MuscleMeat

deca voor blessure herstel

AcerZZ

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik zit al meer dan een jaar met een peesontsteking in mijn knie, na lang gesukkel ben ik er in mei aan geopereerd, ze hebben de oorzaak (een plooi in het kapsel) weggenome. De ontsteking zelf is nog niet verdwenen daar moet ik nu voor naar de kine gaan, maar als ik een lichte "kuur" deca erbij zou zetten zo een 80ml per week 6a7weke lang zou dit helpen voor het herstel van de ontsteking? ben al met het voorstel naar de dokter geweest en die heeft al bloed getrokken en hij wou me er wel mee verder helpen..

nu zijn men vragen (want de dokter kan wel uitleg geven vanuit medisch standpunt maar ik wil liever uitleg van gebruikservaring)

-is de kans groot dat je sides gaat hebben bij deze lage hoeveelheid?
-welke sides zijn het zoal? (deca d*ck?, acne?, kaal?, krimpende teelballen?, agressie?)
-lever en hartaandoeningen komen die enkel voor bij lang gebruik in grote hoeveelheden of is hier die kans dan ook?
-moet je nakuren bij zo een lichte hoeveelheid?
-heeft deze hoeveelheid wel enig voordeel?

• Topic Starter Topic Starter
ja de dokter zei dat hij het nog nooit toegediend had als ontstekingsremmer, maar dat het wel kon helpen omdat de spieren rondom sneller krachtiger worden en de pezen iets verstevigd..

ahja nog 1vraag?
hoeveel zou het ongeveer kosten langs de legale weg? en wordt het terug betaald? :)

blessure

ik zit al meer dan een jaar met een peesontsteking in mijn knie, na lang gesukkel ben ik er in mei aan geopereerd, ze hebben de oorzaak (een plooi in het kapsel) weggenome. De ontsteking zelf is nog niet verdwenen daar moet ik nu voor naar de kine gaan, maar als ik een lichte "kuur" deca erbij zou zetten zo een 80ml per week 6a7weke lang zou dit helpen voor het herstel van de ontsteking? ben al met het voorstel naar de dokter geweest en die heeft al bloed getrokken en hij wou me er wel mee verder helpen..

nu zijn men vragen (want de dokter kan wel uitleg geven vanuit medisch standpunt maar ik wil liever uitleg van gebruikservaring)

-is de kans groot dat je sides gaat hebben bij deze lage hoeveelheid? bij 80 ml per week heb je geen sides
-welke sides zijn het zoal? (deca d*ck?, acne?, kaal?, krimpende teelballen?, agressie?) zoals hierboven gezegd, je hebt geen sides
-lever en hartaandoeningen komen die enkel voor bij lang gebruik in grote hoeveelheden of is hier die kans dan ook? none whatsoever
-moet je nakuren bij zo een lichte hoeveelheid? geen nakuur noodzakelijk, je doet er meer kwaad mee dan goed.
-heeft deze hoeveelheid wel enig voordeel?
laten we zeggen dat mijn allereerste kuur 150 mg per week was en daar ben ik toen 8 kilo van bijgekomen... Dus 80 ml per week zal wel een medisch verantwoorde hoeveelheid zijn --> maar over het nut kan je best je huisarts raadplegen.

Kosten ? De enige deca die in België legaal verkocht wordt via de apotheek is Organon en dan heb je twee spuitjes van 50mg in een doosje zitten. Dit doosje kost dan 15 EUR. Gehele terugbetaling door de ziekenfondsen vindt enkel plaats als je bijvoorbeeld kanker hebt (dat werkt met A, B C aanduidingen, de prijs verschilt naargelang je categorie). Aangezien jij geen kanker hebt (hoop ik voor jou) zal je gewoon 15 EUR voor een doosje dienen te betalen.

Veel Succes !!

