AndroidHealthClinic

Depressief Door te laag in calorieën?

Bezoekers in dit topic

liftertje

Cool Novice
Lid geworden
10 mrt 2016
Berichten
132
Waardering
38
Lengte
1m68
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo kan het zo zijn dat je depri word Door dat je te weinig calorieën naar binnen werkt? Eiwitten en vet zijn wel gewoon hoog gehouden.
Had er de laatste tijd erg veel last van nu ik weer aan het bulken ben is het weer de goede kant op aan het gaan.
De vraag is dus of het door de te lage innamen kwam?
 
Beetje weinig informatie. Wat is je onderhoud? hoeveel kcal zat je onder onderhoud? Wat waren je macro's? Hoeveel gram koolhydraten at je?
 
Beetje weinig informatie. Wat is je onderhoud? hoeveel kcal zat je onder onderhoud? Wat waren je macro's? Hoeveel gram koolhydraten at je?
Onderhoud was 2100 kcal
Zat ongeveer op 1100
Waarvan 160 eiwit en 80 gram aan vet
 
Waarom zat je 1000 kcal onder onderhoud? Das veel te veel man
En je carbs?
 
Natuurlijk kun je daar depri van worden.
Je kreeg 1000 kcal minder dan je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven.. Het kreeg waarschijnlijk niet eens genoeg binnen om te kunnen functioneren terwijl dat wel gevraagd wordt..

Wat verwacht je? Dat je lichaam inclusief gesteldheid maar door blijft bikkelen ondanks dat het niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
 
Natuurlijk kun je daar depri van worden.
Je kreeg 1000 kcal minder dan je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven.. Het kreeg waarschijnlijk niet eens genoeg binnen om te kunnen functioneren terwijl dat wel gevraagd wordt..

Wat verwacht je? Dat je lichaam inclusief gesteldheid maar door blijft bikkelen ondanks dat het niet genoeg voedingsstoffen ik had gedacht het met een refeed op te kunnen lossen.onder tussen alweer een tijdje aan het bulken ga dat dus ook niet meer doen
 
Heel goed, succes. Als je stats kloppen overigens.. dan lijkt het mij heel erg stug dat je onderhoud 2100 is. Lees de stickies en probeer er achter te komen wat voor je werkt.. Niet weer gaan crashen, dat zelfde geld nu voor je bulk, niet ineens +1000kcal zitten, want dan kom je major snel in vet aan.. dat wil je vast niet.
 
Ja. Heb het zelf ook meegemaakt, al zou ik het niet "depressief" noemen. Met name als je op een heel laag VP staat, of langere tijd al aan het cutten bent. Jaartje geleden toen ik in de zomer rond de 6-7% stond en nog amper carbs binnen kreeg gingen m'n hormonen ook fucked. Weinig energie, snel geprikkeld, eind van de dag al rond 18:00-20:00 helemaal bekaf, weinig enthousiasme voor dingen. Vandaar dat ik ook nooit meer zo droog hoef te staan. Dan liever +3% en wel lekker in m'n vel. Kan zeker aan je dieet liggen ja.

Edit: Zie nu pas dat je op 1100 kcal zit. En dan vraag je je zelf nog echt af waar 't mis gaat, lol.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou van 1100 op de grond liggen.. Dus je een beetje down voelen kan ik me voorstellen.
 
Carbs -> Serotonin -> happy!
Low/zero carb -> dikke pik en zakje chips -> not happy!
 
Heel goed, succes. Als je stats kloppen overigens.. dan lijkt het mij heel erg stug dat je onderhoud 2100 is. Lees de stickies en probeer er achter te komen wat voor je werkt.. Niet weer gaan crashen, dat zelfde geld nu voor je bulk, niet ineens +1000kcal zitten, want dan kom je major snel in vet aan.. dat wil je vast niet.
Stats zijn van mijn broer
Ik heb het uitgerekend op Internet daar klopt dus niet veel van.ik zal de stickie gaan lezen en anders ga ik het aan hem vragen.

Gr
 
Niemand wordt vrolijk van weinig carbs :o.
 
Ik vrees iets ergers..

Ernstige vorm van aanstelleritus
 
Nergens voor nodig om zo laag te gaan. Tuurlijk ga je je niet fijn voelen.
 
Back
Naar boven