.Omdat hun god het hen zogezegd beloofd heeft moet de rest maar opkrassen? Prachtig; Wist je dat mozes naar het beloofde land trok met zijn volk maar dat dat land bevolkt was; En dat zijn volgelingen schrik hadden? En dat mozes dan maar zei: wees niet bang, god heeft jullie dit land beloft dus jullie zeker slagen in jullie verovering van dit land. Mooie legacy! Mss moet het volk die er voor de joden woonden zich ook opwerpen tot rechtmatige bewoners van dit land.
..Ik vraag me tevens af in welke mate jij wraakzuchtig zou zijn als je volk al 50 jaar als besten wordt behandeld. ALs elke Israelische moordpartij wordt geklasseerd als een vergissinkje en elke dood van een israelische militair in de bezette gebieden een tarroristische aanslag?
.
als het volk van Mozes zich netjes had gehouden aan de geboden van God, hadden ze het wellicht nog gehaald ook............wist je trouwens dat de werkelijke afstand maar 11 dagreizen ver was ( en het volk er 40 jaar over heeft gedaan) ?
als je gelovig bent, heb je ook je vijand lief.............daarom ben ik maar naar de Antillen verhuist!
dat laatste moet je niet al te letterlijk nemen.........