AndroidHealthClinic

Deftige beroepen zonder diploma

Beursmakelaar.

Je komt bij een broker niet binnen zonder opleiding. Je kan voor jezelf beginnen natuurlijk maar ik ga er vanuit dat de TS niet de middelen heeft om een eigen brokerservice op te starten.

Trader zou wel kunnen maar ook dat vereist middelen die buiten het bereik van de meesten liggen.

• Topic Starter Topic Starter
Nice, bij mij is het net omgekeerd. Ik heb vorig jaar lo-biologie leerkracht gedaan en het leerkracht aspec + 10u sport per week voor 1 vak lagen me niet. Ik ben ook gewoon geen goeie studeerder maar heb wel een goed IQ. Was de dag ervoor beginnen studeren, heb nog 2 examens gehaald en een paar 9's, 8ten en 1 3 :o.
En studeer nu Financiën en Verzekeringen. Het is mss wat saaier maar het interesseert me toch meer en het is gewoon iig leren, niet zo extreem moeilijk. Denk wel dat het me gaat lukken deze keer.

Ben vorig jaar een half jaar in de fabriek gaan werken; En geloof me , het is geen leven. Ik heb echt veel respect voor degene die het wel kunnen. Maar ik kon het iig mentaal heel slecht aan... Veel te eentonig werk, het enige voordeel was dat je na het werken gewoon klaar was met alles.

Wat me wel snel opviel is dat ik daar bv geen bandwerker ging blijven, ik mocht al snel af en toe wat andere zaken doen, veranderen van post en dergelijke. Zat er maar 5 maand maar ik kon iig al meer dan degene die er soms al jaren zaten. Veel kans dat ik binnen 2 jaar ploegbaas was. En dan kan je je zo gaan opwerken...

Maar ik raad je aan om dan gewoon een vak te leren, metser, schrijnwerker. Kan je nog serieus veel geld mee verdienen als je dr een beetje goed in wordt. Fitnessinstructeur is idd leuk, maar je zal er veel beter voorstaan als goeie , zelfstandig metser. ( mijn pa heeft het bijvoorbeeld erg goed gemaakt als metser , lerarenopleiding in avondschool en hij geeft nu 24u pw fulltime les aan het buso, en dan werkt hij nog de rest van zijn tijd als metser.. Dubbel loon, heeft het goe op zijn bankrekening).

Hou het gewoon even 3 jaar vol, verplicht jezelf om te studeren, dan kan je tenminste later 20 u per week een beetje lo gaan geven in een schooltje, wat overigens een van de chillste beroepen is die er bestaan.

Heb lerarenopleiding LO zwaar onderschat denk ik :p
Vorig jaar financie- en verzekeringswezen, had ik 18u les per week.
En dat was idd gewoon leren en af en toe een groepsopdracht.
Alleen het vak rechten was wel vrij zwaar.

Nu heb ik 36u les per week en letterlijk élke week taken/testen.
Begint me enorm tegen te steken zo :)
Moet ik ook nog eens 7 verschillende stages lopen en in orde brengen..

Wou dat ik gwn financie- en verzekeringswezen had volgehouden hah.

Ik zou laag bij een bedrijf beginnen en dan me opwerken via cursussen. Je hebt in principe geen opleiding nodig als je verstand van zaken hebt. M'n pa is ook onderdirecteur en heeft alleen z'n mavo.

Vroeger ging zoiets naar mijn weten ook makkelijker dan tegenwoordig.

onderofficier bij defensie?

Handel.
Dan heb ik het niet over drugs.

Ik ken een paar jongens die daar veel geld mee verdienen.

Vmbo-t toch?

voor officier heb je havo of vwo nodig iig.

Ik ben zelf officier bij de Kl, maar volgens mij kun je het korte traject in met havo voor officier hoor. ;)

Hoe werkt dat dan precies? Een maat van me heb havo en doet dus de onderofficiersopleiding, maar ik weet zeker dat ie liever de officiersopleiding had gedaan.

Je kunt met je havo binnenkomen, maar voordat je aangenomen word aan de NLDA kom je op sollicitatiegesprek met een aantal hoge officieren. (van overste tot generaal-majoor) Hierin moet je aangeven waarom jij denkt officier te kunnen worden, en dan word beoordeeld of ze je toelaten. Wat je vaak ziet daar is dat mensen met havo (door de geringe leeftijd
) moeten watervallen, dus voor onderofficier of manschap gaan.

illegale kooigevecht verdient goed als je die gene nockout slaat:cool:?
of dj! of voor al kaida werken metro stations opblazen enzo

Iets met security verdient ook goed. Je zal hier ook wel wat voor moeten bewijzen, geen idee of dit via avondschool kan natuurlijk. Maar een beetje fysiek zal al wel een plusplunt zijn. maar zeker geen vereiste als ik in mijn omgeving zie...

