AndroidHealthClinic

Diabetes type 2 naar type 1 insuline

Bezoekers in dit topic

CityTrip

50% Natty 🇲🇨
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
545
Waardering
292
Lengte
1m88
Massa
118kg
Vetpercentage
12%
Ik wist dat het op een gegeven moment zou komen van diabetes type 2 naar type 1 insuline!

Even voorop gesteld het is genetisch bepaald in mijn familie, wij weten dat het gaat komen enkel niet wanneer (zo makkelijk zijn met de loterij) het begint langzaam van veel dorst veel plassen. Geen fut om ook maar wat te doen. Metformine Gliclazide & Forxiga om je lange termijn suikers onder controle te krijgen. Na 5 jaar lukt dat niet meer om alles te stabiliseren.

Sta onder behandeling internist alles is bekend incl. gebruik roids.
Rosuvastatine is een cholesterolsyntheseremmer die ik gebruik om verhoging te voorkomen ivm roids net als Lisinopril bloeddrukverlagend middel ok deze op peil te houden.

Nu insuline das nieuw voor mij ook helemaal ivm roids!

Zijn er meer hier die diabetes type 1 hebben icm gebruik van roids?
 
Heb je al insuline voorgeschreven gekregen en ben je daar al mee begonnen?

Ik denk dat er weinig veranderd icm roids. Je prikt insuline na elke maaltijd aan de hand van je hoeveelheid carbs en in de avond zet je je nachtinsuline (langwerkende).
 
31 januari as. wordt mij geleerd te spuiten dus dan weet ik meer!

Helder nou ben benieuwd hoe het zal gaan uitpakken.
 
31 januari as. wordt mij geleerd te spuiten dus dan weet ik meer!

Helder nou ben benieuwd hoe het zal gaan uitpakken.
Dat is bij jou niet nodig dikkie :heart:
Klote dat je dit ook overkomt. er zijn verschillende methode, ook afhankelijk van je waarden, dus zo 1-2-3 niets over te zeggen.
 
Dat is bij jou niet nodig dikkie :heart:
Klote dat je dit ook overkomt. er zijn verschillende methode, ook afhankelijk van je waarden, dus zo 1-2-3 niets over te zeggen.

Hou ook van jou.. dit is nieuw voor mij, heb alles al open getrokken online maar word door de bomen niet wij eruit! Wat ik wel weer lees is je wordt zwaarder maar daar zit ik nou niet op te wachten. Dus al met al best spannend hoe dit gaat met insuline!
 
Kennis van mij heeft insulinepomp, en traint gewoon. Niet dik of vocht vasthouden.
(vriend van mijn oudste zoon, ook jaar of 28)
 
Er is of was ook een club met profrenners in het wielrennen, allemaal type 1 diabetes. Die kunnen ook op gewicht blijven. Zal niet makkelijk zijn, maar kan dus wel :thumb:
 
Sterkte! Maar laat je goed voorlichten en dan komt het wel goed!
 
Vandaag insuline gekregen lang en kort werkend, langwerkend als ik opsta en de kortwerkende mocht mijn glucose boven de 20 komen. Vanmiddag even meeting gedaan was 22.4 best wel hoog. Ben wel gerustgesteld omdat ik na de kortwerkende insuline mij na 15min geleidelijk aan beter ging voelen! Wauw… wat een verbetering!
 
Vandaag insuline gekregen lang en kort werkend, langwerkend als ik opsta en de kortwerkende mocht mijn glucose boven de 20 komen. Vanmiddag even meeting gedaan was 22.4 best wel hoog. Ben wel gerustgesteld omdat ik na de kortwerkende insuline mij na 15min geleidelijk aan beter ging voelen! Wauw… wat een verbetering!
Hoeveel eenheden moet je dan bijzetten ?
 
Hoeveel eenheden moet je dan bijzetten ?

Kortwerkende nu op 8 eenheden daar ben ik mee begonnen, morgenochtend start ik met 10 eenheden mocht deze boven de 20mmol/L de kortwerkende was op aanraden omdat ik al halverwege de dag zat.
 
Hopelijk ben je snel ingesteld en weet je je ratios voor kortwerkend. Momenteel spuit ik per 30gr carbs 1iu kortwerkend en langwerkend in totaal 26iu.
Prik je nu vaste hoeveelheden of wel per hoeveelheid eten?
 
Gaat wel heel snel het stabiliseren van je glucose, prik nuchter 10 eenheden langwerkend daarna na gelang 4 eenheden kortwerkend.
Nuchter deze ochtend 11.1mmo/L je glucose zal op gaan lopen tijden zware training sessie’s dus na training eiwitten, 2 uur wachten met meeting verrichten om een juiste waarde te meten. Qua insuline vind ik het wel meevallen eerlijk gezegd was er goed gespannen over maar dat was storm in glas water zeg maar!
 
Ik zou gelijk misbruik van de situatie maken en na de training 10iu kortwerkend extra bijpinnen :eyebrow:
 
Ik zou gelijk misbruik van de situatie maken en na de training 10iu kortwerkend extra bijpinnen :eyebrow:

Ja das niet verkeerd lijkt mij, heb genoeg in voorraad liggen.
 
Ja das niet verkeerd lijkt mij, heb genoeg in voorraad liggen.
Ideaal voor ons is dat je glucosewaarde - nuchter geprikt (acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken behalve water) onder de 5(90) blijft, alleen bij type ll gaat men geloof ik uit van onder de 9(160) houden. Wat heeft men bij jou voor waarde aangegeven ?
 
Ideaal voor ons is dat je glucosewaarde - nuchter geprikt (acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken behalve water) onder de 5(90) blijft, alleen bij type ll gaat men geloof ik uit van onder de 9(160) houden. Wat heeft men bij jou voor waarde aangegeven ?

Mijn waardes mogen tussen 6mmo/L en 9mmo/L liggen. Zit nu stabiel rond 7/8mmo/L maar dat komt ook omdat ik geen glucose suikers meer neem tot mij, wel fructose doormiddel van 3st fruit per dag.

Nuchter prik je altijd hoger dan is 12mmo/L wat heel normaal is en dan prik ik 10 eenheden.
 
Kleine update: na 3 weken was ik het al zat om steeds maar weer vingertoppen bloed te prikken, heb sinds gisteren een sensor in mijn bovenarm onder triceps en wat een verademing. Nu kan ik alles ook in beeld brengen omtrent extra gebruik kortwerkende insuline voor de training, merk wel dat de de suikers die in mijn bloed zitten door de insuline mijn spieren ingedrukt wordt, dus tijdens de trainen kan ik glucose aflezen op mijn tel das wel makkelijk om zo je waardes in de gaten te houden en dat het ineens gaat zakken ivm hypo en in elkaar zak omdat ik voor de training een 10iu heb geprikt. Al met al een fijne bijkomstigheid!
 
Kleine update: na 3 weken was ik het al zat om steeds maar weer vingertoppen bloed te prikken, heb sinds gisteren een sensor in mijn bovenarm onder triceps en wat een verademing. Nu kan ik alles ook in beeld brengen omtrent extra gebruik kortwerkende insuline voor de training, merk wel dat de de suikers die in mijn bloed zitten door de insuline mijn spieren ingedrukt wordt, dus tijdens de trainen kan ik glucose aflezen op mijn tel das wel makkelijk om zo je waardes in de gaten te houden en dat het ineens gaat zakken ivm hypo en in elkaar zak omdat ik voor de training een 10iu heb geprikt. Al met al een fijne bijkomstigheid!
Hypo krijg je idd als je laag zit Les. Dat is ook een reden dat mensen moeten oppassen met snelle insuline icm GH en training. Jij doet het tenminste verstandig - Wel medisch noodzakelijk-. Dit geeft ook mooi aan dat je niet zomaar ff aantal iu kunt drukken, zonder te meten (tav lezers GH/Slin)
 
Hypo krijg je idd als je laag zit Les. Dat is ook een reden dat mensen moeten oppassen met snelle insuline icm GH en training. Jij doet het tenminste verstandig - Wel medisch noodzakelijk-. Dit geeft ook mooi aan dat je niet zomaar ff aantal iu kunt drukken, zonder te meten (tav lezers GH/Slin)
Thanks brother for the compliment, ja maar dat is toch met alles zo eerst je huiswerk doen dan handelen! De aantal ou die ik prik is berekend aan de hand van mijn glucose waarde. Ik snap wel dat er (bodybuilders) onderuit gaan in de gym, en daar hoef je echt geen geleerde voor te zijn om dit te kunnen zien of snappen. Daarom sta ik er iedere weer versteld van dat er mensen zijn die roids prikken alvorens bloedonderzoek te doen..

Daarom mag ik je graag lezen in de commentaren hier op hier forum altijd scherp en op feiten gebaseerd. 💪🏽
 
Back
Naar boven