- Waardering
- 224
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb eens gelezen dat de brachialis sterker is dan de biceps, dus dat zu verklaren waarom hamer curls bij de meesten makkelijker afgaan dan gewone dumbbell curls

(en zwaar en muizengewichten is natuurlijk relatief, wat voor de één zwaar is, is voor een ander lekker om mee op te warmen...
)Leuk filmpje!
Sympathieke gast ook zo te zien.
Maar na aanleiding van enkele posts wil ik wel even opmerken dat curls met dergelijke gewichten best mogelijk zijn natuurlijk.
Dat sommige mensen nooit de behoefte hebben om met zulke gewichten te gaan trainen is weer wat anders.
Of het echt nodig is ben ik ook niet zeker van...
Maar dat het gaaf is om te zien, en helemaal om te doen, is voor mij wel zeker.
En als een kerel hier beweert dat hij een bepaald gewicht kan curlen, is het ronduit belachelijk dat een ander gaat lopen beweren dat hij het niet kan natuurlijk...
En niet iedereen loopt alles te filmen wat ie doet!
Ik heb vroeger ook eens voor een weddenschap barbell curls gedaan met 140kg, en dumbbell curls met 42kg.
En geloof me dat waren geen strikte reps!
Zwaaien, zwiepen, buigen, door de knieën, alles om ze maar weer een rep naar boven te krijgen!
Belachelijk..?
Onzin..?
Gevaarlijk..?
Zal best, maar veel (vooral jonge) mannen willen zich toch graag eens bewijzen af en toe..?
En ik ben van mening dat "cheating" best een plaats heeft in de krachttraining.
Als je het maar toepast om de intensiteit te verhogen.
Maar ik ben dan ook "opgegroeid" met foto's en artikelen over en van Bertill Fox en zulke jongens...
En ik denk ook dat je behoorlijk wat spieren hoger belast met die "niet strikte" hammer curls uit het filmpje, dan wanneer je met van die muizengewichten heel strikt je curls doet.(en zwaar en muizengewichten is natuurlijk relatief, wat voor de één zwaar is, is voor een ander lekker om mee op te warmen...
)

is zo bro.. de 'ouw' garde trainde zwaar en basic! Alles wat ik toen zag, hoorde en las over de top was hard en zwaar trainen met halters en baar.
En ja de huidige zijn betere BB'ers..

140kg? wat vooorn monster ben jij dan wel niet?Leuk filmpje!
Sympathieke gast ook zo te zien.
Maar na aanleiding van enkele posts wil ik wel even opmerken dat curls met dergelijke gewichten best mogelijk zijn natuurlijk.
Dat sommige mensen nooit de behoefte hebben om met zulke gewichten te gaan trainen is weer wat anders.
Of het echt nodig is ben ik ook niet zeker van...
Maar dat het gaaf is om te zien, en helemaal om te doen, is voor mij wel zeker.
En als een kerel hier beweert dat hij een bepaald gewicht kan curlen, is het ronduit belachelijk dat een ander gaat lopen beweren dat hij het niet kan natuurlijk...
En niet iedereen loopt alles te filmen wat ie doet!
Ik heb vroeger ook eens voor een weddenschap barbell curls gedaan met 140kg, en dumbbell curls met 42kg.
En geloof me dat waren geen strikte reps!
Zwaaien, zwiepen, buigen, door de knieën, alles om ze maar weer een rep naar boven te krijgen!
Belachelijk..?
Onzin..?
Gevaarlijk..?
Zal best, maar veel (vooral jonge) mannen willen zich toch graag eens bewijzen af en toe..?
En ik ben van mening dat "cheating" best een plaats heeft in de krachttraining.
Als je het maar toepast om de intensiteit te verhogen.
Maar ik ben dan ook "opgegroeid" met foto's en artikelen over en van Bertill Fox en zulke jongens...
En ik denk ook dat je behoorlijk wat spieren hoger belast met die "niet strikte" hammer curls uit het filmpje, dan wanneer je met van die muizengewichten heel strikt je curls doet.(en zwaar en muizengewichten is natuurlijk relatief, wat voor de één zwaar is, is voor een ander lekker om mee op te warmen...
)
Ja, maar je kunt je toch moeilijk hier al bij voorbaat laten censureren door bepaalde typetjes hier...Yep, helemaal mee eens.
Ik vond het een grappig filmpje en een leuke spontane reactie van Dexter. Op het moment dat ik mn eerste reactie verzond, die geenszins bedoeld was om te pochen of wat dan ook, dacht ik al "aah....had ik beter niet kunnen verzenden."
Maar er was geen woord aan gelogen.
Trouwens een 140kg bicepcurl is echt heel bruut en dan zit je te spelen met gewichten waar de huidige sterkste-man top voor tekend hoor...
Ik hoop daar nog eens op uit te komen.![]()

Een "has been monstertje..."

Ja, maar je kunt je toch moeilijk hier al bij voorbaat laten censureren door bepaalde typetjes hier...
En als er al mensen zijn die hier leugens en verzinsels posten...
"all the more power to them..."
Ik krijg ook wel eens "niet bijzondere vriendelijke of sympathieke" reacties op mijn berichten, maar laat me daar (tot nu toe) niet door beïnvloeden.
Een "has been monstertje..."
Dat kan ik nu niet meer...
Ik praat (schrijf..?) dan over een jaar of twintig geleden...
Maar daar zal ik het verder niet over hebben, anders wordt "Tsjok" weer kwaad op me...![]()
Wat ik nu (eindelijk weer...) voor elkaar krijg staat (eerlijk) in m'n log...![]()
Als jij de wijsheid in pacht hebt, dan ben ik "Mr. Incredible" (geweest...)yo 140 pond. geen kilo's of je bent mister incredible

Als jij de wijsheid in pacht hebt, dan ben ik "Mr. Incredible" (geweest...)
Maar geloof me, de sterke jongens op dit forum zouden het best voor elkaar krijgen om 140kg te curlen hoor...
Maar niet strikt, dat heb ik ook nog nooit gezien...
Als de "sterke mannen" een log lift gaan doen, doen ze eigenlijk ook al een vorm van curlen, en met dat gedeelte van de oefening hebben de meesten geen probleem volgens mij...
Ik lees hier soms van prestaties die mij er van overtuigen dat die gasten het kunnen.
Of ze het risisco voor hun aanhechtingen en spieren (scheuren..?) willen lopen is wat anders natuurlijk...

Ik geloof je als je zegt dat je ergens in het verleden 140kg gecurled hebt. Waarom zou je er om liegen? Maar het is echt niet zo dat veel sterke jongens 140kg pakken met een barbellcurl hoor
140kg is wel van supernivo! Ik ken er n.l. maar ééntje die met dit gewicht curled en dat is Magnus Samuelsson. De man met echt de sterkste biceps allertijden.
Normaal gesproken is alles boven de 70kg redelijk strikt heel sterk hoor. Bij hoge uitzondering zijn er jongens die boven de 100kg redelijk strikt uitkomen.
Dan is een Log voorslaan niet hetzelfde als een bicepcurl hoor. Je hoort em n.l. te rollen op je vensterbank en niet te curlen, maar wel machtig als je het wel kan natuurlijk.![]()

voor Magnus, dus.....
Trouwens, is het zelfs voor hun rug niet slecht om zo te zwiepen met die gewichten? Buiten het feit om of het goed is voor de groei in de arm.

) kan ik amper 140kg deadliften, dus laat staan curlen...

)Gasten die voor het eerst een C.O.C. No.2 of 2,5 in hun handen krijgen, en 'm kunnen sluiten...
Man ik breek m'n vingers haast op de Nr.2 en ik train er nu toch weer al een tijdje op...
Wat doe ik fout..?![]()
Joh..?Ja, wat denk je zelf? Een fanatieke powerlifter die al een aantal jaar traint heeft natuurlijk veel meer basis kracht en ook knijp kracht dan jij. Uiteraard hebben die dan ook minder moeite met zo'n CoC.