Mijn persoonlijke mening is dat het wel degelijk wat uitmaakt. Ik vergelijk het maar met het uithoudingsvermogen van een atleet. Het lichaam reageert op prikkels en houdt het hogere nivo een tijdje vast. Een week of 2 rust zal dan niet grote consequenties hebben.
Maat als een atleet 2,5 maand niks doet, dan weet je dat je lichaam terugschakelt en je conditie een stuk minder is als je weer begint (dat geldt voor spieren en uithoudingsvermogen).
Ditzelfde gaat volgens mij op voor je HPTA axis. Een lange onbalans (onderdrukking eigen aanmaak testo) zal mijns inziens tot en langere herstelperiode leiden. Krimpende testes zijn de fysieke indicatie daarvoor.
Een
ander argument vind ik ook valide. Namelijk je lichaam laten wennen aan extra massa en kracht. Dat lijkt me beter voor je spieren, aanhechtingen, gewrichten and cardio-vasculair stelsel.
Op de
derde plaats zal je omgeving ook minder afwijzend reageren omdat ze tijd hebben om zich aan je (geleidelijker) veranderende lichaamsverhoudingen en lichaamsopbouw te wennen. Semi-natural bijna haha
Als
laatste argument zou ik nog de doseringen en de mate van gewenning als argument aan willen geven.
Mijn gevoel is dat je lichaam op de "korte manier" niet de kans krijgt om echt aan AAS te wennen. Daardoor hoef je in vervolgcycli ook niet elke hoger te gaan.
Wat me op dit board opvalt is dat vervolgkuren (behalve cutten) elke keer zwaarder worden. Waarom?
Kijk maar eens naar de kuur die Europaman doet (log) 18 jaar oud nog maar en nu al meer middelen in 1 kuur dan ik in de komende 10 jaar zou kunnen opmaken. Let wel, ik vind zijn kuur erg interessant en ik veroordeel niemand, maar het moet je toch aan het denken zetten!
2hard2die zei:
Idd, waarom worden nu plots de "oude" theoriën over boord gegooid. Door gebruik van AAS stopt je lichaam met de aanmaak van eigen hormoon. en moet je lichaam volledig van dit nulpunt herstellen, naar mijn mening.
Dus waarom je lichaam 7 keer per jaar stilleggen? Als je ook gewoon twee langere kuren doen.
Het artikel heeft het over de stress op het lichaam door deze (langere) pig- bulk-kuren, maar spreekt niet over stress op het lichaam omdat het 7 maal per jaar volledig van zijn HTP moet herstellen na korte kuurtjes. Ik denk dat dit net zoveel of mischien nog wel meer stress voor het lichaam betekent.