MuscleMeat

De holocaust, een incident?

Maar zeg eens Fonkmeistah, ben jij dezelfde Fonkmeistah als degene op Fok! :

Op woensdag 23 november 2005 10:43 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

heb je al eens goed gekeken naar die foto's ? allemaal uitgemergelde lichamen. lijkt dus meer op slachtoffers van de t*fus epidemie dan mensen die direct bij aankomst de gaskamers ingestuurd werden..

ze hadden geen photoshop nee, alhoewel het bewerken an foto's ook in die tijd gedaan werd.
maar in het gebruik van suggestieve plaatjes ten behoeve van propaganda waren ze zeker bekwaam.

De eerste gevangenen van Auschwitz waren mensen met een andere mening.

Irving, Rudolf,Zundel en Verbeke zijn dissidenten die hun overtuiging en vragen goed kunnen onderbouwen, en dus nu politieke gevangenen.
De holocaust industrie is zijn eigen inquisitie gestart..
Mensen die veroordeelde negationisten als Irving, Rudolf, Zundel of Verbeke zien als dissidenten zullen waarschijnlijk zelf ook negationist zijn. Dat ze daarbij vergeten dat :

-Himmler een speech gaf in Poznan aangaande de lopende vernietiging van de Joden
- Hitler in 1939 sprak over de vernietiging van het Joodse ras (te zien in de propagandafilm 'Der Ewige Jude')
- Het Korherr report bestaat met daarin de aantallen vernietigde Joden (cryptisch omschreven als verwerkte of doorgesluiste)
- Het Jaeger report bestaat met daarin de aantallen doden aangericht door de Einsatzgruppen in het Oosten
- Talloze ooggetuigenverslagen bestaan van overlevenden en gedode Sonderkommando die werkten in de vernietigingsruimten of vernietingsplekken
- Rudolf Hoess bekent heeft dat er in Auschwitz massavernietiging plaatsvond
- Franz Stangl (commandant van Sobibor en later van Treblinka) ver na WO2 een bekentenis heeft gedaan van de gepleegde daden in die kampen
- Het Kolareport over Belzec bestaat waarbij massagraven onderzocht zijn en in diverse graven grote hoeveelheden menselijke restanten zijn gevonden

Zou toch knap zijn als al die verslagen, getuigenverklaringen, foto's, films etc vervalst zijn of bij verklaring onder druk zijn afgenomen. Ben toevallig een 900 pagina tellend boek aan het lezen over de Holocaust (Martin Gilbert, The Holocaust: The Jewish Tragedy), het zou nog knapper zijn dat je 900 pagina's bij elkaar kan verzinnen aan ooggetuigenverslagen, rapporten, verklaringen etc. Want het lijstje wat ik net neerzette is maar het topje van de ijsberg, als Gilbert nog meer tijd had genomen voor zijn boek had er misschien wel 1.800 pagina's tellend boek ontstaan met daarbij bronvermelding voor alle rapporten, verklaringen etc.

Laatst bewerkt:
In afwachting op de reactie van Fonkmeistah :popcorn:

Overigens waar haal je de motivatie vandaan om keer op keer weer voor dergelijke figuren complete betogen te schrijven? Ik ben soms halverwege en denk dan ach **** it waarom ook :o

Whahaha, ik wist het. Denialism smells and shows. :roflol:

Daarbij is het geen 'retorische' vraag Fonkmeistah. Verre van dat. Dat jij het er van denkt te kunnen maken...

En wat is er mis met het antwoord dat de media me zouden hebben gegeven? (waarom kan de media de retorische vraag wel beantwoorden en jij niet?)

In afwachting op de reactie van Fonkmeistah :popcorn:

Overigens waar haal je de motivatie vandaan om keer op keer weer voor dergelijke figuren complete betogen te schrijven? Ik ben soms halverwege en denk dan ach **** it waarom ook :o

Omdat negationisme geen voet aan de grond mag krijgen. We zijn verdoemd als we dit soort daden uit het verleden vergeten en negationisten er voor kunnen zorgen dat ontkenning de maat wordt voor wat we weten van onze geschiedenis. In Turkije is dat in ieder geval goed gelukt, dat het hier maar nooit mag gebeuren.

