Fitness Seller

Demoustier reportage bodybuilding

journalistiek kan je da niet echt noemen, beetje jambers stijl ..

Het is inderdaad een volledige Jambers-kloon, inclusief de "oude grijsaard-look". Maar naar het schijnt was Jambers in een HEEL ver verleden ooit ook journalist, voor hij dat soort sensatie-onzin begon te doen.

Bestaan er tegenwoordig nog wel docu's waar ze echt checken op de wetenschappelijke bewezen waarheid? Als hetmaar verkoopt, sensatie gericht!

Zit ik bij de kapper wat in de story te bladen, kom ik plots onderstaand artikel tegen :roflol: Dacht dat jullie dit ook wel interessant zouden vinden dus uitgescheurt (Sry dat er een stuk uit is op de 2de pagina.. Was aan het scheuren en kwam plots iemand binnen :o)

Cliffs: Dude die bb doet ziet onmiddellijk dat jerko geen natty is zoekt wat op het internet -> komt vervolgens op een forum waar anderen zijn mening delen ( welk forum zou dat zijn :p). Stuurt vervolgens de bewijzen door naar Vtm dat jerko heeft gekuurt -> vtm intervieuwt jerko + vraagt demoustier om uitleg -> enjoy!

Sry dat er een stuk uit is op de 2de pagina.. Was aan het scheuren en kwam plots iemand binnen :o

24f0n42.jpg

29mlqtg.jpg

Iets verkeerd in een supplement? Een vervuilde vetverbrander? Stond er op die lijst niet dat hij positief had getest voor doping?

Goed dat dit artikel er is, spijtig dat het uit het domste blad van heel Vlaanderen komt...

Iets verkeerd in een supplement? Een vervuilde vetverbrander? Stond er op die lijst niet dat hij positief had getest voor doping?

Goed dat dit artikel er is, spijtig dat het uit het domste blad van heel Vlaanderen komt...

Héél dat artikel is één grote leugen toch :roflol:

Dat laatste 'bovendien traint hij bij ricardson een bekende bb'er die niets van verboden middelen toelaat in z'n gym' Terwijl hij in de repo (of in een andere repo) duidelijk zegt dat hij mensen begeleid die deze stap willen nemen maar het hun niet aanraad ...

DMAA staat ook op de dopinglijst en was tot kort vrij te verkrijgen ;)
Hetzelfde met ephedrine, vroeger legaal, maar staat ook op de dopinglijst

LOL wut? Net zoals Rob Riches zeker.

Je gelooft toch zelf niet dat hij onbewust verboden middelen innam?
Daar spreek ik me niet over uit, maar er zijn/waren genoeg producten die vrij te verkijgen waren legaal, maar die toch op de dopinglijst staan.

Ik durf ervoor te wedden dat voor DMAA uit de rekken is gehaald, 50% vd gebruikers niet wisten dat er in hun pre workout/vetverbrander een 'verboden' stof zat!
Of toch niet de kerels in mijn sportschool :roflol: die bestellen maar wat

Daar spreek ik me niet over uit, maar er zijn/waren genoeg producten die vrij te verkijgen waren legaal, maar die toch op de dopinglijst staan.

Ik durf ervoor te wedden dat voor DMAA uit de rekken is gehaald, 50% vd gebruikers niet wisten dat er in hun pre workout/vetverbrander een 'verboden' stof zat!
Of toch niet de kerels in mijn sportschool :roflol: die bestellen maar wat

Geloof me , 90% van de gym rats hebben geen idee wat er überhaupt in hun pre's zitten.

Lol @ Jerko. Mooie typo.

Het artikel toont nog maar eens aan wat voor farce de oorspronkelijke reportage is :

Erko : Ik heb het gezegd hoor, maar om een of andere reden hebben ze het eruit geknipt
Demoustier : wij wisten van niets hoor

Dat laatste vooral toont nog maar eens dat de reportagemaker in dit geval geen snars kent van zen onderwerp, maar vooral eigenlijk geen snars kent van zen eigen beroep, als je op zo’n manier te kakken wordt gezet in de pers, en het dan nog moet toegeven ook dat je gewoon niets, maar dan ook niets gecontroleerd hebt.

Demoustier : dat dateert wel van 4 jaar geleden, wie maalt daar nu nog om ?

Wel, behalve dat hij hier nog even aantoont dat hij niet kan tellen (2011-2013 is 2 jaar, geen 4 jaar), gaat een schorsing hem er nu eenmaal om dat zolang de schorsing duurt, je niet echt als natural kan beschouwd worden. Althans dat is toch de statement die men wil maken met een schorsing. Dit is overigens een topic voor heel wat discussie want wetenschappers hebben op basis van de bevindingen van de toename aan spierkernen (die permanent is) al meer dan eens gezegd dat een dopingschorsing eigenlijk levenslang zou moeten zijn, als het doel is om mensen uit te sluiten met een onfair voordeel. Natuurlijk is dat onzin, gewoon omdat het eigenlijk het gebruik van AAS aanmoedigt voor profcompetitie, wetende dat je een reserve opgebouwd hebt die je ganse profcarriere meegaat (het voordeel van spierkernen die niet verloren gaan is dat je massa en kracht die je ooit had sneller, en met minder hulp, weer opbouwt later) en dus eigenlijk mensen een template geeft om te gaan cheaten. Maar laat ons toch op zen minst stellen dat de dopingautoriteiten er nog om malen, aangezien hij nog twee jaar geschorst is.

Waar hij voor gepakt is, daar mogen we ons niet over uitspreken. Dopingtests in de IFBB zijn nogal een geval apart. Kans is groot dat ze niet eens op AAS getest hebben en hij inderdaad gepakt is op iets als DMAA. Zonder officieel document (Riches heeft het wel gepost, kan Erko ook als hij dat echt wil) of bevestiging van de IFBB kunnen we dat nooit zeker weten. Maar laat me zo vrij zijn om te stellen dat Erko ongeveer zo natural en hormonenvrij is als een Thaise ladyboy.

Wat Demoustier op het einde zei neem ik nog het meeste aanstoot aan : “die jongen werkt echt wel hard hoor”. Ja ? en dan ? is toch niet omdat jij er in slaagt een paar luie marginalen te vinden die denken dat ze gaan groeien door iets te nemen zonder hard te werken (en dat dan nog even voor een camera willen tonen), dat de meeste mensen die dat doen niet hard werken. Erko is er het perfecte voorbeeld van. Die jongen leeft echt voor zen sport, maar is niet natural. Vind er persoonlijk niet veel aan, maar goed, alle respect voor wat hij bereikt heeft. Daarentegen verliest hij dan weer alle respect dat hij opbouwt met dit hele verhaaltje.

Die bitches in de gym nemen allemaal prive lessen en lopen allemaal met een natte broek, ben er zeker van dat die er na de training nog eens over gaat...boss playa!

DMAA staat ook op de dopinglijst en was tot kort vrij te verkrijgen ;)
Hetzelfde met ephedrine, vroeger legaal, maar staat ook op de dopinglijst

DMAA geloof ik nooit dat het daarom gaat.

Het is trouwens door onze eigen Sanca dat men te weten is gekomen dat DMAA een verboden stof is (exacte verhaal bij Sanca te halen).

Nu begrijp me niet verkeerd, ik bewonder Erko om zijn prestaties en het maakt mij allemaal niet uit wat hij wel of niet gebruikt, maar dat hele gedoe er altijd rond is ook nergens voor nodig.

Al komt de reportage van VTM en dit artikel komt uit Story...zijn nu niet de meest hoogstaande bronnen waar men veel aandacht aan moet geven :D

Edit na post Big Cat:

Wist niet dat de tests zo vaag waren, al lijkt DMAA me dan nog een twijfelgeval.

Laatst bewerkt:
Edit na post Big Cat:

Wist niet dat de tests zo vaag waren, al lijkt DMAA me dan nog een twijfelgeval.

Zoals ik zei : kunnen we ons niet over uitspreken. Maar zoals ik ook vermeldde, rob riches heeft zen uitslag binnen de 3 dagen online gezet om te bewijzen dat hij gepakt is op de stof gelinkt aan Craze. Zelfde soort ding. Riches waarschijnlijk ook niet clean, en blijft maar zeer de vraag waarom hij preworkout van een gecontesteerd merk neemt vlak voor een wedstrijd, als hij een eigen supp lijn heeft, maar hij is niet gepakt op AAS, wel op wat hij zei.

Als Erko wil bewijzen dat hij gepakt is op iets anders dan AAS, kan hij zeer makkelijk op vraag van zen horde fans de resultaten kenbaar maken. Scan van de notificatie, hup op facebook, en de zaak is klaar. Denk niet dat hij dat gaat doen, dus inderdaad, DMAA lijkt dan zeer twijfelachtig. Ik wil maar zeggen dat het kan.

Geloof je echt dat je voor wat PWO op de dopinglijst terecht komt? Met een schorsing van jaren?

Lol.

Terug
Naar boven