AndroidHealthClinic

Deca 10.15 verlopen

Kire

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Hallo. Ik heb laatst deca kuur gekregen maar nu kom ik er achter dat de exp date 10.15 naar mijn mening niet meer gebruiken. Maar misschien is het nog prima te gebruiken ik heb daar zelf geen verstand van en vraag daarom om julie mening of ervaring

Ja hoor dat is nog prima te gebruiken. Na de tht datum kan de werkzame stof een paar procent minder worden maar dit hoeft niet. Je moet dan uitgaan van 1-5% dus je deca is nog gewoon prima. Ook is het nog gewoon steriel.

Zet je wel test naast de deca?

• Topic Starter Topic Starter
Oke super ;) geen weg gegooit geld. Maar nu heb ik ook 3 ampullen die al vanaf 11.14 verlopen zijn. Is dit niet een beetje lang?

• Topic Starter Topic Starter
Ja hoor dat is nog prima te gebruiken. Na de tht datum kan de werkzame stof een paar procent minder worden maar dit hoeft niet. Je moet dan uitgaan van 1-5% dus je deca is nog gewoon prima. Ook is het nog gewoon steriel.

Zet je wel test naast de deca?

Ja zet er ook test naast maar nog geen deca ivm de exp date ;)

Oke super ;) geen weg gegooit geld. Maar nu heb ik ook 3 ampullen die al vanaf 11.14 verlopen zijn. Is dit niet een beetje lang?
Medicijnen "bederven" niet, alleen de werkzame stof wordt langzaam aan minder met de jaren. Paracetamol van jaren terug is ook nog prima te gebruiken. Met test hetzelfde verhaal, zal een paar procent minder werkzame stof bevatten dan voorheen maar daar merk je niks van.

Zou ze gewoon omruilen voor andere als je deze pas aangeschaft hebt
Is niet netjes om aas te verkopen die over de datum zijn
Zijn ze ergens in de kast gevonden van je vorige kuur of zo kun je ze best gebruiken na mijn idee

Terug
Naar boven