Dat WO2 en dan vooral de vervolging van minderheidsgroepen mijn stokpaardje is maakt het misschien ook wat makkelijker om een betoog neer te zetten. Ik ga alleen niet zover als bijvoorbeeld op het Rodohforum waar academici echt uren een discussie kunnen vullen over 1 foto of 1 mogelijke onjuistheid in verklaringen of rapporten. Waarbij de negationisten dan geen academici zijn maar eerder een stel malloten die leven op het werk van Mattogno, Faurisson, David Cole, Ingrid Weckert, Zuendel, Hargis Hannover etc. Buiten David Cole die zelf een Jood is en inmiddels ex-negationist allemaal antisemieten en figuren die hun conclusie al klaar hebben voordat ze hun onderzoek ook maar begonnen zijn.

Go get 'em EricR, mijn 'zegen' heb je.

Stel godvergeten revisionistische idioten.

Sommige mensen arbeiten overdag, vandaar dat ik dus niet eerder kon reageren. ;)

Om maar even meteen antwoord te geven op de vraag van Eric R, neen ik ben niet diezelfde persoon. Mijn bijnaam schrijf je daar met dubbel H.

Ik heb het idee dat Eric R hier een beetje te hard van stapel loopt. Zelf nadenken en op onderzoek uitgaan wordt steeds meer teruggedrongen, laat staan dat het gestimuleerd wordt. Door ook andere bronnen te lezen ben ik nogal sceptisch over bepaalde zaken geworden, wat niet automatisch wilt zeggen dat ik een negationist ben. Alhoewel je me wel graag in dat hoekje zou willen stoppen. Verketteren noem ik dat. Ik ben enkel op zoek naar de waarheid.

Dit vind ik overigens niet het forum om hier uitgebreid over te discussiëren. Wellicht stuur ik je nog een PM om mezelf nader te verklaren indien je daar behoefte aan hebt.

MvG,

Laatst bewerkt:
Sommige mensen arbeiten overdag, vandaar dat ik dus niet eerder kon reageren. ;)

Om maar even meteen antwoord te geven op de vraag van Eric R, neen ik ben niet diezelfde persoon. Mijn bijnaam schrijf je daar met dubbel H.

Ik heb het idee dat Eric R hier een beetje te hard van stapel loopt. Zelf nadenken en op onderzoek uitgaan wordt steeds meer teruggedrongen, laat staan dat het gestimuleerd wordt. Door ook andere bronnen te lezen ben ik nogal sceptisch over bepaalde zaken geworden, wat niet automatisch wilt zeggen dat ik een negationist ben. Alhoewel je me wel graag in dat hoekje zou willen stoppen. Verketteren noem ik dat. Ik ben enkel op zoek naar de waarheid.

Dit vind ik overigens niet het forum om hier uitgebreid over te discussiëren. Wellicht stuur ik je nog een PM om mezelf nader te verklaren indien je daar behoefte aan hebt.

MvG,

Niet dezelfde persoon maar wel heel toevallig dezelfde interesse en denkwijze. Dubbel H? Op Fok! komt de naam Fonkmeistah voor en hier ook, geen dubbele H te vinden.

Via PM een discussie aangaan heeft weinig nut, ik strijd graag met open vizier. Als je er geen discussie over wil aangaan moet je ook geen reacties hier plaatsen. Zeker niet als je reactie opgevat kan worden als zijnde Holocaustontkenning. Want alleen de bombardementen zien als Holocaust en de massamoord op de Joden en andere groepen niet is gewoon ontkenning. Ook als je niet eens weet wat de Griekse woorden Holos en Caust nu precies betekenen.

Zelf nadenken en op onderzoek gaan wordt door velen gedaan alleen is het dat de meesten tot dezelfde conclusie komen als de algemeen aanvaarde conclusie dat er op grootschalige wijze minderheidsgroepen zijn uitgeroeid.

Het werk van negationisten is niet op onderzoek uitgaan dat is meer een conclusie klaar hebben en dan aan de hand van quote mining, niet te bewijzen theorieen, complottheorieen etc een berg stront neerleggen.

Het is in ieder geval opvallend dat de meeste negationisten naast debiel meestal ook nog eens antisemiet zijn. Dat maakt hun pleit er niet beter op.

Dat ze daarnaast alle rapporten, getuigenissen, verklaringen etc naast zich neerleggen en vaak niet verder komen dan 'maar de geallieerden hebben ook genocide gepleegd' maakt hun betoog nog een stuk zwakker.

Laatst bewerkt:
Niet dezelfde persoon maar wel heel toevallig dezelfde interesse en denkwijze.

Via PM een discussie aangaan heeft weinig nut, ik strijd graag met open vizier. Als je er geen discussie over wil aangaan moet je ook geen reacties hier plaatsen. Zeker niet als je reactie opgevat kan worden als zijnde Holocaustontkenning. Want alleen de bombardementen zien als Holocaust en de massamoord op de Joden en andere groepen niet is gewoon ontkenning. Ook als je niet eens weet wat de Griekse woorden Holos en Caust nu precies betekenen.

Ik ging enkel in op de betekenis van het woord. Dat jij het volkomen anders impliceert is niet mijn probleem. Onomstotelijk staat vast dat honderdduizenden joden door toedoen van de nazi’s omkwamen.

En een persoon met een andere mening als debiel bestempelen getuigt meer van iemand met een bekrompen persoonlijkheid wiens intelligentie-vermogen net niet hoog genoeg is om andersdenkenden in hun waarde te kunnen laten.

Laatst bewerkt:
Ah here we go.

Het is overigens de almanac uit 1948 en niet uit 1949. De World Almanac uit 1948 is gebaseerd op cijfers uit 1938, iets wat ook vermeld staat in die Almanac. De 1949 Almanac komt uit op 11.266.600 Joden. Gereviseerd vanaf de 1938 gegevens, de laatste bekende gegevens komen ze uit op 16,643,120 Joden in 1939.

16,643,120 - 11.266.600 = 5,37 miljoen. Die 5,37 miljoen is redelijk in overeenstemming met de schattingen van Hilberg voor het aantal gedode Joden tijdens WO2.

Ik blijf er verder bij dat negationisten een stel debielen zijn die over het algemeen ook nog eens antisemiet zijn. Dat ze maar eens in een gaskamer worden gestopt en daarna Zyklon B krijgen toegediend. Volgens de negationisten ga je daar toch niet dood aan. Of laat ze een kuil graven, een nekschot krijgen en na een tijdje graven we ze op, verbranden we ze en ontkennen we ze dat ooit hebben bestaan. Tevens zeggen we dat er geen duidelijke definitie was van wat een negationist nou precies is waarmee we kunnen verklaren dat iedere order tot het doden van die groep nooit heeft bestaan. Over mijn intelligentie hoef je je overigens geen zorgen te maken, een afkeer hebben van negationisme heeft niks met intelligentie te maken. Of misschien juist wel, des te intelligenter des te groter de afkeer.

Nogmaals :

Mensen die veroordeelde negationisten als Irving, Rudolf, Zundel of Verbeke zien als dissidenten zullen waarschijnlijk zelf ook negationist zijn. Dat ze daarbij vergeten dat :

-Himmler een speech gaf in Poznan aangaande de lopende vernietiging van de Joden
- Hitler in 1939 sprak over de vernietiging van het Joodse ras (te zien in de propagandafilm 'Der Ewige Jude')
- Het Korherr report bestaat met daarin de aantallen vernietigde Joden (cryptisch omschreven als verwerkte of doorgesluiste)
- Het Jaeger report bestaat met daarin de aantallen doden aangericht door de Einsatzgruppen in het Oosten
- Talloze ooggetuigenverslagen bestaan van overlevenden en gedode Sonderkommando die werkten in de vernietigingsruimten of vernietingsplekken
- Rudolf Hoess bekent heeft dat er in Auschwitz massavernietiging plaatsvond
- Franz Stangl (commandant van Sobibor en later van Treblinka) ver na WO2 een bekentenis heeft gedaan van de gepleegde daden in die kampen
- Het Kolareport over Belzec bestaat waarbij massagraven onderzocht zijn en in diverse graven grote hoeveelheden menselijke restanten zijn gevonden

Ik ga namelijk wel in op de 'feiten' van de World Almanac maar de feiten die ik neerzet worden gemakshalve genegeerd. Standaard negationistische taktieken.

Hoe verklaar je overigens dat al die miljoenen gemigreerden nooit meer contact opnamen met het thuisfront? Of waarom heeft nooit 1 vermiste Jood aanspraak gemaakt op de bezittingen die verlaten moesten worden toen ze gedeporteerd werden? Ze zijn zeker allemaal zo gelukkig in het Oosten dat ze hun voormalige thuis niet missen.

Laatst bewerkt:
Ah here we go.

