten zou ik de kaas waarschijnlijk weglaten, of op zijn minst een 20+ nemen). Mik op 2 maal je gewicht in grammen eiwit (meer mag).

Cutten is een combinatie van dieet (afvallen) en training (Cal verbranden, maar nog belangrijker spierbehoud ... "if you don't use it you lose it").

Succes.

ervan uitgaande dat de warme maaltijd 500 g is zit ik dus op:
1193 + 500 = 1693 kcal
500 kcal onder de basis is dus 2704 - 500 = 2204 kcal

dat betekend dat ik nog 2204 - 1693 = 511 kcal te kort kom,
dat moet ik dus op zien te vullen. En ik moet zo min mogelijk kh innemen tijdens een cut neem ik aan? Dan zou ik voor het brood iets anders moeten verzinnen maar 120 Kh is toch helemaal niet zo veel op zich?

Maar ik zit echt te kijken wat ik nog exta zou gaan eten... nog meer brood?

Ik kan s middags om 16 uur een bord brinta nemen: 366 Kcal, 12 g eiwit, 74 g kh, 4 g vet, en de tonijn verplaatsen naar 20 uur.
dan zit ik op:
2059 Kcal, 125 g eiwit, 200 g Kh, 16.55 g vet.

Dan heb ik nog steeds 145 Kcal te weinig.. en meteen erg veel Koolhydraten erbij. En de eitwitten: ik probeer te streven naar 208 g per dag ( 2 x 104). Maar hoe ga ik aan de benodigde hoeveeleheid Kcal en eiwit komen? Zonder meteen zoveel kh te eten. Wat moet ik eten wanneer bedoel ik dan.

En over beweging: Ik doe dan 2 uur per dag fietsen, en ik ga de sportschool weer oppakken, daar heb ik maandag en vrijdag avond en op woensdag middag tijd voor, dat moet goed zijn toch?

(ps: die foto in je icon ziet er erg goed uit :P )

Laatst bewerkt:
Maar het blijft toch nog vreemd voelen, zelfs meer eten dan ik van mezelf doe en wat ik van mezelf zin in heb en dan toch nog afvallen... :) Het voelt een beetje raar eigenlijk, maar als ik alle theorie doorlees snap ik het wel maar het voelt gewoon raar. Eerder had ik altijd het idee van hoe minder ik eet hoe meer ik afval :)

Iemand een idee?

(en nog een klein vraagje: je basisbehoefte moet je die berekenen met of zonder je vetgewicht? Dus moet je de kilos vet eraf tellen en dan uitrekenen hoeveel je nodig hebt?)

ParaDot zei:
Iemand een idee?

(en nog een klein vraagje: je basisbehoefte moet je die berekenen met of zonder je vetgewicht? Dus moet je de kilos vet eraf tellen en dan uitrekenen hoeveel je nodig hebt?)
Van je vetvrije massa.

Je weegt 104kg en je fiets 2u per dag. Dan denk ik dat je verbruik wel wat hoger ligt dan 2700kcal, zoek voor de zekerheid toch maar enkele andere formules op op dit forum.

En wat betreft die kcal en eiwitten: simpel, neem dingen die veel eiwitten bevatten en weinig koolhydraten (logisch toch :p).
Zoals: magere kwark, tonijn, kipfilet, ...

Warrie

Goed ik heb nu aan de hand van de uitgebreidere formules een schema opgesteld, met wat minder Kh en meer eiwit en het aantal Kcal klopt ook aardig:

Code:
basis: 2323
basis – 500:  1823

wat						Kcal	Eiw 	Kh	Vet

6 boterhammen: 		               (300 g)	374    	10.2  	72 	5
		-4x kipfilet			55.5   	10.5  	0     	1.5
		-2x kalkoenfilet		21	4.57  	0      	0.2

bord brinta					366   	12     	74     	4
1 blikje tonijn			        (130 g)	146.9	35.1  	0     	0.65
magere kwark 		         (500 g)	320   	65   	15  	0
wat de pot schaft  		( ?    g)	500 	?    	?       	?
						---------------------------------- +
						1783  	137 	152 	11.35
tekort: 1823 – 1783 = 40

Code:
wanneer:

7 00:  brinta
9 00: 2 bot
11 00: 2 bot
13 00: 2 bot
16 00:   250 g kwark
18 00: wat de pot schaft
20 00:   tonijn
22 00:  250 g kwark

Dit lijkt me al een stuk beter?

Ik heb 4 boterhammen geschrapt omdat daar toch best wat Kh in zat. Ik heb nu nog 2 grote Kh "posten" Brood en brinta.. zou dat ook nog moeten minderen? En misschien nog meer eiwit? Maar dan zou ik nog meer kwark of tonijn moeten eten...

Met dit schema ga ik het de eerstkomende tijd toch wel redden?

Ik ga morgen weer beginenn bij de sportschool, ik ga 3 dagen in de week ma,wo,vr

weet niet of je al wat massa on je lichaam hebt zitten, maar met het aantal grammen eiwit wat hierboven staat ga je het opzekers verliezen, zelf zat ik op de 400+ en heb niks verloren tijdens het cutten

niks ?

Ergens geloof ik dat niet... volgens mij verlies je altijd wel spier tijdens het cutten... Anders zouden mensen geen spier-besparende chemische ondersteuning gebruiken (clen, winstrol, ...)

Volgens mij heb ik laatst gelezen dat de partitionering ergens ligt tussen de 1 op 3 en de 1 op 9 (de echte genetische bastards). En dat was waarschijnlijk als je alles netjes volgens de regels deed en voldoende eiwit at...

verwaarloosbaar spierverlies ok, maar geen ... hou er maar geen rekening mee.

ik moet ook van de zomer eens gaan cutten,
ik wil echter ook alleen zo min mogelijk massa/spierkracht verliezen

exarchos zei:
weet niet of je al wat massa on je lichaam hebt zitten, maar met het aantal grammen eiwit wat hierboven staat ga je het opzekers verliezen, zelf zat ik op de 400+ en heb niks verloren tijdens het cutten
Nou ik ben niet heel erg gespierd maar ik heb toch zeker wel flink wat kracht. Als ik meer eiwitten neem.. moet ik dan nog meer kwark en tonijn...? Of hebben jullie andere suggesties :P

ParaDot zei:
Nou ik ben niet heel erg gespierd maar ik heb toch zeker wel flink wat kracht. Als ik meer eiwitten neem.. moet ik dan nog meer kwark en tonijn...? Of hebben jullie andere suggesties :P

ok, spiermassa= iets anders dan kracht, maar zou gewoon wat meer kwark en tonijn, kip, eieren etc etc eten

Terug
Naar boven