Fitness Seller

de weg naar 20%

the torturer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
108kg
Vetpercentage
29%
Hallo mijn naam is wil en ik sport nu een jaar of 3 serieus.
In het begin was het vooral afvallen.
Van 125 kilo ben ik naar 92 gegaan in een half jaar.
Daarna ben ik meer gaan lezen over voeding en krachttraining.
Het laatste jaar ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen, ik ben wel altijd blijven sporten en heb redelijk op me eten gelet.
Nu is het tijd om me vetpercentage naar beneden te brengen.
Vanmorgen was me vetpercentage 29.8% bij een gewicht van 108.1 mijn buik omtrek is nu 114 cm.
Dus zeg maar 32 kilo vet!! Mijn doel is mijn vetpercentage terug te brengen naar 20% dit is bij mijn huidige gewicht 11 kilo vet eraf. Ik heb verder geen doel wat betreft mijn gewicht alleen het vetpercentage.

Mijn trainingsschema is als volgt:
Maandag : benen en kuiten (meer de focus op me quads)
Dinsdag : rug en biceps
Woensdag : borst en triceps
Donderdag :benen en kuiten (meer de focus op me hamstrings)
Vrijdag : schouders en traps

Zaterdag en zondag zijn over het algemeen me rustdagen tenzij ik doordeweeks een dag niet kan dan haal ik die in het weekend in.
Ik train me benen altijd 2 keer per week omdat ik anders te lang bezig ben om alles in 1 training te krijgen. Ik houd over het algemeen aan om tussen de 8 en 12 herhalingen te doen. De grote spiergroepen ongeveer 6 oefeningen en dan tussen de 3 tot 5 sets net wat goed voelt. Biceps en triceps 3 oefeningen van 3 sets 8 tot 12 herhalingen. Kuiten en traps 2 oefeningen van 5 sets 10 tot 12 herhalingen.

Voor wat betrefd mijn voeding heb ik een schema opgesteld.
Ik heb via de Harris Benedict methode uitgerekend dat ik 3435 calorieën nodig heb.
Met mijn schema zit ik daar 900 calorieën onder. Misschien is dit iets aan de hoge kant maar ik kan altijd nog iets toevoegen.
Ik drink heel de dag water af en toe s'avonds een coca cola zero.
Misschien heeft iemand er nog iets aan toe te voegen of op aan te merken?
Dan hoor ik het graag.
Het is voor mij de bedoeling dat ik een soort van blog met updates bij wil houden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
aan het einde van me training en ik heb nog wat energie over doe ik of nog wat setjes buikspieren of ik ga nog even een kwartier op de stairmaster staan

Laatst bewerkt:
Als je echt vet wil verbranden zou ik 45-60 min cardio per dag hanteren..

Als je echt vet wil verbranden zou ik 45-60 min cardio per dag hanteren..

Zoals ik het altijd heb begrepen verbrand je meer vet door de naverbranding die krachttraining met zich meebrengt.
En daarbij komt nog aan cario vind ik niets aan, laat mij maar deadliften, squaten en met halters in de weer zijn daar verbrand ik genoeg mee.

Waarom zo koppig?
Met deadliften verbrand je niet evenveel als 45-60min cardio of 20min hiit..

Het was niet koppig bedoelt.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik liever gewoon mij setjes maak met gewichten ipv cario

Oke man. Je hebt in principe ook geen cardio nodig als je eerst al zoveel onder onderhoud gaat eten.
Kijk eerst een tijdje aan hoe dat gaat zou ik zeggen :)

Oke man. Je hebt in principe ook geen cardio nodig als je eerst al zoveel onder onderhoud gaat eten.
Kijk eerst een tijdje aan hoe dat gaat zou ik zeggen :)

Binnen een paar weken weet ik hoe me lichaam gaat reageren op het dieet in combinatie met de training en kan ik er altijd nog voor kiezen om meer cardio toe te voegen

Zojuist benen getrained.
Ging me niet moeilijker af dan normaal.
Nu zal het 2 dagen op dieet nog niet echt effect hebben maar uit ervaring weet ik dat ik de dag na mijn benen training meer honger heb als op andere dagen.

Training van vandaag:
10 min fietsen.
legpress :12 x 180 10 x 260 10 x 340 en 3 setjes 400 van 8 herhalingen
squat :12 x 60 12x 100 2 setjes van 8 x 140 en 8 x 120
walking lunges : 4 setjes van 20 stappen met dumbels van 24 kilo
leg extension : 4 setjes van 10 x 80 kilo (apparaat gaat niet zwaarder)
standing calf raise: 15 x 100 12 x 150 3 setjes van 10 x 180
sitting calf raise met ez stang: 20 x 80 4 setjes 20 x 100

Ik verwacht dat dit me volgende week niet meer gaat lukken maar we zullen zien

Laatst bewerkt:
Cardio anyone?

Gisteren rug en biceps getraind ging wel lekker alleen me benen deden goed pijn van de dag ervoor. Vandaag borst en triceps gedaan en voor het eerst sinds zondag heb ik ook honger gehad smiddags. Vandaag op de weegschaal een kilotje eraf. Zal voornamelijk vocht zijn. Aangezien ik nog steeds last heb van me benen zal het morgen wel afzien zijn als me hamstrings aan de beurt zijn. Toch probeer ik de 175 te deadliften

Terug
Naar boven