MuscleMeat

Nieuws de nieuwe ipod nano!!!!

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.crunchgear.com/2008/09/09/review-ipod-nano-4g/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://tweakers.net/nieuws/55578/ap...n-touch-en-updates-voor-itunes-en-iphone.html

Op het Let's Rock-evenement te San Francisco heeft Steve Jobs twee vernieuwde iPods getoond, de Touch en de ultradunne Nano, met enkele features van de Touch en de iPhone. Ook werd iTunes 8 aangekondigd en een iPhone-firmware-update.

De nieuwe iPod Nano is de dunste iPod tot dusver, en moet dankzij de ronde hoeken gemakkelijker in de hand liggen. Het aluminium apparaat krijgt een verbeterde gebruikersinterface en leent de accelerometer-technologie van de iPod Touch en de iPhone, wat betekent dat het afbeeldingen in landschapmodus toont wanneer het apparaatje wordt gekanteld, en voor muziek in shufflemode springt als de Nano wordt geschud. Ook is Apples nieuwe Genius-technologie aan boord om automatisch playlists te bakken. Apple claimt een batterijduur van 24 uur voor muziek en 4 uur voor video. De mediaspeler, die van milieuvriendelijke materialen zou zijn gemaakt, is in negen kleuren beschikbaar waaronder felblauw, groen, oranje, paars en roze. Het kleinood wordt met vernieuwde oordoppen met afspeelbediening in de kabel geleverd, maar er zijn voor een meerprijs van 79 euro ook van woofer en tweeter voorziene doppen beschikbaar. De 8GB-uitvoering kost 139 euro, voor de dubbele hoeveelheid opslag moet 189 euro worden betaald.
iPod Nano-familie

Ook de iPod Touch heeft enkele veranderingen ondergaan. De nieuwe Touch is eveneens dunner dan zijn voorganger en heeft analoog aan de iPhone 3G een slanker uiterlijk met gebogen randen. Het apparaat heeft een roestvrijstalen behuizing, een ingebouwde luidspreker en volumeknoppen meegekregen. Verder is de vernieuwde iPod Touch van een Nike+-ontvanger voorzien die contact kan maken met schoeisel van dit sportmerk voor workout-hulp. De Touch-batterij moet 36 uur muziekplezier en 6 uur video kunnen leveren. Onveranderd is de aanwezigheid van de accelerometer-technologie, en net als bij de Nano is de opslagcapaciteit niet verruimd: de maximale ruimte blijft 32GB, waarvoor 369 euro moet worden neergeteld. De 16GB-versie gaat voor 279 euro over de toonbank en voor de helft daarvan is de koper 209 euro kwijt.
iPod Touch met games

Verder heeft Apple nieuwe features voor iTunes aangekondigd, zoals het al genoemde Genius. Deze playlisttool, als sidebar aanwezig, moet het gebruikers gemakkelijk maken om nummers aan een playlist toe te voegen. Er is tevens een optie aanwezig om de lijst met muzieknummers met iTunes te delen, wat Apple in staat stelt om suggesties te doen op basis van waar anderen naar luisteren. Deze mogelijkheid wordt weliswaar ook al door Microsoft in zijn Zune-store geboden, maar er mag worden verwacht dat de populariteit van iTunes - met 65 miljoen gebruikers - de feature nuttiger kan maken. De nieuwe versie, iTunes 8, introduceert daarnaast visueel browsen op basis van album- en videocovers. Apple heeft verder nog laten weten dat het in iTunes tv-shows in high-definition aan gaat bieden voor 2,99 dollar per aflevering. Op normale resolutie blijft de prijs met 1,99 dollar gelijk. Deze dienst is vooralsnog echter niet in Nederland beschikbaar. Jobs meldde verder nog dat shows van NBC Universal, zoals The Office, Battlestar Galactica en 30 Rock, naar iTunes terug zullen keren. Vorig jaar verliet het mediabedrijf Apple ten faveure van Amazon.

Slechte ontvangst 3g op iPhone 3g Ten slotte liet Jobs weten dat er een firmware-update voor de iPhone in de pijplijn zit. Het zou om een forse update gaan die behoorlijk wat bugs verhelpt waardoor er minder vaak gesprekken wegvallen en bovendien de levensduur van de batterij wordt verlengd. Ook moeten applicatiecrashes worden tegengegaan en moet het maken van backups sneller verlopen. De update is vanaf vrijdag 12 september beschikbaar voor alle iPhone-bezitters.

Overigens was er voor de presentatie enige onzekerheid of Steve Jobs zelf wel in staat zou zijn om het podium te bestijgen: geruchten over verslechterde gezondheid doken net als enige tijd geleden weer op. Jobs besloot dan ook maar met een grapje te beginnen en toverde als eerste een slide tevoorschijn met de tekst: 'The reports of my death are greatly exaggerated'. Analisten houden de gezondheid van de Apple-voorman, die vier jaar geleden aan alvleesklierkanker leed, scherp in de gaten vanwege de meestal sombere vooruitzichten bij deze aandoening en de verwachting dat het succes van Apple bij het wegvallen van Jobs een behoorlijke deuk op zou lopen.

Hahaha... en ik maar denken dat die Nano fake was. Heb net met nano een paar maanden terug gekocht. Wel beetje k*t. :)

Vinden wij em mooier dan de oude Nano?

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha... en ik maar denken dat die Nano fake was.

Heb net met nano een paar maanden terug gekocht. Wel beetje k*t. :)

Er komt elk jaar in september een nieuwe generatie uit :p
we vinden het een beetje k*t dat hij rondachtig is maar mss valt dat nog wel mee en anders is hij wel mooi ja :D

Weet jij toevallig ook op wel evenement ze waarschijnlijk de nieuwe Macbooks gaan aankondigen? Ik wil nl. zo'n macbook gaan kopen.

Als je kijkt op Rhythmac.com, zie je dat er snel een update wordt verwacht.

Belachelijk die prijzen die ze vragen, en dan moet je nog muziek erop zetten via dat gare itunes ook :roflol:

iTunes is inderdaad heavy, maar ik vind de versie die nu op m'n pc staat wel beter, dan de eerste die jaren terug downloaden. ze verbeteren het wel.

Weet jij toevallig ook op wel evenement ze waarschijnlijk de nieuwe Macbooks gaan aankondigen? Ik wil nl. zo'n macbook gaan kopen.

Als je kijkt op Rhythmac.com, zie je dat er snel een update wordt verwacht.

zal idd wel kloppen lijkt mij
op http://buyersguide.macrumors.com/ staat er ook "update expected soon"
en kan je alle datums van de vorige releases ook zien en de vorige is al weer geleden van februari dus er zal wel een nieuwe zitten aankomen voor binnenkort. Wanneer weet ik zelf ook niet maar wat is er mis met een gewone laptop? :D

ipod :roflol: Ben blij dat ik na 2 jaar weer met een Creative apparaat zit. Nooit meer Apple voor mij, al is de synchronisatie-functie best relaxt. Die heb ik nog niet gevonden op Creative Center.

eeeeuhmmmm, overrrated.

echt niet hé!!
ik ben totaal geen apple fan.. al hun producten zijn veel te hoog geprijsd voor wat ze waard zijn en hun merknaam is veel te gehyped maar als er 1 product is dat het wel verdiend om niet overrated te zijn dan zijn het wel hun ipods. De prijzen zijn totaal niet uit de lucht gegrepen mede dankzij de concurrentie. Alhoewel ik vind dat er niet echt iets concurrerend is voor de ipod nano. 16 GB voor 189 euro, een ijzersterk frame, mooi ogend ding met heel goede geluidskwaliteit en een ongelooflijk prachtige en handige interface waar andere mp3spelers nog een puntje aan kunnen zuigen. Dan zijn er nog de afmetingen die gewoon fenomenaal handig zijn, wie wil er nu met een bult in zijn broekzakken zitten? Ipod nano roxx your ass!
Over itunes heb ik ook alleen nog maar positieve dingen gehoord dus ik denk dat eens je itunes gewoon bent nix anders meer wil.
Helaas zal ik hem nog niet kunnen kopen omdat mijn broer net 200 euro van mij gestolen heeft die ik nooit meer terug zie.. en er is nix wat ik ertegen kan doen :( weg geld, weg mijn-allereerste-mp3speler-droom-waar-ik-al-jaaaaaaaaren-van-droom :(

damn weeral een nieuwe

way too much € voor die dingetjes

Ik heb nu nog steeds de eerste ipod nano en bevalt me nog steeds goed, die tweede vond ik maar een ruk design hebben.
Dit begint er in iedergeval weer op te lijken, ik ben in iedergeval geintresseerd :)

vinden jullie dit duur?

De 8GB-uitvoering kost 139 euro, voor de dubbele hoeveelheid opslag moet 189 euro worden betaald.

ik heb mijn 8gb ipod een jaar of 2 terug ****ing 260 euro betaald! potverdomme!

verder vind ik dit design mooier dan die blokjes die het waren, trok nergens op.

ik ga de 16gig versie kopen, in vergelijking is hij echt goedkoop!
Nu nog mijn zen V+ aan de knoppen krijgen en nog garantie krijgen (120 euro), iemand tips hoe ik dit kan doen? Hij moet kapot zijn maar het mag niet uitwendig te zien zijn dat je het zelf gedaan hebt. (vandenborre ftw!)

Wanneer zijn ze in de winkels?

ik ga de 16gig versie kopen, in vergelijking is hij echt goedkoop!
Nu nog mijn zen V+ aan de knoppen krijgen en nog garantie krijgen (120 euro), iemand tips hoe ik dit kan doen? Hij moet kapot zijn maar het mag niet uitwendig te zien zijn dat je het zelf gedaan hebt. (vandenborre ftw!)

Wanneer zijn ze in de winkels?

:roflol:
ik ga maandag eens gaan kijken in mediamarkt
ik wil hem gewoon eens vasthouden :rolleyes:
Hij valt idd erg goed mee van prijs. De mensen die vorige week nog een ipod nano 3g kochten betaalden 179 euro voor 8 GB :roflol: i pitty those fools
Ik ging hem normaal maandag kopen maarjah...k*tbroer.
Hij zal dan wel al in de winkels liggen aangezien je hem al op de officiele sites kan kopen. De officiele apple stores zullen hem ook wel al hebben maar sommige winkels zullen misschien eerst hun 3de generatie ipod nano's kwijt willen en hem dus nog niet meteen in de rekken leggen.
Ga je voor classic black of een regenboogkleurtje? :D

Terug
Naar boven