Fitness Seller

De inconvenient truth over Al Gore's energieverbruik

• Topic Starter Topic Starter
Er is nix mis mee stroom verbruiken. Behalve dat je elektriciteitsrekening verhoogt. Zelfs al is hij op een kerncentrale aangesloten. Kerncentrales zijn amper of haast helemaal niet belastend voor het milieu. Ik vind het zelfs erg dat Belgie alle kerncentrales wil sluiten sinds het wtc-torengeval terwijl de kerncentrales in Doel een van de veiligste ooit zijn. Daar mag nog een boeiing invliegen. Als je de film gezien hebt van Gore dan weet je dat hij niet het elektricitetisverbruik bedoelt. Dus nix ruist tegen zijn theorieën in.

Volgens mij heeft hij toch wel goed z'n bijdrage geleverd aan de uitstoot van CO2gas hoor.

Voor 10.000 EUR koop je hier ongeveer 20.000 m3 aardgas (zal in de states wel goedkoper zijn maar kom). Per m3 aardgas dat je opstookt breng je 1,77 kg CO2gas in de atmosfeer. Dus op een jaartje tijd heeft onze natuurvriend 40 ton CO2gas uitgestoten.

dat doet ie goed...

Volgens mij heeft hij toch wel goed z'n bijdrage geleverd aan de uitstoot van CO2gas hoor.

Voor 10.000 EUR koop je hier ongeveer 20.000 m3 aardgas (zal in de states wel goedkoper zijn maar kom). Per m3 aardgas dat je opstookt breng je 1,77 kg CO2gas in de atmosfeer. Dus op een jaartje tijd heeft onze natuurvriend 40 ton CO2gas uitgestoten.

dat doet ie goed...

Ik weet niet hoe het zit met aardgas, daarover zal je wel gelijk hebben. Toch vind ik het wat flauwekul. Hij heeft honderden voorstellingen gegeven over het milieu en vele politici in vele landen kunnen overtuigen. Hij heeft zeker zijn steentje bijgedragen. Dat hij politieke feesten moet organiseren en het milieu soms ietswat zwaar moet belasten wordt zeker gecompenseert met wat hij doet.

Ik weet niet hoe het zit met aardgas, daarover zal je wel gelijk hebben. Toch vind ik het wat flauwekul. Hij heeft honderden voorstellingen gegeven over het milieu en vele politici in vele landen kunnen overtuigen. Hij heeft zeker zijn steentje bijgedragen. Dat hij politieke feesten moet organiseren en het milieu soms ietswat zwaar moet belasten wordt zeker gecompenseert met wat hij doet.

Hahaha wat een onzin kerel. Waarom zou iemand politicussen overtuigen en voorstellingen geven als hij zelf een veelverbruiker is. Dat slaat echt nergens op, als je ergens voor staat dan moet je er zelf ook helemaal voor gaan en dan moet je zelf ook je uitstoot beperken. Anders heeft de boodschap geen waarde vind ik en dan mag je niet zeggen dat mensen de uitstoot van Co2 moeten beperken. Maar zelf wel de verwarming een aantal graadjes hoger zetten, beetje tegenstrijdig vind je ook niet?

Hahaha wat een onzin kerel. Waarom zou iemand politicussen overtuigen en voorstellingen geven als hij zelf een veelverbruiker is. Dat slaat echt nergens op, als je ergens voor staat dan moet je er zelf ook helemaal voor gaan en dan moet je zelf ook je uitstoot beperken. Anders heeft de boodschap geen waarde vind ik en dan mag je niet zeggen dat mensen de uitstoot van Co2 moeten beperken. Maar zelf wel de verwarming een aantal graadjes hoger zetten, beetje tegenstrijdig vind je ook niet?

Zijn boodschap is dan ook niet gericht aan de gewone mensen maar vooral aan bedrijven en overheden, nieuwe wetten te maken, strenger toe te treden en de kyoto normen proberen te halen. In Brazilie bevoorbeeld worden honderden hectaren per dag platgebrand. De film is echt interessant. Download hem eens :D

Zijn boodschap is dan ook niet gericht aan de gewone mensen maar vooral aan bedrijven en overheden, nieuwe wetten te maken, strenger toe te treden en de kyoto normen proberen te halen. In Brazilie bevoorbeeld worden honderden hectaren per dag platgebrand. De film is echt interessant. Download hem eens :D

Zijn boodschap is juist gericht tegen ''gewone mensen''. Omdat hij vooral jongeren als doelgroep heeft. Daarom heeft hij ook een bioscoopfilm gemaakt, omdat je dan relatief veel jongeren trekt. Dan is het wel heel erg hypocriet als je er dan achter komt dat hij zelf een veelverbruiker is.

net alsof het de bedrijven zijn die het weer maar eens moeten gaan doen, lekker die ver van je bed show :rolleyes:

Trouwens voor wie zijn die bedrijven aan het produceren?

net alsof het de bedrijven zijn die het weer maar eens moeten gaan doen, lekker die ver van je bed show :rolleyes:

Trouwens voor wie zijn die bedrijven aan het produceren?

tuurlijk zijn het de bedrijven en de overheid die de stappen moeten zetten. Vergoedingen voor bedrijven die investeren in milieuvriendelijke machines, geld pompen in de evolutie van milieuvriendelijke auto's, burgers financieel minder belastingen aftrekken op het loon die onder bepaalde voorzieningen leven (zonnepanelen, minder water, gas, elektriciteitsverbruik, met de fiets naar het werk) Lekker onrealistisch en ver van je bed idd. Er is al een superminikleine vergoeding voor mensen die met de fiets naar het werk gaan in Belgie maar een echte inpact zal dat dus niet hebben. Je hebt gelijk, eer er drastische maatregelen genomen worden is de wereld al aan het vergaan :p

tuurlijk zijn het de bedrijven en de overheid die de stappen moeten zetten. Vergoedingen voor bedrijven die investeren in milieuvriendelijke machines, geld pompen in de evolutie van milieuvriendelijke auto's, burgers financieel minder belastingen aftrekken op het loon die onder bepaalde voorzieningen leven (zonnepanelen, minder water, gas, elektriciteitsverbruik, met de fiets naar het werk) Lekker onrealistisch en ver van je bed idd. Er is al een superminikleine vergoeding voor mensen die met de fiets naar het werk gaan in Belgie maar een echte inpact zal dat dus niet hebben. Je hebt gelijk, eer er drastische maatregelen genomen worden is de wereld al aan het vergaan :p

Net alsof de industrie geen inspanningen doet. Ieder jaar produceren ze wagens die minder verbruiken, brandstoffen die minder vervuilen maar wij (de consument) willen steeds grotere en snellere wagens, en dan nog liefst twee.

Er komt een moment dat wij (de consument) zullen moeten inbinden en dat duurt niet zo lang meer...

Het zijn uiteindelijk de consumenten die de stappen moeten zetten. Meestal zijn biologische en milieuvriendelijke producten en dergelijke ietsjes duurder. De consument moet beslissen of het daar meer voor wil betalen. Pas als de consument dat wil dan gaan de bedrijven het produceren. Een kwestie van vraag en aanbod.;)

Het zijn uiteindelijk de consumenten die de stappen moeten zetten. Meestal zijn biologische en milieuvriendelijke producten en dergelijke ietsjes duurder. De consument moet beslissen of het daar meer voor wil betalen. Pas als de consument dat wil dan gaan de bedrijven het produceren. Een kwestie van vraag en aanbod.;)

Moesten ze de belastingen in Belgie niet zo hoog leggen en moesten de prijzen van huizen tegenwoordig niet zo duur zijn dan zou ik misschien ooit geld hebben om een huis te laten bouwen met zonnepanelen op mijn dak en van die toestanden. Maar nu leef ik ook milieuvriendelijk hoor :p Lekker met de fiets overal naartoe of met de bus :p
Heeft de belgische overheid nog niet door dat ze de sociale kas niet blijven kunnen voeden. Ze weten dat ze de belastingen niet meer omhoog kunnen doen want belgie is al een van de landen met de duurste belastingen ooit. Dus nu laten ze ons langer werken. Ze kunnen dat ook niet verder omhoog krikken. Snoeien in die sociale kasprincipes potverdorie!!! Hoeveel mensen gaan er niet voor de fun eens naar de dokter. Ik erger me er dood aan. Serieus zieke mensen ok, maar zo van die mensjes met hoofdpijn of misselijkheid, als ik diarree heb of 16 keer per nacht kots dan nog ga ik niet naar de dokter. Voor ziekenkas mogen ze gerust het principe van amerika toepassen voor mij. Mensen die het nodig hebben kunnen zich verzekeren en mensen die het niet nodig hebben kunnen tenminste sparen. En wat als je dan toch ernstig ziek wordt? Dan sluit je vlug een verzekering af of betaal je lekker de volle pot. Dan hebben ze dat ook weer in de sociale kas. Dus ik zie het probleem niet. Er is niks onmenselijk aan. Honderden miljoenen Amerikanen leven volgens dit principe. Er is misschien ook meer armoede maar dat is ook logisch, de bevolking is er groter.

Laatst bewerkt:
Moesten ze de belastingen in Belgie niet zo hoog leggen en moesten de prijzen van huizen tegenwoordig niet zo duur zijn dan zou ik misschien ooit geld hebben om een huis te laten bouwen met zonnepanelen op mijn dak en van die toestanden. Maar nu leef ik ook milieuvriendelijk hoor :p Lekker met de fiets overal naartoe of met de bus :p

Je kunt ook een normaal huis hebben met zonnepanelen erop hoor. Hoef je geen apart huis voor te laten bouwen. En natuurlijk kan de overheid het wel stimuleren door subsidies en belastingvoordelen ( wat de overheid ook doet). Maar het grootste deel hangt het toch af van de consument.

dacht dat zonnepanelen, mits aftrek staatspremie, zich op 10 jaar terugbetaalden. Dus daar moet je het bouwen niet voor laten ;)

dacht dat zonnepanelen, mits aftrek staatspremie, zich op 10 jaar terugbetaalden. Dus daar moet je het bouwen niet voor laten ;)

shit gij hebt da ook gezien op tv :D Ja idd ma ik zal het nooit kunne betalen. Dat weet ik gewoon, zelfs met een fulltime nachtarbeid arbeidersjob. Tenzij ik euro-millions win. Wish me good luck!!! Dan sponsor ik elke week opnieuw DBB members :D

Allemaal in scene gezet door de republikeinen om democraten zwart te maken. Ik geloof er in ieder geval helemaal niets van. Bush moet afgeschoten worden met zijn enge spelletjes.

wat jullie wel vergeten is dat hij misschien wel zoveel energie verbruikt maar volgens mij plant hijd aarvoor in de plaats bomen enzo zodat zijn co2 uitstoot uiteindelijk nul is.

edit: nouja niet nul natuurlijk maar in balans

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven