XXL Nutrition

Diabetes type 2 naar type 1 insuline

Bezoekers in dit topic

Kleine update: na 3 weken was ik het al zat om steeds maar weer vingertoppen bloed te prikken, heb sinds gisteren een sensor in mijn bovenarm onder triceps en wat een verademing. Nu kan ik alles ook in beeld brengen omtrent extra gebruik kortwerkende insuline voor de training, merk wel dat de de suikers die in mijn bloed zitten door de insuline mijn spieren ingedrukt wordt, dus tijdens de trainen kan ik glucose aflezen op mijn tel das wel makkelijk om zo je waardes in de gaten te houden en dat het ineens gaat zakken ivm hypo en in elkaar zak omdat ik voor de training een 10iu heb geprikt. Al met al een fijne bijkomstigheid!
hoe bevalt het nu met de sensor ?
het komt me bekend voor, me zus heeft precies het zelfde
 
hoe bevalt het nu met de sensor ?
het komt me bekend voor, me zus heeft precies het zelfde

Ideaal z’n sensor beter dan je vingers lek prikken. Dacht eerst ja dat is wel makkelijk maar hoe zit het dan met die naald in je arm? Je schiet de sensor als het ware vast met een klikmachine. Er gaat een holle naald je arm in die laat een draadje achter naald gaat terug machine in. Je kunt erop slapen zwemmen na naar 14dagen melding op tel vervang sensor.

En het voordeel is dat er een constante meeting is en zodra je hyper krijgt of hypo gelijk melding dan is het anticiperen een stuk makkelijker
 

Diabetes type 2 naar type 1 insuline.. heb je type 1 of 2 zit wel een heel groot verschil tussen.​

 

Diabetes type 2 naar type 1 insuline.. heb je type 1 of 2 zit wel een heel groot verschil tussen.​

Ala je het topic leest dan zie je bij zijn openingspost wat hij heeft..
 

Diabetes type 2 naar type 1 insuline.. heb je type 1 of 2 zit wel een heel groot verschil tussen.​


Kleine letters had ik ook wel kunnen lezen hoor 😵‍💫 mijn zicht is nog redelijk op mijn leeftijd 😂
 
Ala je het topic leest dan zie je bij zijn openingspost wat hij heeft..
Ik heb zelf type 1. sporten is daardoor niet zo makkelijk veel op je voeding om te voorkomen dat je geen hype of hypo krijgt..
van type 2 naar type 1 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk zijn 2 verschillende ziektes.
 
Ik heb zelf type 1. sporten is daardoor niet zo makkelijk veel op je voeding om te voorkomen dat je geen hype of hypo krijgt..
van type 2 naar type 1 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk zijn 2 verschillende ziektes.
Je kan overgaan van 2 naar 1, je praat hier tegen iemand die ook type 1 heeft. Onwaarschijnlijk is niet onmogelijk :) zat mensen die van een pilletje overspringen naar prikken.

Je negeert overigens wat ik heb gezegd.
 
Je kan overgaan van 2 naar 1, je praat hier tegen iemand die ook type 1 heeft. Onwaarschijnlijk is niet onmogelijk :) zat mensen die van een pilletje overspringen naar prikken.

Je negeert overigens wat ik heb gezegd.

dan weet je zelf ook dat mensen met type 2 ook prikken of pillen. heeft niets te maken met type 1
 
pantoffel Wat wil je nu eigenlijk zeggen ?
 
dan weet je zelf ook dat mensen met type 2 ook prikken of pillen. heeft niets te maken met type 1
Waarom zo defensief gap? Ts weet wat hij heeft.
 
als je type 1 hebt hele andere aanpak is van behandelen moet je echt je koolhydraat ratio gaan uitzoeken en afstemmen met je insuline. zeker met sporten is dat een hele uitdaging.

Ik heb idd type1 had type2, mijn alvleesklier werkt niet meer daarom moest ik insuline gaan gebruiken. En ja ik weet dat alles aangepast moest gaan worden en ik heb die ommezwaai in 2 weken gemaakt met voeding lezen wat ik kan en mag nuttigen icm insuline gebruik ook extra gebruik ivm de sport die ik beoefen. Ik weet echt wel wat het inhoudt mijn hele familie heeft er mee te maken, was gewoon een kwestie van tijd dat ik er ook aan moest geloven. En nee ben geen type2 aan de metformine & insuline.
 
En alsnog ontwijkt die gap mn antwoord, props dat hij wilt helpen. Maar aan ts zijn antwoorden ziet het eruit alsof hij het allemaal goed in de gaten houd.

CityTrip gebruik je de freestyle of de dexcom? Er zijn nu mensen die de combi gebruiken van hun pomp naar sensor en dus niet meer prikken of bezig zijn met hun suiker.
 
Gebruik de freestyle Libre2 sensor, pomp wil ik niet eens over nadenken z’n sensor is een uitkomst!

Iedereen staat vrij om te vragen sta idd onder behandeling bij internist voor bloedonderzoek en bloeddruk en diabetes verpleegkundige om alles in kaart te brengen, die kijkt mijn waardes na omdat ik online mijn gegevens/ sensor deel met verpleegkundige, mochten mijn waarden exceptionele veranderen vertonen dan word ik gelijk telefonisch benaderd.
 
Hoe gaat het hier ouwe ?
 
1710357857217.png

Sorry voor de later reactie maar het gaat uitstekend zie printscreen van mijn waardes!
 
Bekijk bijlage 618333
Sorry voor de later reactie maar het gaat uitstekend zie printscreen van mijn waardes!
Keurig. Type 1 hier, geen roids o.i.d. Injecteer je langwerkende in de ochtend? Is dat om pieken op te vangen op de achtergrond, lijkt mij dan van belang om aardig goed te weten wat de dag gaat brengen qua beweging en voeding. Maar lijkt jou goed af te gaan 👍🏻

Was laatst ook niet ontevreden.
IMG_7362.jpeg
 
IMG_1467.jpeg

Dan doe ik ook mee haha
Wel icm roids, en sinds mijn 13e bezig. Die sensor maakt echt een enorm verschil. Nu heb ik mensen met pomp gezien en dat is vaak echt een strakke lijn.
Netjes opgepakt allemaal kerel! Zie meer dan 90% vd mensen een jaar sukkelen voor ze verbetering krijgen.
 
Bekijk bijlage 619240
Dan doe ik ook mee haha
Wel icm roids, en sinds mijn 13e bezig. Die sensor maakt echt een enorm verschil. Nu heb ik mensen met pomp gezien en dat is vaak echt een strakke lijn.
Netjes opgepakt allemaal kerel! Zie meer dan 90% vd mensen een jaar sukkelen voor ze verbetering krijgen.
Denk dat het scheelt dat we redelijk regelmatig leven, voeding enzo op orde. Dan vind je afwijkingen ook eerder terug.
 
Het ging niet 123 goed hoor pffff schommelingen in de waardes op en neer, van hyper tot hypo! Mijn eetgewoontes aanpassen van 6x daags naar 3x daags, wat deed ik en dacht dan moet ik die 6x in die 3x proppen en dacht ging finaal de verkeerde kant op! Toen ook gestopt met roids nu wel trt basis 100mg test c per week. Dus het eten op 3x daags aangepast z’n 3000 calorieën dagelijks en dat is veel voor mij nu op dit moment. Betekent wel dat ik echt stabiel ben met mijn gebruik insuline en eigenlijk waarden.

Kan makkelijk anticiperen omdat ik een sensor gebruik dus meten is weten. Ben superblij dat alles stabiel is.
 
Back
Naar boven