the torturer
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 29%
Hallo mijn naam is wil en ik sport nu een jaar of 3 serieus.
In het begin was het vooral afvallen.
Van 125 kilo ben ik naar 92 gegaan in een half jaar.
Daarna ben ik meer gaan lezen over voeding en krachttraining.
Het laatste jaar ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen, ik ben wel altijd blijven sporten en heb redelijk op me eten gelet.
Nu is het tijd om me vetpercentage naar beneden te brengen.
Vanmorgen was me vetpercentage 29.8% bij een gewicht van 108.1 mijn buik omtrek is nu 114 cm.
Dus zeg maar 32 kilo vet!! Mijn doel is mijn vetpercentage terug te brengen naar 20% dit is bij mijn huidige gewicht 11 kilo vet eraf. Ik heb verder geen doel wat betreft mijn gewicht alleen het vetpercentage.
Mijn trainingsschema is als volgt:
Maandag : benen en kuiten (meer de focus op me quads)
Dinsdag : rug en biceps
Woensdag : borst en triceps
Donderdag :benen en kuiten (meer de focus op me hamstrings)
Vrijdag : schouders en traps
Zaterdag en zondag zijn over het algemeen me rustdagen tenzij ik doordeweeks een dag niet kan dan haal ik die in het weekend in.
Ik train me benen altijd 2 keer per week omdat ik anders te lang bezig ben om alles in 1 training te krijgen. Ik houd over het algemeen aan om tussen de 8 en 12 herhalingen te doen. De grote spiergroepen ongeveer 6 oefeningen en dan tussen de 3 tot 5 sets net wat goed voelt. Biceps en triceps 3 oefeningen van 3 sets 8 tot 12 herhalingen. Kuiten en traps 2 oefeningen van 5 sets 10 tot 12 herhalingen.
Voor wat betrefd mijn voeding heb ik een schema opgesteld.
Ik heb via de Harris Benedict methode uitgerekend dat ik 3435 calorieën nodig heb.
Met mijn schema zit ik daar 900 calorieën onder. Misschien is dit iets aan de hoge kant maar ik kan altijd nog iets toevoegen.
Ik drink heel de dag water af en toe s'avonds een coca cola zero.
Misschien heeft iemand er nog iets aan toe te voegen of op aan te merken?
Dan hoor ik het graag.
Het is voor mij de bedoeling dat ik een soort van blog met updates bij wil houden.
In het begin was het vooral afvallen.
Van 125 kilo ben ik naar 92 gegaan in een half jaar.
Daarna ben ik meer gaan lezen over voeding en krachttraining.
Het laatste jaar ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen, ik ben wel altijd blijven sporten en heb redelijk op me eten gelet.
Nu is het tijd om me vetpercentage naar beneden te brengen.
Vanmorgen was me vetpercentage 29.8% bij een gewicht van 108.1 mijn buik omtrek is nu 114 cm.
Dus zeg maar 32 kilo vet!! Mijn doel is mijn vetpercentage terug te brengen naar 20% dit is bij mijn huidige gewicht 11 kilo vet eraf. Ik heb verder geen doel wat betreft mijn gewicht alleen het vetpercentage.
Mijn trainingsschema is als volgt:
Maandag : benen en kuiten (meer de focus op me quads)
Dinsdag : rug en biceps
Woensdag : borst en triceps
Donderdag :benen en kuiten (meer de focus op me hamstrings)
Vrijdag : schouders en traps
Zaterdag en zondag zijn over het algemeen me rustdagen tenzij ik doordeweeks een dag niet kan dan haal ik die in het weekend in.
Ik train me benen altijd 2 keer per week omdat ik anders te lang bezig ben om alles in 1 training te krijgen. Ik houd over het algemeen aan om tussen de 8 en 12 herhalingen te doen. De grote spiergroepen ongeveer 6 oefeningen en dan tussen de 3 tot 5 sets net wat goed voelt. Biceps en triceps 3 oefeningen van 3 sets 8 tot 12 herhalingen. Kuiten en traps 2 oefeningen van 5 sets 10 tot 12 herhalingen.
Voor wat betrefd mijn voeding heb ik een schema opgesteld.
Ik heb via de Harris Benedict methode uitgerekend dat ik 3435 calorieën nodig heb.
Met mijn schema zit ik daar 900 calorieën onder. Misschien is dit iets aan de hoge kant maar ik kan altijd nog iets toevoegen.
Ik drink heel de dag water af en toe s'avonds een coca cola zero.
Misschien heeft iemand er nog iets aan toe te voegen of op aan te merken?
Dan hoor ik het graag.
Het is voor mij de bedoeling dat ik een soort van blog met updates bij wil houden.
Bijlagen
Laatst bewerkt: