Jeraszi
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 178
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 43kg
Op dit moment heb ik al een jaar niet meer gedeadlift of gesquat. Dit kwam door een gevoel wat ik zou beschrijven als permanente verzuring van me onderrug spieren. Zelfs bij me warm-up voelde het al zwaar aan. Toen heb ik heel lang rust genomen, echter is het probleem niet beter geworden maar zelfs verergerd. Ik kan op dit moment niet eens 60kg deadliften of squatten zonder heel erg last van me rug te krijgen de volgende dag. Ik voel me dan letterlijk een oude opa van 80.
Me problemen zijn als volgt:
- Onderrug spieren zijn constant gespannen
- Linker erector spinae is een stuk intensiever gespannen
- Ik sta licht scheef, ook me bekken. (ik leun naar links toe)
- Tijdens het deadliften gaat de bar dus ook scheef (naar links toe). En zet ik meer druk op me rechter voet om het te compenseren.
Foto:
Nu ga ik ondertussen al naar de fysio die deze problemen heeft opgemerkt. Maar elke keer een consult van 28 euro uit eigen zak te betalen om een oefening erbij te krijgen is een erg dure grap. Op dit moment moet ik vooral balans oefeningen doen zoals op één been staan en dan wisselen en een soort overhead squat waarbij ik naar links en rechts leun. En moet ik de brettzel doen om wat leniger te worden.
Dus als iemand suggesties heeft of me de juiste kant kan opwijzen qua oefeningen, videos, artikels of hoe deze problemen heten dan erg graag!
Me problemen zijn als volgt:
- Onderrug spieren zijn constant gespannen
- Linker erector spinae is een stuk intensiever gespannen
- Ik sta licht scheef, ook me bekken. (ik leun naar links toe)
- Tijdens het deadliften gaat de bar dus ook scheef (naar links toe). En zet ik meer druk op me rechter voet om het te compenseren.
Foto:
Nu ga ik ondertussen al naar de fysio die deze problemen heeft opgemerkt. Maar elke keer een consult van 28 euro uit eigen zak te betalen om een oefening erbij te krijgen is een erg dure grap. Op dit moment moet ik vooral balans oefeningen doen zoals op één been staan en dan wisselen en een soort overhead squat waarbij ik naar links en rechts leun. En moet ik de brettzel doen om wat leniger te worden.
Dus als iemand suggesties heeft of me de juiste kant kan opwijzen qua oefeningen, videos, artikels of hoe deze problemen heten dan erg graag!