geen
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 85kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja idd...waarom? kan toch getriggerd worden door zwaardere belasting?
Nou ik snap die schaamte best wel. Bedoel, iedereen heeft begrip voor iemand die een hand mist, maar spasme zie je lang niet altijd van buitenaf.Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan doen, maar ik schaam me er wel een beetje voor.. vooral met lichte dumbells die uit mijn klauw valt!![]()
Ja, en hij geeft ook aan dat normaal bankdrukken enzo niet kan. Wat is je punt? Dat hij geen spasme heeft? Áls hij het al verzint (wat me stug lijkt, want waarom zou je dat doen), dan houdt hij zijn eigen progressie tegen. Hij probeert ten minste van alles (wat ook de nodige risico's op blessures met zich meebrengt), in tegenstelling tot menig gym-bezoeker.Dat klopt, maar hij TS geeft aan dat die alles onder de 40 kilo wel kan?
Daarom vind ik het nogal snel noemen van "spastisch", als het wel zo was dan zou alles onder de 40 kilo ookal problemen moeten geven, zomaar op een bepaald moment zonder erbij na te denken zou die dan de barbell loslaten.
Ik heb ook wel is handschoentjes met speciaal rubben gezien misschien is dit ook een optie? (als je dat al niet hebt geprobeerd)

zoals hier al staat haulin hooks, als de rubbers erin zitten kun je zelfs compleet zonder grip deadliften.
deze zijn breder en hebben vaak meer grip dan een smalle lifting hook.
Het is geen grip probleem, maar eerder een probleem met mijn pols.
Het is best lastig om dit zo te vertellen, maar als ik bijvoorbeeld ga bankdrukken in Sm.machine, laat ie niet los. Als ik onderhands ergens onder lig, dan kan mijn hand niet los schieten, hoe zwaar ook iets mag zijn.
Wanneer ik iets bovenhands moet pakken, kan mijn arm het wel aan, maar mijn hand niet. Mijn pols gaat naar 'beneden' staan en de kracht in mijn hand ebt weg. Ik kan ook niet met mijn vingers omhoog wijzen zeg maar(pols omhoog), mijn hand verslapt gewoon. En hoe zwaarder het gewicht, des te sneller/erger dit gebeurt.
Kan je het een spastische reactie noemen? Ja, eigenlijk wel. Daarom wil ik mijn hand ook letterlijk 'vervangen' of 'vastbinden', want dit valt niet te herstellen. Het is gewoon een handicap.
Deadliften kost voor links iets meer tijd en moeite om omhoog te komen, waardoor de bar iets scheef staat(in het begin) en dan glijdt mijn griphook dus weg. Maarja: wat moet ik dan? Ongelijk gaan deadliften? Dat lijkt me helemaal gekkenwerk! Dat het wat meer moeite kost, moet geen excuus voor mezelf zijn!
Het is een beetje alles weer samenvatten, maar kan geen kwaad.

Waar kan je Haulin hooks kopen? Wanneer ik zoek op google, krijg ik enkel sites uit Amerika.
Overigens gebruik ik staalhaken van Sportfood. Die zijn groot.