XXL Nutrition

cutvoedinschema 2 poging maar nog steeds niet tevreden

xfreeriderx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
Vetpercentage
18%
Hoi allemaal mijn naam is Djon ben 4 maanden aan het "werk" geweest in oostenrijk. Veel aangekomen en nu moet ik op de blaren zitten. Momenteel weer 3,5 week bezig in mijn cut momenteel van 91 naar 87 gegaan. Ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn schema zouden jullie mij nog advies kunnen geven.

Djon
1,72 M
87 kg
VVM= 66.99KG
22 % vet
Basis behoefte
2725 kcal BB=370+(21.6*66.99)=1817 kcal 1817* 1.5=2725 Kcal

Ik wil cutten op 2345 kcal maar hier loop ik dus vast. Heb momenteel een E/K/V van 40/40/20. (Voedingsschema zit in de bijlage).

Er zijn een aantal dingen waar ik nog niet tevreden mee ben. Zo heb ik bijvoorbeeld een muesli reep toegevoegd maar deze bevat eigenlijk slechte vetten. Wil ik er liever uit.
Daarnaast heb ik honing en amandel noten samen. Dit is eigenlijk ook niet echt een goede combo koolhydraten en vetten samen.

Daarnaast heb ik nog steeds een tekort aan kcal. Verandering ten opzicht vorige in ochtend brood vervangen door Brinta en eetlepel honing te gevoegd.

Heb dus eigenlijk de volgende vragen:
1. Wat zouden jullie toevoegen om mijn te korten te compenseren(met name te korte in kh) ?
2. Kan ik die muslie reep er in houden of zal ik hem vervangen, zo ja wat raden jullie aan?
3. Kan ik de noten en honing zo laten staan of raden jullie aan op een ander moment honing te nemen?
4. Wat is jullie overal mening van mijn voedingsschema?

Alvast bedankt groetjes Djon

voedingschamma do.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo'n fan van mueslirepen, zit ook boordevol met suikers. Bovendien is de combinatie koolhydraten en vetten niet eens zo slecht. Ik zeg noten (ongezouten, ongebrand) met een banaan + wat kwark?

Anders kun je best wel wat meer rijst eten.

Maar... je zegt dat je nog een tekort hebt.. is dat zo erg? Raak je misschien wel sneller de kilo's kwijt....?

Je rijst voedingswaarden kloppen niet.

Hoe meet je die 100g rijst? Gekookt of ongekookt.
100g ongekookte zilvervliesrijst is in ieder geval al iets van 350cal met 8/74/2 e/k/v

Ook heb je bij de eerste 100g een ander getal staan dan de tweede 100g rijst in je schema.

EDIT: alleen die rijst al goed berekenen leveren je bijna 500 calorieen extra op waardoor je over je behoefte zit. Zou alles nog eens goed bekijken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad daarom wil ik die die reep er eigenlijk ook uit hebben. Heb nu 15 gr amandelen zou je die dan verhogen en daar een banaan bij eten. Ja klopt heb nog te korten daar twijfel ik dus over hoe erg dit is. Behoefte namelijk 2725 en ik haal nu net 2087 dus te kort van om en der bij 700 is dat niet te veel dan ?

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Je rijst voedingswaarden kloppen niet.

Hoe meet je die 100g rijst? Gekookt of ongekookt.
100g ongekookte zilvervliesrijst is in ieder geval al iets van 350cal met 8/74/2 e/k/v

Ook heb je bij de eerste 100g een ander getal staan dan de tweede 100g rijst in je schema.

@cman Ik maak gebruik van gekookte rijst daar de waarde van. In mijn schema had foutje gemaakt moest 50 gr zijn in plaats van 100 bij de eerste keer rijst. ga gelijk ff veranderen.

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad daarom wil ik die die reep er eigenlijk ook uit hebben. Heb nu 15 gr amandelen zou je die dan verhogen en daar een banaan bij eten. Ja klopt heb nog te korten daar twijfel ik dus over hoe erg dit is. Behoefte namelijk 2725 en ik haal nu net 2087 dus te kort van om en der bij 700 is dat niet te veel dan ?

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Daar heb ik een foutje gemaakt. dit is waarde van 100 gekookte rijst bij de eerste is het in plaats van 100 maar 50 gram rijst. ga gelijk ff veranderen.

Werk met ongekookte rijst. Dat is namelijk normaal te wegen en te meten. Wat er op een pakje rijst staat aan voedingswaarden is ook ongekookt. Is veel makkelijker berekenen en zo kan je meteen je tekort aan cals en carbs opkrikken.
Als je je doel wil halen zoals in je schema onderin staat zou ik wat meer rijst eten.

@Cman, Wat zou je aanbevelen kwa hoeveelheid ongekookte rijst bij mijn maaltijd? Meestal maak ik eten voor de hele week dus moet even goed na denken hoe ik dit kan aanpakken.

@Cman, Wat zou je aanbevelen kwa hoeveelheid ongekookte rijst bij mijn maaltijd? Meestal maak ik eten voor de hele week dus moet even goed na denken hoe ik dit kan aanpakken.

Tja moet je even kijken hoe het past. Je mist ongeveer 250 calorieen zeg je waarvan zon 50g carbs.

Als je 70g (ongekookt) rijst toevoegd aan je huidige schema dan heb je:

+245 cal 6 52 2 ekv. Ofwel dan heb je in 1 keer ongveer wat je mist.

Waar je dat toevoegt moet je zelf even kijken. Ik zou je 2 maaltijden waar je rijst hebt even terugrekenen naar ongekookte rijst. Dan weet je precies hoeveel ongekookte rijst je nodig hebt voor bijvoorbeeld 7 dagen of 3.
Wil je voor 7 dagen in 1 keer maken dan kook je het totaal. Gooi het op een stapel en deel het dan door 7. Dan heb je je rijst per dag (gekookt)

Ga ik maar is toevoegen en kijken wat er gebeurd.

Terug
Naar boven