Schoppen is goed!

Tenminste, beter als je schouders ophalen en denken t zal wel...
Verdonk is imho iemand die bereid is mensen te beschadigen om te scoren.
Ze wist al lang dat hirschi-ali-whatever gelogen had, sterker nog, iedereen wist het. Ze maakte daar geen geheim van.
Daarna zend 2vandaag een reportage uit met dit 'nieuws', en Verdonk duikt er op als een pit-bull. En ik denk dat ze dat alleen maar deed omdat ze in de race was voor het lijsttrekkerschap. Ze wilde scoren over de rug van Hirschi-Ali-Magan-DeVries.
Dat denk ik omdat alles zo enorm geforceerd overkwam.
Ten eerste wist ze al veel langer van de leugen van dinges, dus waarom heeft ze niet eerder ingegrepen?
Ten tweede, als ik me niet vergis zijn die uitzettingsregels in het leven geroepen om te voorkomen dat Nederland een economisch toevluchtsoord zou worden voor vluchtelingen, om te voorkomen dat Nederland vol komt te zitten met mensen waar Nederland eerst zwaar moet investeren voordat ze wat aan die mensen heeft (inburgeringscursus, taalcursus, opleidingen, gezondheidszorg, etc etc). Was Ayaan-whats-her-name-agian zo'n vluchtelinge? Ik heb niks met Ayaan (want die is net zo opportunistisch imho), maar ze heeft Nederland wel wat te bieden. Als belangrijkste daad heeft ze de discussie over moslims en emancipatie een flinke duw gegeven.

En toch meent Verdonk naar de letter van de wet te moeten handelen, befehl ist befehl. Waarom? omdat ze dacht daarmee lekker te scoren als IJzeren Rita.
Verdonk gaat over lijken. Ik vind het een doodeng idee als dat soort mensen teveel macht krijgen. Dus afnokken met die Verdonk. Laat ze maar ergen in een raad van bestuur de ellebogende b*ch uithangen.
edit: ik hoop dat d66 de rug dit keer recht houdt. ze hadden er al bij de vorige keer uit moeten stappen.