MuscleMeat

Nieuws De burger gaat bloeden

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2009/lijstgerritse.pdf
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...binnenland/0305_1910_Bos_gesprek_coalitie.xml

Momenteel is er overleg gaande over de economische crisis maar de voorstellen liegen er niet om.

BTW-verhoging.
Afschaffing Spaarloon + levensloopregeling
Lastenverzwaring reiskostenvergoeding
Verhogen eerste schijf loonbelasting met 0,3%

Zomaar wat ideeen om de crisis te bestrijden. Mooi dat de financiele instellingen er een puinhoop van gemaakt hebben en de rekening wordt gepresenteerd aan de burger. Als je denkt dat de lastenverzwaringen in 2008 al te ver gingen, het zal alleen maar erger worden.

Lastenverzwaringen lijken me een tegengesteld effect te geven om een crisis te bestrijden. De hand gaat alleen maar meer op de knip en de economie gaat dus nog verder op slot.

wat een fantastische regering hebben we toch ook weer in dit mooie land :o

Heerlijk toch, dat zoet?

Gelukkig weet iedereen het altijd beter.

Mooie is ook nog dat je in deze tijden juist geld moet laten rollen, en wat doen ze?? btw verhogen... als je mensen de hand op de knip wilt laten houden, moet je idd deze maatregelen nemen.

hey manne,
zin om te rellen?

Hoezo niet 90% over de eerste schijf? En btw richting 50%.

en de europese centrale bank heeft vandaag de rente verlaagt, dus allemaal lenen en kopen

Na het zuur het gif :o

Gezien deze crisis ook een vertrouwenscrisis is het voor de hand liggender om koopkracht in elk geval op peil te houden en beter nog: iets tegemoetkomen.

Blijven ze wel van mijn spaarcentjes af? Ik heb daar hard voor gewerkt...

Lastenverzwaringen lijken me een tegengesteld effect te geven om een crisis te bestrijden. De hand gaat alleen maar meer op de knip en de economie gaat dus nog verder op slot.

John Maynard Keynes for the win?

De revival van de anticyclische begrotingspolitiek is logischerwijs populair onder het volk maar de inflatie in Nederland is al fors hoger dan de Eurozone, en ik denk dat de bail-outs al zo omvangrijk zijn dat er nu weinig ruimte meer is.

Inderdaad! In België hebben ze al besloten om het gat in de begroting gewoon te laten oplopen, nu de belastingen etc. verhogen zou immers alleen de crisis versterken!

Ideale moment trouwens om de Vlaamse wegen eens onder handen te nemen, hebben de wegenwerkers ook weer wat te doen.

Maar dat komt er dus van als je als Europa afhankelijk bent van de States... in de toekomst zullen vooral daar zaken moeten veranderen.

Wat een sukkels.

Naast 16 miljoen bondscoaches telt Nederland nu ook 16 miljoen ministers van financiën!

moeten belastingen de crisis gaan oplossen?

Over een tijdje ben ik hier weg.

Zolang het alleen maar Nederland is vind ik het allemaal best oke :D

• Topic Starter Topic Starter
John Maynard Keynes for the win?

De revival van de anticyclische begrotingspolitiek is logischerwijs populair onder het volk maar de inflatie in Nederland is al fors hoger dan de Eurozone, en ik denk dat de bail-outs al zo omvangrijk zijn dat er nu weinig ruimte meer is.

En lastenverzwaringen zijn niet inflatoir zeker? Alleen de BTW-verhogingen geven al een aardige prijsdruk maar reken er maar op dat verzwaringen voor het bedrijfsleven ook gevoeld worden door de burgers.

De binnenlandse politiek kan totaal niets doen aan deze crisis, moet je met Europa proberen aanpaken, maar daarvoor moeten de grote staten (D,FR etc) wel eerst leren om initiatief te nemen en serieus samen te werken.

Terug
Naar boven