Marokkanen zijn mensen. Net als jij en ik. Het probleem zit in de cultuur en niet in het ras, laten we dat niet vergeten!
Precies. De cultuur die
vooral bij Marokkanen aanwezig is. Dus wordt er geageerd en gereageerd tegen vooral Marokkanen. Met alle respect; Mensen als Dani zien dat als discriminatie, omdat je één bevolkingsgroep aanwijst. Stel dat er morgen 100.000 Marokkanen tegelijk gaan doen wat er nu enkele honderden per dag doen, en het dus wel erg duidelijk wordt, dan hoor je sommige mensen nóg zeggen dat het 'enekelen zijn zoals er ook Hollanders zijn'. Ze steken hun hoofd het liefst in het zand omdat ze geen confrontatie met het probleem willen. Ze vinden de materie al erg genoeg.
Dat is erg vervelend en je vraagt je af: Hoe komt een mens zover dat hij/zij zich afwendt van een probleem en het niet bij de naam wil noemen? Er zijn verschillende redenen voor; één van die redenen is angst, een andere reden kan zijn dat de persoon in kwestie niet voldoende in aanraking komt met de ellende en die alleen uit de media hoort. Zo is het kabinet jarenlang doof geweest voor mensen uit de omgeving Rotterdam. Die werden als rascist bestempeld. Nu weten we wel beter omdat het probleem ook is komen settelen in andere streken van ons land.
Omdat ik de zaken aankaart en het keihard bij de naam noem, verstoort dat de rust van sommige mensen. So be it. Allochtonen zijn genoeg geknufffeld, nu is het tijd om ze een spiegel voor te houden. Mijn stelling wordt onderschreven door Marokkanen die net zo kwaad zijn als ik. Marokkanen met een baan en normen en waarden, die ze hebben geaccepteerd als de ware, danwel die normen die gelden in het land waar ze wonen.
Marokkanen die mij echt uitstekend kunnen uitleggen waarom deze dingen gebeuren.
Deze mensen zijn ook Marokkaans en bestrijden wat mensen als BigNl zeggen. Die mensen durven te zeggen dat het mis is gegaan met vooral één bevolkingsgroep.
Maar veel Nederlanders dragen een Anne Frank-stempel op hun ziel en zien al Kristallnachten langskomen als ze dit horen.
Waren de Joden uit op het verkrachten van onze vrouwen? Het beroven van onze ouders> Waren zij een dagelijkse plaag waar zelfs de politie geen antwoord op heeft? Nou nee hè. laten we dus die vergelijking even buiten boord houden.
En mocht er dan toch een Moskee sneuvelen dan zitten we aardig uit de richting.
Hoewel sommigen een broeinest zijn van extreem kwaad maar da's een ander onderwerp.