Fitness Seller

de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

Israel een mooi land met een zieke regering.
Ik snap niet dat sommige mensen de daden van die Israëliërs begrijpen.
De zelfmoord aanslagen zijn net zo verkeerd, maar dat is een logish vervolg op hun zware onderdrukking.
Ook al zijn de Palastijnen van goede wil,..de Israëliërs gaan door.
Israel heeft er voor gezorgt dat Hamas (Islamitische Verzetsbeweging) is ontstaan.
Israel en Hamas verdienen elkaar, en dat met dank aan Amerika.

• Topic Starter Topic Starter
Israel een mooi land met een zieke regering.
Ik snap niet dat sommige mensen de daden van die Israëliërs begrijpen.
De zelfmoord aanslagen zijn net zo verkeerd, maar dat is een logish vervolg op hun zware onderdrukking.
Ook al zijn de Palastijnen van goede wil,..de Israëliërs gaan door.
Israel heeft er voor gezorgt dat Hamas (Islamitische Verzetsbeweging) is ontstaan.
Israel en Hamas verdienen elkaar, en dat met dank aan Amerika.

ja inderdaad. zoals ik reeds zei: een Palestijn die een aanslag pleegt op een Israelsiche militair die zich op Palestijns grondgebied bevindt is een verzetsddaad en dat recht heeft de Palestijn volgens de Conventie van Geneve. Pleegt een Palestijn een aanslag op onschuldige burgers in ISrael dan valt dat niet onder de Conventie van Geneve en is het idd een terroristische daad en dus verwerpelijk. Maar ja, als je als volk 50 jaar lang uitgeroeid wordt en de wereld kijkt toe zonder te helpen. Men heeft hen elke vorm van protest afgenomen. ze hebben geen manier of zich financieel, economisch, noch via de media, te verdedigen. Als je mensen lang genoeg als beesten behandeld zullen er een paar veranderen in monsters.

ja inderdaad. zoals ik reeds zei: een Palestijn die een aanslag pleegt op een Israelsiche militair die zich op Palestijns grondgebied bevindt is een verzetsddaad en dat recht heeft de Palestijn volgens de Conventie van Geneve. Pleegt een Palestijn een aanslag op onschuldige burgers in ISrael dan valt dat niet onder de Conventie van Geneve en is het idd een terroristische daad en dus verwerpelijk. Maar ja, als je als volk 50 jaar lang uitgeroeid wordt en de wereld kijkt toe zonder te helpen. Men heeft hen elke vorm van protest afgenomen. ze hebben geen manier of zich financieel, economisch, noch via de media, te verdedigen. Als je mensen lang genoeg als beesten behandeld zullen er een paar veranderen in monsters.

Na 50 jaar kan ik me haast niet voorstellen dat dat er maar een paar zijn eigenlijk...

Hoeveel aanslagen zijn er eigenljik door palestijnen gepleegd de afgelopen jaren? (kan zijn dat ik het eens eerder heb gevraagd, ben ik het ff vergeten)

The death toll both military and civilians of the entire conflict in 2000-2006 is estimated to be 4000 Palestinians and 1,007 Israelis

TOTALS CHILDEREN SINCE SEPT 2000:
Palestinians:836

Last updated November 1,
2006 TOTALS SINCE SEPT 2000 Israelis: 122

Na 50 jaar kan ik me haast niet voorstellen dat dat er maar een paar zijn eigenlijk...

Hoeveel aanslagen zijn er eigenljik door palestijnen gepleegd de afgelopen jaren? (kan zijn dat ik het eens eerder heb gevraagd, ben ik het ff vergeten)

Ik heb in deze topic de site geciteerd van b'telem, een Israelische vredesbeweging tegen de bezetting. Je kan er uitgebreid alle slachtoffers in terugvinden.
Er zijn ongelooflijk veel Palestijnse burgers dood, 6000 of zoiets sinds 2000 (herinner me het niet meer en tis nu nogal laat om dit op te gaan zoeken.) er zijn ook israelische burgers dood. wat te betreuren is; Naturlijk vallen de kolonisten ook onder het "burgerschap" maar dat dient natuurlijk met een grove korrel zout genomen te wordne als je weet dat ze temidden 1,2 mijoen palestijnen gaan leven op gepikt gebied in Gaza. Ze zijn tot de tanden gewapend en vallen regelmatig Palestijnen aan. (of liever vielen want ze zijn geevacueerd en naar de westelijke jordaanoever getrokken samen met 242 000 nieuwe kolonisten, dat noemt men dan verwijderen uit bezet gebied, om ze dan ergens anders op bezet gebied te dumpen, in een pas gepikte wijk.)