Ps; op al deze vragen kan je dokter ook antwoord geven.... Ik geloof dat in de bijsluiter van de organon 50ml spuitjes staat dat voor kankerpatienten er 1 spuitje om de week of om de twee weken wordt gegeven.... dus 80 ml per week lijkt me zeker niet overdreven, zeker als je ziet dat er hier jongens rondlopen die 800 mg deca per week zetten en dan mits nakuur eigenlijk geen sides hebben...(in combo met test bijvoorbeeld)

laten we zeggen dat mijn allereerste kuur 150 mg per week was en daar ben ik toen 8 kilo van bijgekomen... Dus 80 ml per week zal wel een medisch verantwoorde hoeveelheid zijn --> maar over het nut kan je best je huisarts raadplegen.

Kosten ? De enige deca die in België legaal verkocht wordt via de apotheek is Organon en dan heb je twee spuitjes van 50mg in een doosje zitten. Dit doosje kost dan 15 EUR. Gehele terugbetaling door de ziekenfondsen vindt enkel plaats als je bijvoorbeeld kanker hebt (dat werkt met A, B C aanduidingen, de prijs verschilt naargelang je categorie). Aangezien jij geen kanker hebt (hoop ik voor jou) zal je gewoon 15 EUR voor een doosje dienen te betalen.

Veel Succes !!

Ps; op al deze vragen kan je dokter ook antwoord geven.... Ik geloof dat in de bijsluiter van de organon 50ml spuitjes staat dat voor kankerpatienten er 1 spuitje om de week of om de twee weken wordt gegeven.... dus 80 ml per week lijkt me zeker niet overdreven, zeker als je ziet dat er hier jongens rondlopen die 800 mg deca per week zetten en dan mits nakuur eigenlijk geen sides hebben...(in combo met test bijvoorbeeld)

alvast bedankt voor het antwoord.

ik heb die vragen al aan de dokter zelf gevraagd maar die kan mij geen gebruikers ervaring geven he.. Hij zei wel dat de testikels ervan kunnen krimpen en dat zich dat hersteld en dat het slecht is voor het hart
maar hij zei ook dat de kans op sides bij zo een kleine hoeveelheid op een korte duur (6a7weken) zeer klein was.
ik zou er liever geen ander steroid bijzetten (zoals test) maar ik hoor van veel dat ze proviron erbij gebruiken? wat doet dit eigenlijk?
dus nu bloeduitslag afwachten en dan ofwel volgende week al beginnen, ofwel begin september

50 mg per week kan je prima helpen hoor. Maar dat ligt natuurlijk geheel aan de aard van de blesure. Als je doc zegt dat het raadzaam is kun je het prima doen lijkt me:)

alvast bedankt voor het antwoord.

ik heb die vragen al aan de dokter zelf gevraagd maar die kan mij geen gebruikers ervaring geven he.. Hij zei wel dat de testikels ervan kunnen krimpen en dat zich dat hersteld en dat het slecht is voor het hart
maar hij zei ook dat de kans op sides bij zo een kleine hoeveelheid op een korte duur (6a7weken) zeer klein was.
ik zou er liever geen ander steroid bijzetten (zoals test) maar ik hoor van veel dat ze proviron erbij gebruiken? wat doet dit eigenlijk?
dus nu bloeduitslag afwachten en dan ofwel volgende week al beginnen, ofwel begin september

Als je gebruikerservaring wil kan je die hier krijgen :)

Mijn idee; met die hoeveelheid zal je geen problemen hebben whatsoever..., geens sides, geen PCT nodig, geen problemen aan je hart en je testes zullen ook niet krimpen. En je laat gewoon een bloedonderzoek doen drie weken na je laatste deca-injectie en laat je dokter LDL, FSh, vrije testo, nieren, lever etc (details vind je hier op het forum) nakijken... en als dan alles goed is en je geen problemen hbt met libido --> de kous is af... Heb je problemen met libido en/of is je bloedonderzoek niet 100 % dan laat je je dokter je een PCT voorschrijven (evt pregnyl icm nolvadex en/of clomid en/of proviron...) maar de noodzaak van die PCT zou me verbazen.

Ps; eigenlijk heb je voor deze hoeveelheden geen "gebruikerservaringen" nodig aangezien 80 mg per week valt onder medisch verantwoord gebruik waarvan zeker voldoende onderzoeken zijn gedaan die de sides ed weergeven.... Maar, ik begrijp je volledig, ik weet ook liever iets meer dan iets minder, dus --> Chapeau dat je je informeert... er zijn hier idioten die als eerste kuur 1000 mg testo zetten samen met T3 en trenbolon (want die andere jongens van de gym doen dat ook allemaal) en achteraf komen vragen wat een PCT is, dat ze gehoord hb van nolvadex en pregnyl en waarvoor dat nu eigenlijk dient en of ze dat misschien ook moeten nemen, "want die jongens van de gym hebben daarover iets laten vallen" En met die vragen komen ze dan af NA hun kuur.... En laat dat dan meestal net voor de zomer zijn ;)

Ziezo
en nu wil ik karma (knopje links onder je avatar ):):):)

Laatst bewerkt:
ok merci voor de uitleg

You are welcome.

Hou ons op de hoogte van hoe het verder verloopt !

ik ben net 2potjes(1verpakking) van 50mg gaan halen bij de apotheek dus laat ik deze avond ofwel morge de eerste spuit zetten. De dokter wilt 50mg zetten om de 10à14 dagen. Ik weet dat deca traag werkend is, maar is deze tussen tijd niet vrij lang? en zeker bij deze lage dosis

50 mg per twee weken is ongeveer de medische dosering....

Als je meer wil zetten zal je toch eerst meer deca-voorschriften mt loskrijgen van je arts.... Maar voor herstel van een blessure is 50 mg per week mogelijk wel voldoende, dat dien je aan je arts te vragen.

Om de twee weken deca is echter wel het minimum aangezien de esther van deca ongeveer zolang actief blijft.

Gr

B.

ok ik ga hem probere om te praten om het om de 10dage laten zetten, ofwel bel ik zo 9dagen na het zetten van de eerste spuit voor een afspraak de dag erna :p.
hoeveel spuiten zou ik zo moeten zetten voor het te merke? 4? (dus 40dagen + 21dagen)
hij wou beginnen met 2, maar dit lijkt me echt wel weinig

ok ik ga hem probere om te praten om het om de 10dage laten zetten, ofwel bel ik zo 9dagen na het zetten van de eerste spuit voor een afspraak de dag erna :p.
hoeveel spuiten zou ik zo moeten zetten voor het te merke? 4? (dus 40dagen + 21dagen)
hij wou beginnen met 2, maar dit lijkt me echt wel weinig

Beste vriend,

Het spijt me je te moeten melden dat ik, en het merendeel van de mensen op dit forum, enkel ervaring hb met BB-dosissen van deca (die gaan van 200mg EW tot 800 mg EW, soms nog meer)...

Ik kan je dus niet adviseren wat betreft blessureherstel en deca-dosissen... Dat lijkt me eerder iets voor je dokter...

eerste spuit zit erin, de volgende word de 27ste gezet.
hou jullie op de hoogte..

kun je die zelf niet zetten kost je elke keer geld als je die spuit laat zetten en dat krijg je niet allemaal vergoed.

de dokter kost 21euro en met zo een speciale verzekering die wij daar hebben trekken we +-19euro terug dus voor die twee euro ga ik niet moeilijk doen en zelf die spuit zetten.
heb voor 2x50mg deca 14.65 moeten betalen dus dat viel al heel goed mee.
wanneer voel je iets van deca(als ik er al iets van ga voelen)? is dat een paar dagen of een week of twee?

de dokter kost 21euro en met zo een speciale verzekering die wij daar hebben trekken we +-19euro terug dus voor die twee euro ga ik niet moeilijk doen en zelf die spuit zetten.
heb voor 2x50mg deca 14.65 moeten betalen dus dat viel al heel goed mee.
wanneer voel je iets van deca(als ik er al iets van ga voelen)? is dat een paar dagen of een week of twee?

Je zet het toch voor herstel? Wat verwacht je dan te voelen?
Enorme geile opvliegers enzo?
Als het goed is voel je juist niks meer, dan is het hersteld.

ok dan

Terug
Naar boven