- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom denkt men eigenlijk dat dialect spreken (en dus eigenlijk de moedertaal verkrachten) het recht geeft om een nieuwe 'taal' en zelfs 'samenleving' op te richten?![]()

Waarom denkt men eigenlijk dat dialect spreken (en dus eigenlijk de moedertaal verkrachten) het recht geeft om een nieuwe 'taal' en zelfs 'samenleving' op te richten?![]()
Het klinkt gewoon als slecht gesproken Nederlands imo. Ik las dat het wel als taal begonnen is maar tegenwoordig meer op een Nederlands dialect is gaan lijken door het opnemen van veel Nederlandse woorden.Het Fries is een eigen taal. Nederlands en Fries vallen onder de West-Germaanse talen maar wel binnen een eigen taalgroep. Het Fries onder het Ingveoons, het Nederlands onder het continentaal Germaans.
Het klinkt gewoon als slecht gesproken Nederlands imo. Ik las dat het wel als taal begonnen is maar tegenwoordig meer op een Nederlands dialect is gaan lijken door het opnemen van veel Nederlandse woorden.
Schaf het dan gewoon af, lijkt me veel handiger dan beide talen te 'vermengen'.