MuscleMeat

Deftige beroepen zonder diploma

metselaar :p lijkt me ook wel chill werk eerlijk gezegd

Erg chill is het niet :p , maar als je van hard werken houdt dan is het misschien wel iets voor jouw :). Als je echt veel werkt , kan je er ook serieus wat geld mee verdienen. Maar dan moet je in de trend gaan denken van : Grond kopen, huis opzetten, verkopen, nieuwe grond, 2 huizen opzetten, 1tje verhuren, 1tje verkopen, etc etc...

iets als een talkshow, je zal bekend gaan moeten worden door iets dat jij goed kan, maak daar je talent van en show het via internet, later tv, etc..

kijk maar naar oprah, was straat arm, nu vies rijk

ga (kachel)houthakken en start je eigen bedrijf op. Kennis die ik ken is er meer begonnen en krijgt 80e per kuub.

+
Je bent buiten bezig
Fitnesst ook nog een beetje

-
Genoeg bomen hebben;)
(Redelijk) zware arbeid(als je bedrijfje succesvol is kan je mensen aannemen voor het houthakken zelf en kan jij het financiële deel doen)

krabvisser.. gaan enorme bedragen in om. Wel ongeveer het gevaarlijkste beroep dat er bestaat :D

krabvisser.. gaan enorme bedragen in om. Wel ongeveer het gevaarlijkste beroep dat er bestaat :D

vind je nooit een baan in met al die idioten die naar deadliest catch kijken en denken dat dat het leukste beroep ter wereld is:P

Deftige beroepen bestaan wel zonder diploma, je moet dan niet achterlijk zijn en men moet inzien dat je meer in je mars hebt dan je aan papieren hebt zeg maar.

Het begint dan wel vaak met wat simpeler werk waarna men als het goed is toch opmerkt dat je wat meer in je mars hebt en je binnen dat bedrijf een 'deftige' functie kan gaan bekleden.

Niet dat ik momenteel een heel erg 'deftige' baan heb maar ik zou zonder lang aarzelen overstappen naar een hersenloze fabrieksbaan, parkbeheer o.i.d. koerierswerk of postbode achtige baan bij behoudt van salaris, werkgarantie en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Niet dat ik momenteel een heel erg 'deftige' baan heb maar ik zou zonder lang aarzelen overstappen naar een hersenloze fabrieksbaan, parkbeheer o.i.d. koerierswerk of postbode achtige baan bij behoudt van salaris, werkgarantie en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wie niet? Ik zou zo weer videobanden gaan bestickeren of fietsen gaan verkopen als ik hetzelfde salaris kreeg en andere arbeidsvoorwaarden ook hetzelfde zouden blijven.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die graag heel de dag op hun reet zitten, of die het aantrekkelijk vinden klinken om in een driedelig pak door een kantoorgebouw van een grote bank te mogen wandelen of het idee en de daarbij horende status van management aantrekkelijk vinden, afgezien van de verdiensten. Om zo maar wat te noemen.

Nu doe je het net klinken alsof de meeste mensen met een 'deftige' baan dat werk alleen doen vanwege de verdiensten terwijl volgens mij vaak andere motieven of een aantal verschillende motieven naast salaris daaraan ten grondslag liggen.

Laatst bewerkt:

Wie niet? Ik zou zo weer videobanden gaan bestickeren of fietsen gaan verkopen als ik hetzelfde salaris kreeg en andere arbeidsvoorwaarden ook hetzelfde zouden blijven.

wat zijn jullie huidige banen dan?:D

EricR is super moderator op 'n bodybuild forum en Klaaswitz is uitsmijter bij Big Dik samen met marcel3000.

Vroeg het me gewoon af, aangezien het me sterk lijkt dat je zonder diploma echt ALTIJD in een slecht beroep moet terechtkomen..

Zelf aan mn 1ste jaar terug bezig met opleiding LO, na vorig jaar financie-en verzekeringswezen opgegeven te hebben :p

Ligt me niet echt, dat studeren

Artiest

Nee helaas, je zult toch moeten studeren al 'ligt het je niet'. Anders zul je hoogst waarschijnlijk toch de banen krijgen voor mensen zonder diploma (slecht salarisl; geen status, invloed, macht ect.)

Terug
Naar boven