Je kunt met je havo binnenkomen, maar voordat je aangenomen word aan de NLDA kom je op sollicitatiegesprek met een aantal hoge officieren. (van overste tot generaal-majoor) Hierin moet je aangeven waarom jij denkt officier te kunnen worden, en dan word beoordeeld of ze je toelaten. Wat je vaak ziet daar is dat mensen met havo (door de geringe leeftijd
) moeten watervallen, dus voor onderofficier of manschap gaan.

Is het niet zo dat je ook op basis van de intelligentietest kan worden toegelaten als (onder)officier, ongeacht je gebrek aan opleiding? Bij de marechaussee werkte dit wel zo vroeger zover ik weet.

Van der Most werd geboren als boerenzoon. Hij volgde drie jaar de LTS, had diverse baantjes, en begon in 1974 een handel in oud ijzer. Zijn recreatieondernemingen zijn ontstaan uit een privé-zwembad met sauna in zijn schuur in Slagharen. De hele buurt mocht er tegen betaling gebruik van maken, maar de gemeente Hardenberg verbood hem zijn schuur voor publiek open te stellen. In 1980 kocht Van der Most daarom een leegstaande bontweverij in zijn woonplaats Slagharen om daar zwem- en saunacentrum De Bonte Wever van te maken. Diverse andere projecten zouden volgen.

De Koperen HoogteVan der Most staat bekend als een eigenzinnig en pragmatisch ondernemer die weinig op heeft met ambtelijke besluitvorming en gedetailleerde plannen op papier. (Ver)bouwen en plannen maken doet hij dan ook het liefst tegelijkertijd. Hij verplaatst zich graag per helikopter. Zijn vermogen werd in 2003 door het maandblad Quote geschat op 34 miljoen euro.

Van der Most kwam in dat jaar in opspraak, nadat een lasser uit Kazachstan, die illegaal in dienst was bij een onderaannemer, in Kalkar van een steiger viel en kwam te overlijden. In juli 2004 werd Van der Most uitgeroepen tot meest markante horecaondernemer van Overijssel van het jaar 2004.

Bij de verschillende bedrijven van Hennie van der Most werken in totaal zo'n 2000 mensen.

[bewerken] Banenplan
In november 2007 bedacht Van der Most een plan om op dezelfde pragmatische wijze een deel van de werkloosheid in Nederland op te lossen. Gesteund door organisaties uit verschillende hoeken van de samenleving (de VVD, het CWI, de FNV en het CNV) wilde hij er in het voorjaar van 2008 mee van start te gaan.

Van der Most is voorzitter van DGA Network, een belangenorganisatie van zelfstandige ondernemers en Directeuren Grootaandeelhouders. DGA Network heeft 400 leden, wier netwerk de basis vormt van het banenplan. De organisatie verwacht van de, nu in eerste instantie, 8000 aangeschreven ondernemingen ongeveer 2000 te kunnen interesseren. Uiteindelijk moeten er zo'n 100.000 mensen uit de kaartenbak van het CWI verdwijnen en een vaste baan krijgen.

Het CWI selecteert de juiste werkloze kandidaten. Zo iemand kan met behoud van uitkering voor maximaal 6 maanden bij een bedrijf aan de slag, zonder salaris maar met behoud van uitkering. Na 3 of 6 maanden beslist de ondernemer of hij de werkzoekende een baan aanbiedt. Daarna kan de werknemer in dienst komen voor een normaal salaris, en het verschil tussen uitkering en vast salaris uit de proefperiode wordt als een bonus uitbetaald. Mocht de ondernemer na de proefperiode geen vaste baan aanbieden, dan kan de werkzoekende door het CWI nog maximaal 3 tot 5 keer bij een andere ondernemer worden geplaatst. Lukt plaatsing niet omdat de werkzoekende niet meewerkt, dan volgt er een korting op de uitkering.

Tijdens de proefperiode krijgt de werkzoekende een ervaren mentor van het bedrijf toegewezen, reiskostenvergoeding en een vergoeding voor gemaakte kosten. Bijscholing is na positieve evaluatie een optie.

250px-Koperen_Hoogte.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hennie_van_der_Most

mn karma button zit nog steeds links onderin (middelste pictogram) xd

Nee, tegenwoordig moet je de diploma's hebben. Manschap kan nog wel zonder diploma's maar met een intelligentietest.

Je kunt als Gamer aan de gang. World of warcraft zag ik een docu over hoeveel geld daar wel niet in omgaat :P Zitten 100 chinezen in een zaal 24/7 te gamen voor geld ;)

Terug
Naar boven