AndroidHealthClinic

Nieuws Ministers willen forse salaris verhoging...

De politiek is de enige plaats in heel de wereld waar je absoluut geen enkel diploma of vereiste hoeft te hebben en toch massa's geld kan verdienen zonder iets positiefs te doen. Integendeel, sommigen helpen het land nog meer naar de klote.

Eens, en toch ben ik van mening dat iemand als Balkenende meer mag verdienen dan de bankdirecteur, die na 2 maanden werken ontslag krijgt en een oprot premie krijgt van 4 miljoen. Balkenende verdiend per jaar 220.000. Vind ik voor iemand met zulke verantwoordelijkheden erg weinig.

Als ze ergens op moeten korten, laat ze het dan doen op het koningshuis, en laat ze dat in het parlement pompen.

Die ministers hebben absoluut geen privéleven, kloppen ontzettend lange dagen, zien nauwelijks hun bed. In verhouding tot de gevierde managers verdienen ze dus peanuts. Geen probleem dus met loonsverhoging.

Ik verdien liever iets minder, als ik daardoor meer qualitytime in de privésfeer heb.

Die ministers hebben absoluut geen privéleven, kloppen ontzettend lange dagen, zien nauwelijks hun bed. In verhouding tot de gevierde managers verdienen ze dus peanuts. Geen probleem dus met loonsverhoging.

Ik verdien liever iets minder, als ik daardoor meer qualitytime in de privésfeer heb.

Als ze iets konden niet nee, maar ze kunnen niets.

Zal voor jullie ff een hele lastige afweging maken

Minister = Negativiteit in media + constante haat + 135.00 per jaar
Lid RvB beursgenoteerd bedrijf = Hard werken veel reizen (80u p/w) + GROOT aanzien in bedrijfsleven + 500.000+ per/jaar (+oprotpremies van 0,5-10m afhankelijk van bedrijf)

Ik zou hier geen SECONDE over na hoeven te denken :)

Aan de ene kant vind ik dat ministers wat meer mogen verdienen, aangezien ze heel wat te verduren krijgen. Aan de andere kant vind ik dat het ongelofelijk hypocriet is om dat juist NU door te willen voeren.

Ministers krijgen, zeker in vergelijking met zakenlui, weinig betaald voor het werk dat ze doen. Dit is echter met veel banen het geval. Mensen in het onderwijs, de zorg etc. hebben naar mijn mening nog meer recht op een degelijke loonsverhoging. Nu is het zo dat hun loon juist minder wordt door de huidige crisis. Dat ministers nu dus 10% willen, getuigt in mijn ogen van weinig medeleven met de gemiddelde arbeider. Pas als de economie weer wat opkrabbelt en de negatieve berichtgevingen op het gebied van bezuinigingen e.d. afneemt, zijn de ministers aan de beurt.

Eens, en toch ben ik van mening dat iemand als Balkenende meer mag verdienen dan de bankdirecteur, die na 2 maanden werken ontslag krijgt en een oprot premie krijgt van 4 miljoen. Balkenende verdiend per jaar 220.000. Vind ik voor iemand met zulke verantwoordelijkheden erg weinig.

Als ze ergens op moeten korten, laat ze het dan doen op het koningshuis, en laat ze dat in het parlement pompen.

niet mee eens, Balkenende kan de rest van zijn leven makkelijk geld verdienen over de hele wereld door gewoon in wat commisariaten te gaan zitten, of door wat lezingen te geven... daar verdient hij veeeel meer aan dan nu.

niet mee eens, Balkenende kan de rest van zijn leven makkelijk geld verdienen over de hele wereld door gewoon in wat commisariaten te gaan zitten, of door wat lezingen te geven... daar verdient hij veeeel meer aan dan nu.

Lijkt me logisch. De president van Amerika verdient ook 'slechts' zo'n 4 à 5 ton, na zijn termijn wordt er pas verdiend. Het gaat er echter om dat als vooraanstaand minister en dus vertegenwoordiger van het land wel wat meer mag verdienen (dat ismijn mening althans).

Als er mensen zijn die meer krijgen dan dat ze verdienen zijn het hoge zakenlui, leden van de Koninklijk Huis, voetballers etc. Het salaris van de ministers is daar niet mee te vergelijken.

Neemt niet weg dat ik mensen die hard werken en amper rond kunnen komen een opslag van 10% natuurlijk veel meer gun. Helaas is het al niet te doen voor hun om er 1 of 2 procent bij te krijgen.

Lijkt me logisch. De president van Amerika verdient ook 'slechts' zo'n 4 à 5 ton, na zijn termijn wordt er pas verdiend. Het gaat er echter om dat als vooraanstaand minister en dus vertegenwoordiger van het land wel wat meer mag verdienen (dat ismijn mening althans).

Als er mensen zijn die meer krijgen dan dat ze verdienen zijn het hoge zakenlui, leden van de Koninklijk Huis, voetballers etc. Het salaris van de ministers is daar niet mee te vergelijken.

Neemt niet weg dat ik mensen die hard werken en amper rond kunnen komen een opslag van 10% natuurlijk veel meer gun. Helaas is het al niet te doen voor hun om er 1 of 2 procent bij te krijgen.

ik had het nog niet over ministers in de kamer etc gewoon :) maarjah, ik vind dat die ook opslag mogen krijgen natuurlijk :) elk jaar precies de inflatie.

Toch weer typisch dat alle links geörienteerde forumleden de ministers verdedigen en voor een salaris verhoging zijn....

:roflol:
Heeft natuurlijk niks met links/rechts te maken. Maar begrijp dat je dat niet kan bevatten. Weet je uberhaupt wel wat links en rechts betekent in de politiek?
Hoor hier vaak die termen vallen, en meestal op verkeerde moment, net als nu trouwens.

Vergeet niet dat de SP vind dat ze te veel verdienen en oppositie voeren.
Heb ooit wel eens gelezen dat Jan marijnissen 6000 per maand verdient en zelf 2500(netto) behoud. Hij vind dat hij daar prima van kan leven, wat natuurlijk ook zo is.
Ik begrijp dat een ministerpost iets anders is, maar dit is om even wat nuance te brengen in je ongefundeerde opmerking.

Terug
Naar boven