Het is overigens de almanac uit 1948 en niet uit 1949. De World Almanac uit 1948 is gebaseerd op cijfers uit 1938, iets wat ook vermeld staat in die Almanac. De 1949 Almanac komt uit op 11.266.600 Joden. Gereviseerd vanaf de 1938 gegevens, de laatste bekende gegevens komen ze uit op 16,643,120 Joden in 1939.

16,643,120 - 11.266.600 = 5,37 miljoen. Die 5,37 miljoen is redelijk in overeenstemming met de schattingen van Hilberg voor het aantal gedode Joden tijdens WO2.

Dit werpt weer ander licht op de zaak. Maar in 1946 (dus ná de oorlog!) hield de World Almanac het op 15.690.000. Waarom zouden ze dit twee jaar later dan radicaal wijzigen? Verder kan ik me er niet al te veel over uit wijden aangezien ik me dan op onbekend gebied zou bevinden. Maar lees eens de link waarna ik je verwees. Eens kijken of je ook andere onderwerpen kunt weerleggen. Overigens staat er in dat rapport (wat ik zo nog weet) dat Rudolf Hoess door marteling zijn verklaring heeft gegeven. Uiteraard staan daar ook wat bronnen bij.

Laatst bewerkt:
Dit werpt weer ander licht op de zaak. Ik kan hier zelf niet op in gaan aangezien ik me dan op onbekend gebied zou bevinden, maar het is zeker interessant. Maar lees eens de link waarna ik je verwees. Eens kijken of je ook andere onderwerpen kunt weerleggen. Overigens staat er in dat rapport (wat ik zo nog weet) dat Rudolf Hoess door marteling zijn verklaring heeft gegeven. Uiteraard staan daar ook wat bronnen bij.

Dan zijn Eichmann en Franz Stangl (begin jaren 70) zeker ook gemarteld? Dat Hoess verklaringen overeen komen met o.a. verklaringen van Sonderkommando (hoofdzakelijk Joden), Pery Broad (SS onderofficier in Auschwitz) of andere direct betrokkenen uit die tijd vergeten we ook maar even? Dat de 'beste' man dan ook nog eens een behoorlijk aantal pagina's heeft geschreven over de praktijken in Auschwitz maakt de kans op marteling er ook nog beter op.

Die link is het VHO, dat is geen link maar een stel zelf verklaarde negationisten (of revisionisten zoals ze zichzelf noemen). Ik ken de conclusies van het VHO, Codoh, IHR etc al en heb er geen behoefte om wederom die baggersites door te nemen. Been there, done that.

Weerleg nou eerst een mijn lijstje voordat we beginnen aan lijstjes van negationische sites.

Dan zijn Eichmann en Franz Stangl (begin jaren 70) zeker ook gemarteld? Dat Hoess verklaringen overeen komen met o.a. verklaringen van Sonderkommando (hoofdzakelijk Joden), Pery Broad (SS onderofficier in Auschwitz) of andere direct betrokkenen uit die tijd vergeten we ook maar even? Dat de 'beste' man dan ook nog eens een behoorlijk aantal pagina's heeft geschreven over de praktijken in Auschwitz maakt de kans op marteling er ook nog beter op.

Die link is het VHO, dat is geen link maar een stel zelf verklaarde negationisten (of revisionisten zoals ze zichzelf noemen). Ik ken de conclusies van het VHO, Codoh, IHR etc al en heb er geen behoefte om wederom die baggersites door te nemen. Been there, done that.

Weerleg nou eerst een mijn lijstje voordat we beginnen aan lijstjes van negationische sites.

Wat is je mening trouwens over de Australische onderzoekers die in 1999 bij het kamp Treblinka op zoek gingen naar honderdduizenden skeletten die volgens historici verspreid onder het terrein zouden liggen? Bij uitgevoerd grondradaronderzoek en boringen in 1999 in het voormalige concentratiekamp.

Zie hier de link voor een kort filmpje daarover.

"Goed", kan men zeggen, "wat maakt het voor verschil of er zeshonderdduizend of zes miljoen Joden door de nazi's zijn vermoord, het is en blijft walgelijk." Inderdaad, moreel gezien maakt het weinig verschil als het aantal slachtoffers bijvoorbeeld 10% van dat aantal was. Maar waarom zeggen we dat niet ook tegen degenen die hardnekkig aan het aantal van 6 miljoen vasthouden en dat onder dwang aan iedereen opleggen? Als het aantal slachtoffers er niet toe doet, waarom dan het aantal Zes Miljoen justitieel beschermen en tot sociaal taboe verheffen? Maar natuurlijk doet dat aantal er wel degelijk toe. De Duitsers betalen al decennialang op basis van zes miljoen vermoorde Joden enorme bedragen 'Wiedergutmachung' (waarvan overigens aan joodse zijde bitter weinig valt te constateren). Joodse pressiegroepen in de VS persen miljarden dollars "schadevergoedingen" af van de volmaakt onschuldige belastingbetalers van heden. Ook de joodse staat Israel ontleent immers haar legitimatie en immuniteit tegen kritiek op ontelbare wandaden geheel aan de holocaust.

Laatst bewerkt:
Ah daar gaan we weer, negeer het Kolareport over Belzec maar en kom met een verhaaltje van een persoon die amper een wetenschapper genoemd kan worden. Dat kampcommandant Franz Stangl bekent heeft (in 1970) dat massamoord plaatsvond in Treblinka vergeten we maar. Stangl zal wel seniel zijn geweest, gemarteld etc.

Nog wat ander bewijs uit de Einsatzgruppenrechtszaak :

Q. When was the order given for the liquidation of certain elements of the population in the U.S.S.R. and by whom was it handed over?

A. As far as I recollect, this order was given at the same time when the area of operations was made known. In Pretzsch, the chiefs of offices I and IV, the then Lieutenant Colonels [Obersturmbannfuehrer] Streckenbach and Mueller gave the order which had been issued by Himmler and Heydrich.

Q. What was the wording of this order?

A. This special order, for such it is, read as follows: That in addition to our general task the Security Police and SD, the Einsatzgruppen and the Einsatzkommandos had the mission to protect the rear of the troops by killing the Jews, gypsies, Communist functionaries, active Communists, and all persons who would endanger the security.
Aldus Otto Ohlendorf, leider van Einsatzgruppe D. Ik zal niemand vermoeien met de verdere verslagen waarin Ohlendorf zijn bijdrage en de bijdrage van Einsatzgruppe D poogt te minimaliseren. In die verslagen geeft hij in ieder geval wel toe dat die Einsatzgruppen bezig waren met massamoord.

Fonkmeistah, let's face it. Jij bent een negationist, iemand die het VHO gebruikt als bronnen, feiten negeert en met wazige filmpjes komt van ongeloofwaardige wetenschappers is geen andersdenkende maar wil zijn vaststaande conclusie onderbouwen met zaken die vrij simpel weerlegd kunnen worden.

Jaeger rapport? Vervaling? Korherr rapport? Vervalsing? Kola onderzoek in Belzec? Vervalsing? Stangl bekentenis? Fake?

Ah daar gaan we weer, negeer het Kolareport over Belzec maar en kom met een verhaaltje van een persoon die amper een wetenschapper genoemd kan worden. Dat kampcommandant Franz Stangl bekent heeft (in 1970) dat massamoord plaatsvond in Treblinka vergeten we maar. Stangl zal wel seniel zijn geweest, gemarteld etc.

Over de andere onderwerpen kan ik me niet uitweiden aangezien ik daar geen kennis over heb. Misschien ook een goede tip voor jou.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk, want een 'bekentenis' op papier door de ondervragers (god mag weten hoe ze eraan zijn gekomen..) zegt natuurlijk meer dan een onderzoeksrapport waarvan gebruik werd gemaakt van geavanceerd apparatuur en de beelden zelf aantonen dat er zich iets anders heeft afgespeeld. Laten we dat drie weken durende onderzoek maar voor het gemak weggooien want het waren 'negationisten'. Als ik met diezelfde instelling zou beargumenteren, dan was je allang gestopt met discussie voeren.

Over de andere onderwerpen kan ik me niet uitweiden aangezien ik daar geen kennis over heb. Misschien ook een goede tip voor jou.

Ja bekentenissen van direct betrokkenen en zeker van een kampcommandant zegt een stuk meer dan een onderzoek dat amper wetenschappelijk te noemen is. Dat Stangls bekentenis overeen komt met verslagen van de Sonderkommando maakt zijn getuigenis geloofwaardiger dan een onderzoek van een partij die zijn conclusie al klaar heeft voordat het onderzoek begint.

Kola is meer dan een jaar bezig geweest in Belzec, dan kan je een drie weken durend onderzoek in Treblinka toch amper serieus nemen. Dat in Treblinka de meeste lijken zijn opgegraven, verbrand en daarna uitgestrooid vergeten de negationisten ook maar. In Belzec zijn echter wel massagraven bewaard gebleven, reden ook dat Kola juist daar is gaan onderzoeken.

Franz Suchomel heeft ook toegegeven dat in Treblinka op grote schaal mensen werden vermoord. Die bekentenis is te zien in de film Shoah en Suchomel heeft daar zelf niet door dat hij gefilmd wordt met een verborgen camera.

Dat in de docu Shoah ook boeren aan het woord komen die treinen vol aan zagen komen en nooit volle treinen zagen vertrekken maakt de umsiedlungtheorie er niet sterker op. Logisch ook, de Joden in Treblinka waren sonderbehandelt. Into thin air.

Laatst bewerkt:

In 1970 stond hij terecht in Düsseldorf, waar hij tot levenslang werd veroordeeld wegens moord op 900.000 joden. Een jaar later, vlak voor zijn dood, zou hij in de gevangenis zijn merkwaardige "bekentenis" afleggen tegenover een joodse schrijfster, Gitta Sereny.

Uit de procesverslagen blijkt dat Stangl persoonlijk geen moorden pleegde en de beschrijving van zijn optreden op z'n minst gedeeltelijk gefantaseerd is. Bijvoorbeeld de beschrijving van zijn eerste bezoek aan Treblinka. Bij het station gekomen zou hij duizenden lijken liggend naast de rails hebben gezien, "honderden, nee duizenden lijken overal, rottend en ontbindend." En "in het station stond een trein vol joden, sommigen dood, anderen levend..... het leek alsof die trein daar al dagen stond." Het relaas bereikt een hoogtepunt van absurditeit als Stangl uit zijn auto zou zijn gestapt en tot zijn knieën in het geld stond: "Ik wist niet waarheen ik moest gaan, welke kant ik op moest. Ik waadde door bankbiljetten, muntgeld, edelstenen, juwelen en kleding. Het was overal, over het hele plein." Het tafereel werd gecompleteerd door "dansende, zingende en muziekmakende dronken Warschause h**ren aan de andere kant van het prikkeldraad."

Om dit rechtbankverslag van een tot zijn knieën in de bankbiljetten en edelstenen wadende Stangl temidden van duizenden rottende lijken en zingende h**ren te geloven, moet men wel erg onnozel zijn.

Stangl ging overigens tegen zijn vonnis in beroep en werd in de gevangenis geïnterviewd door de joods-Hongaarse schrijfster Gitta Sereny. Die voerde gedurende enkele weken 70 uur lang gesprekken met hem. De dag na het laatste afrondende gesprek overleed Stangl in zijn cel. Twee jaar later publiceerde Sereny haar boek over de gesprekken met Stangl Into that Darkness (De Duisternis Tegemoet, Uitgeverij Spectrum, ISBN 90-274-1332-0). Dat wordt thans beschouwd als "standaardwerk" over Treblinka.

• Waarom werden er geen bandopnamen van die gesprekken gemaakt?
  • Hoe kon het dat Gitta Sereny de inhoud van intensieve gesprekken, waarvan sommige zoals ze zegt 7 uur duurden, zonder fouten of vergissingen onthouden?
  • Hoe kon Gitta Sereny zonder getypte transcriptie van de gesproken tekst Stangl overtuigen van haar integere motieven?
Aangezien er geen derde persoon bij die gesprekken was en er niets werd vastgelegd is er ook geen enkele getuige van die volgens jou historische bekentenissen van Stangl.

Kortom, de "bekentenis" van Stangl, opgetekend in Sereny's "standaardwerk" Into that Darkness, is zowel methodologisch als historisch wetenschappelijk van nul en gener waarde.

Kan zo'n figuur als Fonkmeistah niet gebanned worden? Toch walgelijk om te moeten lezen hoe hij de zwartse pagina uit onze geschiedenis probeert te bagatelliseren. Misselijkmakend. Het ergste is nog dat hij zo goed zijn best doet, dat je nog bijna zou gaan twijfelen als je niet beter wist.

Het werk van Gitta Sereny is uitzonderlijk. Zo interviewde ze niet alleen Stangl zelf maar ook zijn vrouw en schoonzuster en tal van andere voormale SS’ers die met Stangl samenwerkten, zowel in het T4-programma als in Sobibor en Treblinka. Daarnaast had ze exclusieve gesprekken met de enkele (zeldzame) overlevenden van deze vernietigingskampen.

Allemaal leugenaars natuurlijk maar de antisemieten van het VHO weten de waarheid. Lachwekkend wederom.

Kan zo'n figuur als Fonkmeistah niet gebanned worden? Toch walgelijk om te moeten lezen hoe hij de zwartse pagina uit onze geschiedenis probeert te bagatelliseren. Misselijkmakend. Het ergste is nog dat hij zo goed zijn best doet, dat je nog bijna zou gaan twijfelen als je niet beter wist.

Dont shoot the messenger. Stumperd.

Het cremeren van de lijken uit de massagraven was in Belzec midden december 1942 begonnen, toen er geen transporten meer arriveerden. SS-Scharführer Heinrich Gley verklaart: “Vanaf het begin van augustus 1942 totdat het kamp werd gesloten in 1943 was ik in Belzec. […] Zoals ik me herinner, stopten de vergassingen eind 1942, toen de sneeuw al viel. Toen begon het opgraven en het cremeren van de lijken. Het duurde van november 1942 tot maart 1943. Het cremeren werd dag en nacht uitgevoerd, zonder interruptie. In het begin vonden de verbrandingen op één locatie plaats, maar later op twee. Eén van de crematielocaties had een capaciteit om 2.000 lijken in 24 uur te verbranden. […] Gedurende vijf maanden werden op de eerste verbrandingslocatie ongeveer 300.000 lijken gecremeerd en in vier maanden op de tweede verbrandingslocatie ongeveer 240.000 lijken. Natuurlijk zijn dit schattingen.” De verbranding van de lijken werd op dezelfde wijze uitgevoerd als in Sobibor. Tegen het eind van april 1943 waren alle lijken in Belzec gecremeerd.
Heinrich Gley tijdens het Belzecproces begin jaren 60, natuurlijk ook weer gemarteld of gewoon aan het liegen.

Blobel, Ohlendorff, Suchomel, Eichmann, Stangl, Gley, Hoess allemaal gemarteld of leugenaars!

Hier nog zo'n leugenaar :

An SS-Oberscharfu"hrer or Hauptsch~rfuflrer Floss arrived at this time, who, so I presume, must previously have been in another camp. He then had the installation built for burning the corpses. The incineration was carried out by placing railroad rails on blocks of concrete. The corpses were then piled up on these rails. Brush wood was placed under the rails. The wood was drenched with gasoline. Not only the newly obtained corpses were burnt in this way, but also those exhumed from the ditches. (StA Dusseldorf, AZ:8 Js 10904/59

The burning of corpses proceeded day and night. When the fire had died down, whole skeletons or single bones remained behind on the grating. Mounds of ash had accumulated underneath it. A different prisoner commando, the "Ashes Gang," had to sweep up the ashes, place the remaining bones on thin metal sheets, pound them with round wooden dowels, and then shake them through a narrow-mesh metal sieve; whatever remained in the sieve was crushed once more. Bones not burnt and which could not easily be split were again thrown into the fire.
Aldus Heinrich Matthes, werkzaam in Treblinka

On Wirth's instructions I drove to Lemberg in a truck and picked up a carburator engine, that I transported back to Sobibor. ...We unloaded the motor. It was a heavy Russian gasoline engine (probably a tank engine or tractor engine) with at least 200 PS (V-motor, 8 cylinder, water-cooled). We placed the motor on the a concrete base and installed the connection between the exhaust and the pipeline. Then we tested the motor. At first it did not work. I repaired the ignition and the valve with the result that the motor finally started up. The chemist, whom I already knew from Belzec, went into the gas chamber with a measuring instrument in order to test the concentration of gas. In conclusion a test gassing was then conducted. As best I remember, some 30-40 women were gassed in the chamber.
Erich Fuchs, werkzaam in Belzec.

Zo zijn er talloze getuigenissen van direct betrokkenen te vinden. Getuigenissen afgelegd tijdens of voor de diverse rechtszaken en waarbij de aangeklaagde duidelijk werd gemaakt dat ze zichzelf niet hoefden te belasten.

Terug
Naar boven