AndroidHealthClinic

De Marokkaan ontkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
De Marokkaan ontkent

LIEDEWIJ LOORBACH, Het Parool

De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.

© Het Parool, 21-01-2005

Dit is dus wat ik bedoel met het eeuwige ontkennen van de waarheid;
zolang ze er zelf niet bij gestaan hebben of juist familie zijn, zullen ze het nooit toegeven. Walgelijke mensen.

Waarom is dit nieuws? De gevangenissen zitten vol met 'lieve jongens die nooit iets verkeerd hebben gedaan'. Omdat het om een Marrokaan gaat is het ineens 'opvallend'?

Mode : of topic

"LET OP! Ik geef GAS voor mijn TAS!"

Mode: on topic

Over de doden niets dan goeds, zand erover (een meter of 2)

• Topic Starter Topic Starter
Het is een achtergond belichting over het hoe en waarom er altijd ontkend wordt door Marokkanen.

Blijkt dus dat het een typisch Marokkaans fenomeen is dat ontkennen.
Dat vroeg ik mij dus af en ik las het antwoord. ;)

Dani zei:
Waarom is dit nieuws? De gevangenissen zitten vol met 'lieve jongens die nooit iets verkeerd hebben gedaan'. Omdat het om een Marrokaan gaat is het ineens 'opvallend'?

Tuurlijk dat zul je idd altijd zien, maar het gaat nu om een specifiek cultureel probleem bij een bepaalde bevolkingsgroep. Het gedrag wordt door elkander moeiteloos overgenomen, en altijd maar weer goed gepraat. Een kwalijke zaak imo

Een beetje rechter en jury prikt natuurlijk zo door dat "ik ben onschuldig" heen. Het ontkennen werkt alleen maar in hun nadeel bij de veroordeling, lekker zo doorgaan jongens! :thumb:

Alles draaid bij hun om status,trots en aanzien.

ze houden zich voor de domme.. idd t gaat op hun trots, en aanzien..

gewoon weg ermee

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cultuur van ontkenning? ik meen dat dit een onkruid cultuur is... en onkruid vergaat niet. Ik ben voorstander van de multiculturele samenleving waarin wij leven, heb veel maten van verschillende afkomst. echter heb ik moeten concluderen dat er slechts 1 verdoet ras op aarde is; DE HEYENA, of anders gezegd, de marokkaan.
Er is hier absoluut geen sprake van een ISLAM probleem, aangezien die slechts een van de velen geloofbelijdenissen is waarvoor iemand kan kiesen. Hetgeen de bovengenoemde rotte appels dagelijks in de praktijk brengen, is absoluut in strijd met de islamitische opvattingen. Daarom mogen zij hier ook niet mee geasocieerd worden. echter wel met de heyena, die alleen nix voorstelt,alleen een grote bek met veel geblaf, en pas in groepsverband een bedrijging probeert te vormen, voor alle andere beesten die vredig samenleven in het grote dierenbos.
Dit beest zal zich nooit aanpassen, en altijd in zijn eigen taal, met zijn eigen opvattingen zijn leven vervolgen, ten koste van alles.
Ik meen dat deze gzwellen uitgeroeid moeten worden. De situatie waarin wij nu leven, hebben we GROTENDEELS AAN ONSZELF TE DANKEN. Want, als er een weer in de tram een grote bek gegeven wordt door zo'n gezwel, tegen een oud lief dametje,
Of wanneer er weer zinloos geweld is, of een meisje ongwild lastiggevallen wordt, DAN IS ER WEER NIEMAND DIE HIER IETS AAN DOET. muisstil, zijn we met zijn allen. en laten dit onkruid maar groeien en groeien.

De leeuw... die zoveel moeite heeft gedaan voor zijn prooi, om zijn kinderen eten te kunnen geven.. wordt lastiggevallen door een heyena, Hij haalt uit... en het beestje verdwijnt. Totdat deze terug komt met nog eens 40 heyena's. Dit wordt de leeuw te veel, hij gooit zich ter strijd..maar moet uiteindelijk zijn prooi afgeven...het zijn er te veel..
WAT NU ALS IN IT GEVAL DE LEEUW NIET ALLEEN WAS, MAAR GEHOLPEN WERD DOOR EEN PAAR MEDE LEEUWEN...????
hoe zou de situatie er dan voor staan?

jw

tja wat moet je nu met zulke mensen, maar ik heb nog een leuk nederlands spreekwoord: eigen schuld dikke bult.

In Marokko is het misschien de gewoonte om criminele feiten,klein of groot, in de doofpot te steken, maar hier werkt dat anders.

nee hoor, geen doofpot, Als je wat gestolen hebt... vragen ze vriendelijk met welke hand je dat gedaan hebt, waarna zij vervolgens deze er af hakken... Lik op stuk beleid.. :D voornamelijk bevinden zich in marokko de nette mensen, jammer dat wij het uitschot krijgen..

Big_T zei:
tja wat moet je nu met zulke mensen, maar ik heb nog een leuk nederlands spreekwoord: eigen schuld dikke bult.

In Marokko is het misschien de gewoonte om criminele feiten,klein of groot, in de doofpot te steken, maar hier werkt dat anders.

JUIST!! :thumbs:

jweigeman zei:
Cultuur van ontkenning? ik meen dat dit een onkruid cultuur is... en onkruid vergaat niet. Ik ben voorstander van de multiculturele samenleving waarin wij leven, heb veel maten van verschillende afkomst. echter heb ik moeten concluderen dat er slechts 1 verdoet ras op aarde is; DE HEYENA, of anders gezegd, de marokkaan.
Er is hier absoluut geen sprake van een ISLAM probleem, aangezien die slechts een van de velen geloofbelijdenissen is waarvoor iemand kan kiesen. Hetgeen de bovengenoemde rotte appels dagelijks in de praktijk brengen, is absoluut in strijd met de islamitische opvattingen. Daarom mogen zij hier ook niet mee geasocieerd worden. echter wel met de heyena, die alleen nix voorstelt,alleen een grote bek met veel geblaf, en pas in groepsverband een bedrijging probeert te vormen, voor alle andere beesten die vredig samenleven in het grote dierenbos.
Dit beest zal zich nooit aanpassen, en altijd in zijn eigen taal, met zijn eigen opvattingen zijn leven vervolgen, ten koste van alles.
Ik meen dat deze gzwellen uitgeroeid moeten worden. De situatie waarin wij nu leven, hebben we GROTENDEELS AAN ONSZELF TE DANKEN. Want, als er een weer in de tram een grote bek gegeven wordt door zo'n gezwel, tegen een oud lief dametje,
Of wanneer er weer zinloos geweld is, of een meisje ongwild lastiggevallen wordt, DAN IS ER WEER NIEMAND DIE HIER IETS AAN DOET. muisstil, zijn we met zijn allen. en laten dit onkruid maar groeien en groeien.

De leeuw... die zoveel moeite heeft gedaan voor zijn prooi, om zijn kinderen eten te kunnen geven.. wordt lastiggevallen door een heyena, Hij haalt uit... en het beestje verdwijnt. Totdat deze terug komt met nog eens 40 heyena's. Dit wordt de leeuw te veel, hij gooit zich ter strijd..maar moet uiteindelijk zijn prooi afgeven...het zijn er te veel..
WAT NU ALS IN IT GEVAL DE LEEUW NIET ALLEEN WAS, MAAR GEHOLPEN WERD DOOR EEN PAAR MEDE LEEUWEN...????
hoe zou de situatie er dan voor staan?

jw

karmapost !!!!! btw heeft iemand al ooit een verhaal gehoord van een marokkaan die alleen iets doet ?? neen ze moeten altijd met hun maatjes op stap ze beslissen zelf niets . het enige wat een marokkaan alleen kan is slapen en volgens mij moeten ze dan nog iemand hebben die hun handje vasthoud

Is algemeen bekend dat ze nooit alleen durven te komen.

We hingen als pubers wel s met een groep bij ene winkelcentrum, 100 meter verderop hing altijd een grote groep buitenlanders rond.

1 van ons kreeg ruzie met n Marokkaan, en onder welke stenen ze weg kwamen kruipen weet ik niet, maar binnen een mum van tijd kwamen er n stuk of 30 op ons af.

Kortom: smerig volk! Althans dat tuig dat Nederland probeert te verkankeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven