XXL Nutrition

De heilige Ayaan

Wat denk je Boogie, die clit zit er gewoon nog aan.

Maar ja dat k*t linkse Zembla ook, eigenlijk is het gewoon de schuld van links dat Ayaan moest vluchten. Vluchten terwijl ze een luizen leventje leed in Kenya, want haar pappie stuurde gewoon geld als dat nodig was. Goede scholing als je kijkt naar de omstandigheden. En maar zielig doen. Kots.

Tijdje geleden ging Plasterk er trouwens al op in, in het programma Buitenhof:

Misplaatst medeleven
Ronald Plasterk

Stel er is een immigrante afkomstig uit Somalië, die op zich niet vervolgd wordt of risico loopt om redenen van politiek of geloof of etniciteit, maar die probeert weg te komen van de invloed van een dominante moslim-vader die haar wil uithuwelijken. En stel ze liegt over haar verhaal, want ze zegt tegen de IND dat ze direct uit Afrika komt, maar in werkelijkheid komt ze uit Duitsland waar ze bij familie woont. Een tante heeft haar gezegd dat de ze meer kans heeft op een verblijfsvergunning als ze jokt dat ze net uit Afrika is gevlucht, en dat doet ze dus. Jaren later vertelt ze zelf dit verhaal in een interview in HP/de Tijd.

Moet je dan deze persoon, het gaat hier natuurlijk over VVD politica Ayaan Hirsi Ali, streng aanspreken op haar frauduleus verkregen verblijfsvergunning en haar uitzetten? Ik vind van niet. Je moet dan zeggen: eigenlijk willen we dat mensen de waarheid spreken, maar anderzijds is er ook wel begrip dat een jonge vrouw die in de knel zit een goed leven op wil bouwen, en regels zijn er voor mensen en niet omgekeerd.

Na haar immigratie werkte Ayaan voor het wetenschappelijk buro van de PvdA, en ze schreef toen een artikel "Over de verkramptheid van het immigratiebeleid", waarin ze op basis van haar langdurige ervaring als tolk bij immigratiezaken schrijft: "We hebben de indruk dat veel asielaanvragen in ons land ten onrechte worden afgewezen."

Inmiddels werkt Ayaan niet meer voor de PvdA, maar voor de VVD, en nu schreef ze afgelopen vrijdag in de krant: "Somaliërs frauderen met identititeitspapieren. [] Het beleid voor migranten steunde altijd op de misplaatste notie van medeleven, die mensen louter als slachtoffer ziet". Ze heeft haar standpunt over immigratie duidelijk aangepast aan de partij waar ze voor werkt. Ze vindt nu kennelijk dat Nederland haar nooit had mogen toelaten: frauderende Somaliër, misplaatste notie van medeleven!

Ik heb bewondering voor Ayaan en haar strijd tegen geweld tegen vrouwen. Maar ik zou haar ook willen uitdagen en uitnodigen. Als je nu zelf zo hier bent binnengekomen, zelf hier je leven hebt opgebouwd dankzij de coulance van de Nederlandse overheid die eens wat door de vingers ziet, en je ziet dat je partijgenoot minister Verdonk op zo'n felle manier, met de volle vuurkracht van de publiciteit, haar pijlen richt op de scholiere Taïda die drie maanden voor haar VWO eindexamen zit, heb je dan nooit de neiging om te zeggen: "Rita, kun jij tegen Taïda niet net zo soepel zijn als ze destijds tegen mij waren?" Dat zou ik grootser van Ayaan vinden dan een betoog over frauderende Somaliërs en misplaatst medeleven.

• Topic Starter Topic Starter
Leuke aanvulling Boogie. Zowaar wat nuttigs, je kunt het wel! :thumbs: :D

Leuke deze:
"Het beleid voor migranten steunde altijd op de misplaatste notie van medeleven, die mensen louter als slachtoffer ziet".

Met dank aan datzelfde 'k*t' links Eric.

En waarom is de VVD daar dan niet evenzogoed medeverantwoordelijk voor?

• Topic Starter Topic Starter
Dit zou nog weleens een leuk debatje kunnen opleveren met motie van wantrouwen.

Ze is een economische gelukzoekster en is er goed in geslaagd. Laat het duidelijk zijn dat de politiek én het land dit soort kan missen als kiespijn.

en wat is daar mis aan?

