XXL Nutrition

De nieuwsgroepen hel

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Het is de laatste tijd een ramp met nova.planet.nl, vooral in het weekend. Klotesnelheden en erg veel incompletes. Weet iemand een goeie gratis nieuwsserver die ik kan gebruiken, en een simpele handleiding met hoe ik hem kan gebruiken in grabit?

• Topic Starter Topic Starter
En waarom is de interface hier verdoet? :mad:

besteed gewoon een 10tje per maand bij usenet4u ofzo. Volle bak! Nooit geen gezeik

goeie gratis nieuwsservers bestaan niet meer.
en ik zou ipv grabit newsleecher gebruikten, pm ff als je hem wilt hebben.

zoals kale zegt usenet4u is wel ok of anders eweka voor 7,50.
ik zelf haal daarmee ook alles wat ik wil hebben prima binnen.

Waarom is newsleecher beter dan grabit?

Goede gratis nieuwsservers zijn er niet, in Nederland ben je aangewezen op Tweaknews, Eweka, SMS-usenet,Speedxs of Usenet4u.

Speedxs en Eweka raad ik niet aan, Eweka is beter geworden maar nog te vaak gezeik met hun spools.

In ieder geval blijft het dokken als je een goede nieuwsserver wil hebben, zelf gebruik ik Newshosting uit de USA omdat daar de retentie een stuk hoger is dan in Nederland. 40 dagen, hier komen ze niet verder dan rond de 20.

Eric, kan ik jouw account niet gebruiken? :D

Spools gebruik ik toch niet, werk alleen maar met nzb's.

Die spools heb je wel nodig, daar staan de files op. Eweka gebruikt een stuk of 20 readers, met in principe dezelfde spools. Er ligt alleen nog wel eens een reader uit.

EricR zei:
Die spools heb je wel nodig, daar staan de files op. Eweka gebruikt een stuk of 20 readers, met in principe dezelfde spools. Er ligt alleen nog wel eens een reader uit.
Uhmm...een nzb staat ook de files op, en alleen de files die je wilt hebben. Niks geen spools, en laden van hele groepen (2 uur om boneless binnen te slepen, gadver)

Dat zijn je headers, heeft weinig met de spools op een server te maken. Een NZB bevat gewoon de pointer naar de headers van de files die je wil hebben.

Ja, en spools zijn toch ook de headers?

heb je windows xp want dan kan je via ipv6 newszilla.xs4all.nl toevoegen, wacht geef wel even de handleiding ervan ook gelijk gratis nieuwsservers je hebt er momenteel nog eentje die wel gaat freenet.de plus ik zou voor newsbin pro gaan echt perfect om te downloaden vind ik.

hier is de gratis nieuwsserver overzicht:

http://www.binaries4all.nl/forum/index.php?topic=3140.0

Plus deze is voor als je via ipv6 gratis wil downloaden via newszilla.xs4all.nl de snelheden zijn wel afgeknepen maar heel weinig incomplete' s:

http://www.binaries4all.nl/forum/index.php?topic=2766.0

Nee de spools staan op de readers, die bevatten de headers en de files. Sommige providers bieden spools aan met alleen headers, zo kan je snel de headers ophalen via de ene spool en de files via een andere.

tweaknews accountje ;)

Eweka kan ik je aanraden. Ik haal daarmee snelheden tussen de 1500 en 1800 kb/s.
En dat voor 7,50 per maand en geen datalimiet.

Gratis nieuwsservers bestaan niet, is allemaal crap.

Ik zit ook op eweka en haal overdag of snachts 1500kb/s. Me hd van 320 gig zit zo vol ;)

kzit nu bij chello ook k*t nieuwsserver...maar ik heb tunnel naar mijn uni gemaatk zodat ik lekker van die nieuwsserver gebruik kan maken...zeer goeie shit..

De beste gratis news server die er is vind ik van xs4all. Je moet alleen wel een abbo bij hun hebben ;)

Terug
Naar boven