Fitness Seller

Debitel gratis abo?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
gasten,

Kreeg vandaag een telefoontje van debitel dat ik omdat ik 5 jaar al bij hun zit een gratis aanbieding kreeg:

* 12 maanden lang 75 belminuten-150 sms'jes voor 0 euro de maand.

Toen ik vroeg waar het andertje zat.... kreeg ik als antwoord nergens; ik was al 5 jaar bij hun lid (5 jaar lang zelfde nummer en diverse aanbiedingen bij hun gehad). Heb ook al 4-5 jaar de zelfde mobiel (sony e. Z600)

Ik kon hierbij geen telefoon uitkiezen geloof ik.

Nu snap ik van heel die telefonica en hun aanbiedingen geen ene reet en wil ik deze aanbieding graag hebben op de volgende voorwaarde:

* Ik wil in nieuwe toestel (of ik daarvoor gewoon geld moet betalen interesseert me geen reet voor het toestel zelf bijv: 200 euro's +

* wil eigelijk wel mijn eigen nummer houden.

* en die die eventuele aanbieding die hun mij doen.

Is zoiets mogelijk? Want telefonisch snapte ik niks van al zijn aanbiedingen en protocollen en getallen.

Welke mogelijkheid heb ik allemaal? Wat stellen jullie voor na dit alles?

Voor alle duidelijkheid: een 75-125 belminuten heb ik zat aan en een 5-20 sms'jes per maand ook wel. Moet ik nu iets gaan fietsen tav. sim kaart. Moet ik gewoon zorgen dat mijn toekomst nieuwe telefoon een sim-kaart optie heeft?

je houd het abo en steekt uw sim kaart in een nieuw toestel.

• Topic Starter Topic Starter
sim-kaart is eigelijk een kaart met jouw gegegevens en nummer op toch?

sim-kaart is eigelijk een kaart met jouw gegegevens en nummer op toch?

je doet je gsm uit, doet em open aan de achterkant, de batterij uit en daar moet je een kaartje zien zitten.
Idd uw abo werkt op uw sim kaart niet op uw toestel.
op de sim kaart staat uw nummer, gegevens kunnen in het geheugen van het toestel zitten.
Ik zou er toch nog eens contact met opnemen voor alle zekerheid, maar volgens mij moet het lukken

het addertje is dat zij verwachten dat jij er overheen gaat (2 min per dag is heel erg weinig)

Ik bel niet veel; dan ga ik maar minder bellen. Ik mail vooral: 70% mailen 30% bellen/sms. Ik kan dan mooi mijn smsjes wat opvoeren. Maar ja 150 sms ik zou me god niet weten wat ik mee zou motten maar goed.

Hebben alle moderne mobieltjes die mogelijkheid om mijn simkaart te nemen.
Is een sim kaart gekoppelt aan merk mobiel?

Heb nu een sony e. Z600 en wil zeer vermoedelijk iets van Sharp (SH lijn).

Prijs categorie: dik 150-280 euro's of zo.

Om een idee te krijgen:

Sharp SH 770: http://katalogmobilu.cz/img/sharp-770sh-1.jpg
sharp SH 902 [Link niet meer beschikbaar]

Kan ik van een Z600 naar zo'n sharp sh ding met de simkaart

Maar ik zit nu te denken:

Ik kan dit toch altijd gewoon doen? het is gratis!

stel dat ik nu een totaal andere aanbieding/telefoon/provider tegen kom en daar een abo mee afsluit, is er toch niks aan de hand?

Ik heb de aanbieding immers gratis en bel dan gewoon zo weinig met die ander telefoon dat ik nooit over mijn quantum heen gaan!

Met andere woorden: stel dat ik het doe, een ander telefoon vind deze koop (gewoon wat ie kost zonder aanbieding/regeling) en mijn simkaart past niet in de nieuwe telefoon (bijv. nieuwe sharp). Dan is er financieel toch niets aan de hand tav. mijn gratis debitel abo?

En zou ik zelfs nog een provider met aanbieding kunnen vinden voor mijn nieuwe sharp?

Morgen ''moet'' ik beslissen.

Ik ben het spoor/overzicht een beetje bijster eerlijk gezegd.

Maar ik zit nu te denken:

Ik kan dit toch altijd gewoon doen? het is gratis!

stel dat ik nu een totaal andere aanbieding/telefoon/provider tegen kom en daar een abo mee afsluit, is er toch niks aan de hand?

Ik heb de aanbieding immers gratis en bel dan gewoon zo weinig met die ander telefoon dat ik nooit over mijn quantum heen gaan!

Met andere woorden: stel dat ik het doe, een ander telefoon vind deze koop (gewoon wat ie kost zonder aanbieding/regeling) en mijn simkaart past niet in de nieuwe telefoon (bijv. nieuwe sharp). Dan is er financieel toch niets aan de hand tav. mijn gratis debitel abo?

En zou ik zelfs nog een provider met aanbieding kunnen vinden voor mijn nieuwe sharp?

Morgen ''moet'' ik beslissen.

Ik ben het spoor/overzicht een beetje bijster eerlijk gezegd.

Wat wel ff belangrijk is om te vragen voordat je ja zegt is voor hoelang sluit je een cotract af?
Want bij een abo heb je altijd een cotract. het zal wel 2 jaar zijn.
Wat dan de volgende vraag is wat betaal je in dat 2e jaar voor je abo?
En wat zijn de kosten als je eventueel toch overje belminuuten heen gaat?

Want gratis bestaat niet dat moet iedereen toch inmiddels wel weeten.
Er zit altijd wel een adertje onder het gras.

Ik bel niet veel; dan ga ik maar minder bellen. Ik mail vooral: 70% mailen 30% bellen/sms. Ik kan dan mooi mijn smsjes wat opvoeren. Maar ja 150 sms ik zou me god niet weten wat ik mee zou motten maar goed.

Hebben alle moderne mobieltjes die mogelijkheid om mijn simkaart te nemen.
Is een sim kaart gekoppelt aan merk mobiel?

Heb nu een sony e. Z600 en wil zeer vermoedelijk iets van Sharp (SH lijn).

Prijs categorie: dik 150-280 euro's of zo.

Om een idee te krijgen:

Sharp SH 770: http://katalogmobilu.cz/img/sharp-770sh-1.jpg
sharp SH 902 [Link niet meer beschikbaar]

Kan ik van een Z600 naar zo'n sharp sh ding met de simkaart

je simkaart kan je gewoon over zetten dat past altijd maakt niet uit welke telefoon je hebt/wilt. dat is gewoon 1 standaart maat.

Wat betreft het debitel contract duurt het 1 jaar. 75 belminutren en 150 sms's.

Ik dacht eerst ook wat betaal ik in het 2de jaar dan (wel niet), maar er werd gezegd dat het om een 1-jarig contract ging.

Hun enigste adertje onder het gras lijkt te zijn: '' jij gaat er toch wel overheen hahahah, want wat is nu 2 minuten bellen per dag voor onze generatie...''. De grap van alles is dat mijn gesprekken die ik vroeg eigelijk voor 70% strak,kort en bondig zijn. Wanneer ik meer sms en mail ga, zou dit tav. belmiuten zeker moeten lukken om er in 8-9 op de 10 gevallen eronder te blijven.

Ik vraag sowieso de gehele aanbieding op schrift voor een duidelijk overzicht van de pro's en contra's...

* Heb ik met wanneer ik een andere telefoon neem en DEZE aanbieding overzet (via sim-kaart) nog iets te schaften tav. simlock vrij maken?
Kosten?

Wat betreft het debitel contract duurt het 1 jaar. 75 belminutren en 150 sms's.

Ik dacht eerst ook wat betaal ik in het 2de jaar dan (wel niet), maar er werd gezegd dat het om een 1-jarig contract ging.

Hun enigste adertje onder het gras lijkt te zijn: '' jij gaat er toch wel overheen hahahah, want wat is nu 2 minuten bellen per dag voor onze generatie...''. De grap van alles is dat mijn gesprekken die ik vroeg eigelijk voor 70% strak,kort en bondig zijn. Wanneer ik meer sms en mail ga, zou dit tav. belmiuten zeker moeten lukken om er in 8-9 op de 10 gevallen eronder te blijven.

Ik vraag sowieso de gehele aanbieding op schrift voor een duidelijk overzicht van de pro's en contra's...

* Heb ik met wanneer ik een andere telefoon neem en DEZE aanbieding overzet (via sim-kaart) nog iets te schaften tav. simlock vrij maken?
Kosten?

Dat ligt er aan. Als je die andere telefoon gewoon in de winkel koopt als zijnde een los toetstel dan zijn ze al simlock vrij.
Maar als je bv een prepaid telefoon koopt en daar jou simkaart in wil doen dan zal hij eerst simlock vrij gemaakt moeten worden.
En dat zal dan ook via de niet legale weg moeten.
Want via de provider simlock vrij maken doen ze pas na een jaar.
Maar er staan genoeg dingen op het internet over simlock verwijderen

In principe kan ik dus gewoon ja zeggen tegen de aanbieding (op schrift als het gewoon netjes klopt) er zijn daarmee/daar na nog voldoende optes tav. eventuele andere telefoons,sim,aanbiedingen er naast. Juist?

Ja als het verder idd is zoals je vermeld dan is het een mooie aanbieding.

Kijk maar uit, als je erover heen beld, dan ben je genaaid. Met mijn abonnement van me Nokia N73 heb ik 300 sms'jes per maand, als ik erover heen ga, betaal ik €0,25 per sms'je. Dat is hetzelfde met bellen.

Je simkaart past trouwens in elk mobieltje (afgesproken maten)

Vraag er anders ook even om, om de aanbieding even op papier te zetten, dan heb je altijd iets om op terug te vallen, en kunnen ze je niet naaien. (want je weet maar nooit)

Terug
Naar boven