AndroidHealthClinic

Deadlifte in ppl

Peiling Peiling Wanneer deadlifte met ppl

• Pull day

Stemmen: 11 84,6%
  • Leg day

Stemmen: 2 15,4%

• Totaal stemmers
    13

Timmy turner

Dutch Bodybuilder
Waardering
137
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Ik vroeg me af wat jullie mening is op welke dag gedeadlift moet worden met een ppl schema.

Zelf is mijn volgorde
Push
Legs
Rust
Pull

Momenteel deadlift ik op de legday, maar ik twijfel er aan om de deadlift naar de pull day te verplaatsen ivm het 2x belasten van de rug. Met het deadlifte op pull dag belast ik de hamstrings weer 2x.

Mijn vraag aan jullie:
Waar gaat jullie voorkeur naar uit of hoe zouden jullie het doen?

Ik zou hem op pull dag doen. Deadlifts na het squatten is meestal niet zo chill... Vooral als je daarna nog een hele been training moet doen. Bovendien hebben je hamstrings gewoon netjes 48 uur om te herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, dan ga ik dat een tijdje proberen

Als er iets een pull compound is, is het wel deadlift al bekijken veel bb'ers dit idd anders en doen ze het liever op legday, die gekke bb'ers ook :P

Deadlift is veel zwaarder voor je rug dan je benen, dus pull. Tenzij je Romanian Deadlifts doet, die zijn dan wel weer prettiger op beendag naar mijn ervaring. Gebruiken alsnog je rug extensief, maar zijn wel zodanig zwaar voor je hamstrings dat je die beter daar kan plaatsen.

ik stem voor leg day en wel omdat deadlifts voornamelijk een LB oefening is.

Deadlift is veel zwaarder voor je rug dan je benen, dus pull. Tenzij je Romanian Deadlifts doet, die zijn dan wel weer prettiger op beendag naar mijn ervaring. Gebruiken alsnog je rug extensief, maar zijn wel zodanig zwaar voor je hamstrings dat je die beter daar kan plaatsen.

Als er iets een pull compound is, is het wel deadlift al bekijken veel bb'ers dit idd anders en doen ze het liever op legday, die gekke bb'ers ook :P

gaat niet om de naam of whatever maar hoe je je training het beste kan inrichten. Een deadlift is voornamelijk een LB oefening en grootste deel van de rug oa lats worden niet veel gebruikt en de onderrug word isometrisch belast. Ik als powerlifter deed deadlifts op leg day. Volgens jouw redenatie zou je bijvoorbeeld leg press ook op push day moeten doen omdat het een press beweging is.

Ik zou hem op pull dag doen. Deadlifts na het squatten is meestal niet zo chill... Vooral als je daarna nog een hele been training moet doen. Bovendien hebben je hamstrings gewoon netjes 48 uur om te herstellen.

Ik heb hier totaal geen moeite mee omdat ik er aan gewend ben. Spier heeft zeker geen 48h nodig om te herstellen ligt er totaal aan waar je aan gewend ben en aan de aard van je trainingen..

Terug
Naar boven