Het grootste aantal slachtoffers bij de Israeli's is bij de soldaten, en dit tijdens hun acties op Palestijns gebied (palestijnen hebben het recht deze aan te vallen daar zij bezet worden en deze militairen op dat moment op bezet gebied zijn.). In totaal zijn er sinds 2000, 600 israeli's gestorven waarvan meer dan 95 procent soldate. Bij de Palestijnen is het net omgekeerd; en toch zijn er nog mensen die de Palestijnen wreed vinden.

Two Palestinians, one an elderly woman, were killed as Israeli troops launched deep raids into the Gaza Strip targeting militant strongholds.
Armoured vehicles backed with infantry poured into the Zeitoun area of Gaza City, sparking clashes with militants.
(militanten, dus geen terroristen)

Sadia Haraz, 70, was killed by Israeli tank fire, medics said. A 26-year-old militant was also killed by troops.

Hours later a rocket fired by militants exploded in the Israeli border city of Sderot, seriously wounding one man.

reactie van palestijnen

The Israeli military frequently launches raids into Gaza, to stop such rocket fire. Palestinian militants say their attacks are to retaliate for deadly military action by Israel.

The rocket aimed at Sderot fell a few hundred metres from a car carrying the UN high commissioner for human rights, Louise Arbour, who was visiting the town at the time.

Fake gun

Israel troops entered Zeitoun on the east edge of Gaza City during the night and took up sniper positions on rooftops.

The home of a Hamas commander, Wael Hassanin, 26, was stormed after troops called for him and his brother Ibrahim to surrender.

iedere palestijn die wordt opgepakt is volgens israel een leider of een commandant; Hoeveel eliders hebben ze wel niet? Was een kenmerk van ene leider niet dat hij "enig" en "uniek " is?

Mr Hassanin was shot dead. Witnesses say his brother was arrested.
waarom doodgeschoten? Hij is toch leider van hamas, een democratisch verkozen partij?

The Israeli military said other operations were taking place in the heavily populated Jabaliya refugee camp and the town of Beit Lahiya.

The incursion was launched hours after an Israeli missile strike in Gaza killed two Palestinian militants and injured at least four other people, including children.
In the West Bank, the Israeli army said soldiers had shot dead a 17-year-old Palestinian who had approached them with what later turned out to be a fake gun.

Critical issue

Ms Arbour's convoy was pelted with stones by angry residents of Sderot, an economically depressed Israeli town which has borne the brunt of rocket attacks that have killed nine people in southern Israel in recent years.

Israeli's gooien met "stones" terwijl de palestijnen met "rocks " gooien. zie je journalistieke vertekening.

She said the protection of Israeli and Palestinian civilians caught up in the conflict was "an absolutely critical issue".

The rocket landed several hundred metres from her car, her spokesman said, the UN delegation "heard very loud explosions" and saw two plumes of smoke.

"I want to express my sympathy to the family of the person who was wounded, to say how much I share their sense of hopelessness and vulnerability and frustration at being so exposed," Ms Arbour said.

dat zei ze egen de bewoners van Sderot, maar niet tegen de Palestijnen.

On Monday, she toured Beit Hanoun where Israeli shelling killed 19 Palestinian civilians two weeks ago. Israel said it had made a targeting error.

Earlier this month the town was also the target of major Israeli ground offensive that left 80 people dead.
"I saw civilians, mothers, who lost their children, who feel... terribly exposed, terribly vulnerable, extremely afraid, very abandoned and I have a sense there is the same thing here [in Sderot]," Ms Arbour told reporters.

weer geen woord over de Palestijnen, wel weer sympathie voor de inwoners van sderto, die in totaal 1 dode kennden sinds het hele conflict begon.
Israel pulled settlers and military bases from Gaza last year, but the military renewed ground operations after militants captured an Israeli soldier in a border raid in June.
de Israelische soldaat werd gekidnapt nadat israel een dokter en zijn zoon (of broer) had gekidnapt en verdween. (de israelische militair bevond zich op Palestijns gebied en is dus een krijgsgevangene, wat mag volgens conventie vna geneve.). de kidnap van de militair van het gevolg van de kidnap van de palestijnse dokter en zijn zoon (broer). Dat wordt niet vermeld d natuurlijk.

Since then, Israeli troops have killed about 400 Palestinians in Gaza, roughly half of them civilians. er ware heel at meer burgers bij betrokken . Israel houdt dit cijfer lager dan normaal door systematsich elk slachtogffer een militant te noemen; Wa is een militant? Iemand die strijd tegen zijn bezetter. dat is geen soldaat, en ook geen terrorist, dat is een burger.

Three Israeli soldiers have been killed and a woman in Sderot has died in a rocket strike.

Zoveel Palestijen vermoord en zo weinig Israeli's, waarvan de meesten teven soldaten zijn van de bezetter.
En toch zijner mensen die de plaestijne de schuld geven; Dat zegt meer van de kracht van de media en propaganda machine van iSrael dan van de domheid van diegene die de schuld leggen bij de Plaestijnen.

59 % van de Israeli's wil dat peretz, de minister van defensie die d oorlog tegen libanon leidde, ontslag neemt

53 % van de Israeli's wil dat ehud olmert, de eerste minister en dus de werkelijke leider van Israel; o,ntslag neemt.

Beiden beschuldigen elkaar van het falen van de oorog tegen libanon.
Peretz wil een staakt het vuren bespreken met abbas maar daar wil olmert niks van weten. So what else is new; Die smeerlap wil geen vrede.

een stuk uit de tekst:
"I am not just minister for targeted killings’ of Palestinian militants, Haaretz quoted Peretz as saying.

‘I am the leader of the peace camp and it’s my job to seek a ceasefire.’

Relations between Olmert and Peretz have never been good. A stronger than expected showing by the minister’s Labour party in March elections helped to undercut the big win touted for the prime minister’s Kadima movement.

The two men have also traded blame for the perceived failings of this summer’s war with Hezbollah in Lebanon amid plummeting approval ratings for the governing coalition.

Olmert has suggested that the Labour leader, who like the prime minister has no defence background, was out of his depth in managing a major campaign.

Peretz has hit back saying that he is being made the scapegoat for the premier’s own failings.

But an opinion poll published earlier this month found that a majority of Israelis thought both men should go, with 53 percent calling for the prime minister to stand down and 59 percent calling for the resignation of Peretz.

bron: http://www.khaleejtimes.com/Display...east/2006/November/middleeast_November398.xml

Weer eens de incompetentie van de journalisten:

Vrouw (64) pleegt aanslag in Gaza

Een 64-jarige Palestijnse grootmoeder heeft een zelfmoordaanslag gepleegd in de Gazastrook. Die was gericht tegen een groep Israëlische militairen. Twee van hen raakten lichtgewond.

Haar dochter zegt dat de vrouw wilde sterven als martelaar. Het Israëlische leger zou haar huis hebben beschoten en haar zoon hebben gedood. Hamas heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

Israël is in het noorden van Gaza bezig met een militaire operatie. Er wordt gezocht naar raketten. Bij verschillende gewelddadigheden zijn 8 Palestijnen om het leven gekomen, onder wie drie mannen die omkwamen bij een luchtaanval

----------------------------------

dit is geen aanslag en ook geen terreurdaad want het gaat om Isrelische militairen in bezet gebeid; Dit is een schoolvoorbeeld van een verzetstrijder.

Wanneer gaan die verdomde journalisten eens de wet leren. En hun job?!
Ik krijg er de kouwe kak van.

156 landen eisen dat Israel stopt met zijn aanval in Gaza en wat doet Israel?
Israël beslist tot acties tegen Hamas in Gaza

(Belga) Het Israëlische veiligheidskabinet heeft woensdag groen licht gegeven voor militaire operaties tegen de instellingen van de regerende Palestijnse Hamasbeweging evenals voor gerichte liquidatieacties. Dat staat in een officieel communiqué.

"Het veiligheidskabinet heeft beslist tot gerichte liquidatieacties tegen alle elementen die betrokken zijn bij terroristische aanvallen, evenals tot militaire operaties tegen de instellingen van Hamas in de Gazastrook", aldus de tekst. Voor elk doelwit is wel voorafgaandelijke toestemming van de eerste minister en van de minister van Defensie nodig. Voorts is beslist gerichte acties tegen activisten, tegen verantwoordelijken voor het afschieten van raketten en tegen de plaatsen waar deze raketten worden vervaardigd, voort te zetten. (dwm)
--------------------------

dat land trekt zich geen reet aan van de VN en van de mensenrechten;

Beit Hanoun (Gaza) na de tsunamie | indymedia.be

wil je de invloed van de Israelsiche lobby zien. kijk eens naar de ze evolutie/ 16 november zegt men:

Published: Friday, 17 November, 2006, 10:33 AM Doha Time

STRASBOURG: The European parliament yesterday called on member states to send international military observers into the Gaza Strip and urged Israel to end its military actions there immediately.