Ja hoe je het ook wendt of keert, ze is wel een echte diva. Dus laat haar maar begaan.

Kan me toch niet geheel van de indruk ontrekken dat het allemaal wel meevalt en de NOS dit met een soort van "kijk eens die vuile rechtse liegt, dus waarom zou onze lieve Taida ook niet mogen liegen" geilheid de ether inslingert.

Wat Ayaan zegt over de Islam blijft staan, en daar gaat het om.

Marc W zei:
Wat Ayaan zegt over de Islam blijft staan, en daar gaat het om.
Niet als je die mening voornamelijk baseert op je eigen 'lijden'. Als dat blijkt een grote fantasie te zijn ben je alle geloofwaardigheid kwijt.

Zo zie je maar weer, eerlijk duurt het langst :)

Ebru Umar had vandaag een gevatte column geschreven in de Metro. Ik kan het artikel niet op het net vinden, maar het kwam er kort gezegd op neer dat mw.Umar mail had gekregen van 2 ''onafhankelijke '' journalisten van het Parool. Zij wilden haar interviewen over Ayaan, om zo een boek te kunnen samen stellen over ''wat heeft Ayaan betekend voor de ned.Politiek'. Ofwel een verheerlijking van Ayaan. Toen Umar na vroeg door wie het gepubliceerd zou worden, bleek het door dezelfde uitgever te zijn waar Ayaan al haar verheerlijkings verhalen door laat publiceren. Kortom ze werden gewoon op een slimme manier voor het karretje gespannen.

Of het precies zo is als Umar schets is natuurlijk niet zeker, maar het begint langzamerhand wel duidelijk te worden dat veel wat Ayaan doet en zegt geen zuivere koffie is.

Het doek begint te vallen.

Marc zei:
Ebru Umar had vandaag een gevatte column geschreven in de Metro. Ik kan het artikel niet op het net vinden, maar het kwam er kort gezegd op neer dat mw.Umar mail had gekregen van 2 ''onafhankelijke '' journalisten van het Parool. Zij wilden haar interviewen over Ayaan, om zo een boek te kunnen samen stellen over ''wat heeft Ayaan betekend voor de ned.Politiek'. Ofwel een verheerlijking van Ayaan. Toen Umar na vroeg door wie het gepubliceerd zou worden, bleek het door dezelfde uitgever te zijn waar Ayaan al haar verheerlijkings verhalen door laat publiceren. Kortom ze werden gewoon op een slimme manier voor het karretje gespannen.

Of het precies zo is als Umar schets is natuurlijk niet zeker, maar het begint langzamerhand wel duidelijk te worden dat veel wat Ayaan doet en zegt geen zuivere koffie is.

Wedden dat het allemaal leuk in de doofpot wordt gestopt... Zal wel ff 2 weekjes duren, hoor je niks meer van Mrs. Clitless en zit ze nog steeds in de politiek.

Als er fraude is gepleegd bij de verkrijging van het Nederlanderschap wat zijn dan de gevolgen?

http://forum.dutchbodybuilding.com/In de gewijzigde Rijkswet is uitdrukkelijk opgenomen dat wie fraude pleegt bij het verkrijgen van het Nederlanderschap, grote kans loopt het Nederlanderschap weer snel te verliezen. Het Nederlanderschap kan worden ingetrokken zelfs tot twaalf jaar na het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit, ook als dat tot gevolg heeft dat u staatloos wordt.

Marc zei:

Voor mij deed ze al af toen ze overstapte naar de VVD. Ik heb niks tegen op de VVD, maar overstappen van de PvdA naar de VVD maakt je gewoonweg ongeloofwaardig.

Vriend van mij, uit Libanon, zegt altijd: bij Ayaan hebben ze de verkeerde lippen aan elkaar genaaid :D

Die krant probeerd overal een boek uit te krijgen om centjes te verdienen de Endstra tapes, de dominee enz.

boogie zei:
Voor mij deed ze al af toen ze overstapte naar de VVD. Ik heb niks tegen op de VVD, maar overstappen van de PvdA naar de VVD maakt je gewoonweg ongeloofwaardig.

Dan zullen Verdonk en Fotuyn ook wel voor je afgedaan hebben, aangezien zij hetzelfde gedaan hebben ?

@ Silva: Ik heb zo'n vermoeden dat Ayaan hier ook van op de hoogte was.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven