XXL Nutrition

Nieuws De Friezen zijn het zat!!!

ai ik schaam me om in Fryslan te wonen!Kansloze lui!

Ben blij dat het merk friesche vlag, bij mij in de buurt, verdwenen is uit de albert heijn schappen. Ik zeg we boycotten friesland, ze verpesten het nederlandse imago, kudt friesland. En doutzen kroes moet nederlands leren praten, net als de rest van die mongos in friesland.

Laatst bewerkt:
Eerst opstanden in noord afrika, dan in griekenland en nu in ons land, sjongejonge, waar gaat het heen met deze wereld...

Laatst bewerkt:
not sure if serious...

really not sure...

oow vergeten toe te voegen:

just sayin

Geweldig!! :roflol:

flcwh1.jpg

Waarom denkt men eigenlijk dat dialect spreken (en dus eigenlijk de moedertaal verkrachten) het recht geeft om een nieuwe 'taal' en zelfs 'samenleving' op te richten? :scratch:

sharia friestieland ofso?:roflol:

Waarom denkt men eigenlijk dat dialect spreken (en dus eigenlijk de moedertaal verkrachten) het recht geeft om een nieuwe 'taal' en zelfs 'samenleving' op te richten? :scratch:

Het Fries is een eigen taal. Nederlands en Fries vallen onder de West-Germaanse talen maar wel binnen een eigen taalgroep. Het Fries onder het Ingveoons, het Nederlands onder het continentaal Germaans.

Duits engels zweeds enzo terug naar de basisch zijn het niet allemaal de zelfde taal opgesplitst in dialecten ? huh big T

Als je kiek naar euh oud engels lijkt het meer op oud nederlands dan op engels en alle Europese talen behalve Russisch lijken op mekaar

whehehe dit moet wel een grapje zijn... die ventjes rechts zijn probably 15 ofzo.

her en der hoor je ook gegniffel.

ik zeg: de friezen zijn het zat, wij zijn de friezen zat! (op wietse na... hihi)

Het Fries is een eigen taal. Nederlands en Fries vallen onder de West-Germaanse talen maar wel binnen een eigen taalgroep. Het Fries onder het Ingveoons, het Nederlands onder het continentaal Germaans.
Het klinkt gewoon als slecht gesproken Nederlands imo. Ik las dat het wel als taal begonnen is maar tegenwoordig meer op een Nederlands dialect is gaan lijken door het opnemen van veel Nederlandse woorden.

Schaf het dan gewoon af, lijkt me veel handiger dan beide talen te 'vermengen'.

Het klinkt gewoon als slecht gesproken Nederlands imo. Ik las dat het wel als taal begonnen is maar tegenwoordig meer op een Nederlands dialect is gaan lijken door het opnemen van veel Nederlandse woorden.

Schaf het dan gewoon af, lijkt me veel handiger dan beide talen te 'vermengen'.

Er verdwijnen al zoveel talen, zolang Nederlands als hoofdtaal wordt gebruikt lijkt me er geen probleem dat er een tweede taal is.

Als het de sociale cohesie in Nederland niet verstoort niet nee.

Kunnen we tegenwoordig niemand meer onderdrukken hier, waar gaat dat heen met deze wereld?. Ik zeg paar straaljagers erheen met bommen!

Maargoed dat er ondertiteling bij zit, versta er bekant niks van :p

Terug
Naar boven