-------
eeen week later zegt men:

Italy, Spain and France agreed last week to work on a joint Middle East plan which includes a ceasefire, a Palestinian government of national unity, an exchange of Israeli and Palestinian prisoners, and possibly international observers.

---------------

er zal niks van in huis komen omdat Israel zal weigeren. ze willen geen pottenkijkers.

vtm-nieuwslezer dany verstraeten, spreekt de volgende woorden uit: "in gaza heeft een oude vrouw van 64 een terroristische aanslag gepleegd op 3 militairen." Wat een klote journalist dat hij zelf niet weet dat dit onder het verdrag van geneve geen terrorisme is maar een verzetsdaad.
Men zou hem moeten ontslaan, die incompetente flutreporter

vtm-nieuwslezer dany verstraeten, spreekt de volgende woorden uit: "in gaza heeft een oude vrouw van 64 een terroristische aanslag gepleegd op 3 militairen." Wat een klote journalist dat hij zelf niet weet dat dit onder het verdrag van geneve geen terrorisme is maar een verzetsdaad.
Men zou hem moeten ontslaan, die incompetente flutreporter

whaha die dude leest ook maar z'n autocue voor hoor (don't shoot the messenger). Maar idd je hebt gelijk, dat is zeer zeker niet correct. Zou wat worden als dit als verzetsacties wordt betiteld, ik ben voor!

whaha die dude leest ook maar z'n autocue voor hoor (don't shoot the messenger). Maar idd je hebt gelijk, dat is zeer zeker niet correct. Zou wat worden als dit als verzetsacties wordt betiteld, ik ben voor!

Ik snap het echt niet hoe deze teksten op de autocue tot stand komen. Schrijven ze die niet zelf?

interessante tip: bekijk het journaal op een bepaalde zender om 13u00 en bekijk hetzelfde journaal op diezelfde zender om 19u00. Dan merk je soms hoe journalisten op de vingers zijn getikt.

onlangs:

vrt, 13u00:
"Het israelische leger schoot vandaag 3 palestijnen dood, waaaronder 1 kind van 6."

vrt 19u00:
"2 Palestijnse terroristen kwamen vandaag om het leven tijdens hun confrontatie met het ISraelische leger."

de "palstijnen" maken plaats voor "terroristen" en het kind is plots tot leven gewekt.

-----------------

moet je echt eens doen.

nee ik denk niet dat ze die zelf schrijven, weet het eigenlijk wel zeker :D

Idd wel ziek als die nieuwsberichten zo snel gemanipuleerd zouden worden...

let er eens op, geloff me, er gat een heel nieuwe weeld voor je open.
Doe dit nu reeds een jaar of 10 (sinds mijn eerste jaar aan de unief toen ik les kreeg in "historische kritiek").
Een ware schande. Ik vraag me werkelijk af waarom men dan naar zo'n lelijke aap als dany moet kijken als hij toch alleen maar afleest. Kunen ze evengoed een Miss Belgie voor de camera zetten.

Moet hier ff mijn excuses aanbieden van vanmiddag , de cijfers waarnaar ik refereerde zijn idd de cijfers die Shutterspeed daarna poste ,...sry hiervoor :(

Damn gaat lekker ,..verkeerde topic ??? thinky weet wel waar ik op doelde

Laatst bewerkt:

idd zei ik vanmiddag ook , 't is triest dat beelden/gebeurtenissen snel verdraaid worden om " mooier " ( als dat kan ) over te komen in de ogen vd linkse danwel rechtse maker van het bericht

idd zei ik vanmiddag ook , 't is triest dat beelden/gebeurtenissen snel verdraaid worden om " mooier " ( als dat kan ) over te komen in de ogen vd linkse danwel rechtse maker van het bericht

ja idd maar hier gaat het dus niet over rechts tegen links he.
hier gaat het over FEITEN die door de ISraelsiche lobby verdraid worden om de zaak te dienen.

Terug
Naar boven