MuscleMeat

de beste groene groentes voor in de cut

Nador

Ripped Bodybuilder
Waardering
175
Kan iemand me hierbij helpen? Kan alleen op deze komen:

Spinazie
Dopewrten
Brocoli
Sla

Fruit
Zijn advocado's goed voor in de cut?

en wat zijn de kh samenstellingen van deze groenten.

Kijk ff bij wedstrijdvoorbereiding, hier staan meerdere soorten groentes in beschreven.

Kan iemand me hierbij helpen? Kan alleen op deze komen:

Spinazie
Dopewrten
Brocoli
Sla

Fruit
Zijn advocado's goed voor in de cut?

en wat zijn de kh samenstellingen van deze groenten.

Alle groente is goed. Alleen wortels bevatten een fractie meer koolhydraten dan de rest. Neem peulvruchten met mate (mais, doperwten, bonen). Die bevatten relatief veel koolhydraten. Fruit kun je rustig nemen, maar niet overdrijven. Avocado is erg vet. t'is gezond en goed voor je, maar wel calorierijk. Hou daar rekening mee (zowel bij peulvruchten, avocado en fruit)

Wat je lijstje betreft... ga naar de groenteboer en maak je lijstje langer.

- kool (-> vochtafdrijvend + maakt je geil)
- asperges
- tomaat
- ui
- knoflook
- komkommer
- augurk
- selder
- radijs
- bieslook
- ...

**** ik eet hartstikke veel wortels :s

• Topic Starter Topic Starter
want had gelezen dat je tijdens de cut het beste je koolhydraden uit groentes kan halen, klopt dit?

Ik sta nu op 15 a 16 % schat ik en wil graag naar de 10 a 11%. Ik zit nu al een tijdje op het zelfde niveau. Ik val niet af en kom ook niet aan, maar doe ook nog geen cardio. Deze week maar is aan beginnen, maar zal toch aan me voeding gaan moeten werken en ben niet zo een groente liefhebben, maar moet het toch doen en vroegm e daarom af welke groentes het meest geschikt zijn voor de cut. Had trouwens gelezen dat op dagen dat je niet traind het beste al je kh uit groenten kan halen en de dagen dat je wel traind je kh uit andere bronnen zoals brinta en rijst kan halen.

ben niet zo een groente liefhebber, maar moet het toch doen

Blend je groenten met vruchtensap (zonder toegevoegde suikers) en een paar stuk fruit, als je de verhouding juist heb heb je een heerlijke shake.

Bijvoorbeeld brocoli + wortels + een flinke hand aardbeien + een mango + sap
Dan heb je een shake vol gezonde voedingsstoffen en anti oxidanten, wel goed blenden ;)

Blend je groenten met vruchtensap (zonder toegevoegde suikers) en een paar stuk fruit, als je de verhouding juist heb heb je een heerlijke shake.

Bijvoorbeeld brocoli + wortels + een flinke hand aardbeien + een mango + sap
Dan heb je een shake vol gezonde voedingsstoffen en anti oxidanten, wel goed blenden ;)

waarom heb ik daar niet aangedacht!!!! haha thanx man alles is weg te drinken , maar alles is helaas niet te eten. Goede tip. Karma.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Is er trouwens ergens te vinden wat de kh samenstellingen zijn van groenten?

Is er trouwens ergens te vinden wat de kh samenstellingen zijn van groenten?

Weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, maar misschien op:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-herkomst/voedingsmiddelen/groenten/wat-zit-erin.aspx ?

Sowieso is voedingscentrum met de eetwijzer/ meter heet het geloof ik, wel een goede bron van wat er aan voedingsstoffen, mineralen, etc. in bepaald eten zit. Misschien dat er geen producten als whey etc. in staan, maar voor de meeste gangbare producten een mooi begin :)

Laatst bewerkt:
beste groente voor in de k*t is nogaltijd komkommers :rolleyes:

waarom zou je dat willen? ... wortels hebben bijv. vrij veel KH, die eet ik dus juist niet in de k*t...

Had gelezen dat je op rustdagen het beste je kh uit groenten kan halen en op trainingsdagen je kh uit andere bronnen, zoals brinta en rijst. Groenten in de cut is volgens mij een must en eet nooit groenten.

Net veel werk in mijn groentenmix gestoken; maar het loont zeker de moeite =)
mix van 3 kleuren paprika met witte ajuin en knoflook; daarbij komkommerstukjes en een halve tomaat + een grote berg gemixte sla en sla met ricola.

Daarover wat 6pepers-mix en basilicum.

=> om van te smullen:D

Terug
Naar boven