XXL Nutrition

Dianabol en leverkanker

Powerful

Advanced Bodybuilder
Waardering
146
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Goedeavond,

Ik las net op een site erogenetics dat testen hadden uitgewezen dat Dianabol pro-ocugenen (bepaalde kanker genen) in de lever stimuleren.
Volgens dat onderzoek komt Dianabol er slecht uit qua side effects dan bijvoorbeeld Winstrol of Anadrol....

Weet weet hier meer van? ik dacht altijd dat Anadrol gevaarlijker is voor de lever maar dat is dus niet zo?

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Mijn mening over dbol is dat het sowieso een ruk roid is..

Dibol is het allerbeste roid ooit ontwikkeld

Hehe, erogenetics.

OT:

Alle 17aa's verhogen de kans op leverkanker... Ze zijn belastend voor de lever, kunnen zorgen voor leverschade, waardoor de lever zich moet herstellen dmv celdeling, waardoor sneller maligne cellen kunnen ontstaan. Is net als met leverbelasting door alcohol...

Gezeik altijd over minst en meest schadelijk....If you cant stand the heat....

Spul is 17aa . alles wat 17AA is,is schadelijk voor de lever. Nix anavar minst en anapolon meest...gewoon alles

En hoe giftig in vergelijking met een glas baco? ;)

Alcohol is niet engineered om de lever te overleven, dus go figure.

Gezeik altijd over minst en meest schadelijk....If you cant stand the heat....

Spul is 17aa . alles wat 17AA is,is schadelijk voor de lever. Nix anavar minst en anapolon meest...gewoon alles

Niet helemaal waar natuurlijk.. var is heel wat minder schadelijk dan bijv anadrol of dianabol, het schijnt zelfs dat het meeste wordt afgebroken door de nieren en die 17 aa van var maar heel weinig de lever aanspreekt. daarbij is het zwaar overdreven. je kan dboll makkelijk op 80mg per dag pakken zonder dat je waardes echt omhoog schieten, overdreven gedoe hierover altijd.

Het is PERSOONSGEBONDEN.
Alle 17aa is ****ed up.
Ook ana,

Het hangt van verschillende factoren af. De 17aa alkylatie maakt het zowiezo giftiger voor de lever. Sommige hormonen en derivaten zijn ook giftiger dan andere. Testosteron en oestrogeen zijn zelf ook giftig. Maar de meeste hormonen interacteren ook met het CYP3A4 enzym (cytochrome P450 3A4). Deze heeft als functie verschillende medicatie te metaboliseren. En zeer belangrijk, het zet cholesterol om naar galzuren.

Substraten zijn stoffen die die gemetaboliseerd worden via dit enzym. Als medicatie aanwezig is dat een inhibitor is van dit enzym, kan voor problemen zorgen. Deze interactie zorgt ervoor dat dit enzym minder goed zijn werk kan doen en dat de medicatie opbouwt in het lichaam. Substraten van dit enzym zijn meestal vrij giftig. Sommige medicatie is zelfs een substraat en een inhibitor.

Dus een verminderde aanmaak van galzuren en metabolisatie van sommige medicatie (50% van de gekende medicatie wordt via dit enzym gemetaboliseerd en is dus een substraat). Galzuren helpen je levercellen, galblaas- en wegen beschermen tegen giftige stoffen. Deze staan ook in voor de afvoer van stoffen uit de lever en vertering van vetten in de darm. Testosteron derivaten hebben waarschijnlijk meer kans een sterke substraat van dit enzym te zijn omdat testosteron zelf een is.

Hier wat info over dat enzym.
http://www.pharmacytimes.com/issue/pharmacy/2008/2008-09/2008-09-8687

Drugs behave as substrates, inhibitors and inducers of human cytochrome P450 3A4 (CYP3A4).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18473749

Laatst bewerkt:
Goedeavond,

Ik las net op een site erogenetics dat testen hadden uitgewezen dat Dianabol pro-ocugenen (bepaalde kanker genen) in de lever stimuleren.
Volgens dat onderzoek komt Dianabol er slecht uit qua side effects dan bijvoorbeeld Winstrol of Anadrol....

Weet weet hier meer van? ik dacht altijd dat Anadrol gevaarlijker is voor de lever maar dat is dus niet zo?

Graag hoor ik jullie mening hierover.

als ik mij dat goed herriner, was dat een in vitro studie op levercellen. Dat wil zeggen dat er met eventueel leverschadelijke metabolieten niet wordt rekening gehouden. Bij dbol is dat 17-methylestradiol.

Daarnaast is het niet zo makkelijk te zeggen welk as schadelijker is, omdat er teveel externe factoren inzitten. En een echt in vitro onderzoek naar leverschade is in strijde met de morele wetten van een studie.

Wat zeker is, is dat 17aa in theorie altijd schadelijk is.

Laatst bewerkt:
En dat oxandrolone in de nieren wordt afgebroken, zou ik ook met een stevige korrel zout nemen. Er zijn 2 zeer oude studies die dit beweren, maar in de abstracten en pdfs dat ik over die 2 studies kon vinden, stond absoluut noppes in ivm metabolisme in de nieren, laat staan een reden hoe.

Ik vind wel dat ze zéér lage doseringen(max 20mg) hebben gebruikt. Dus ik vermoed dat omdat ze geen verhoogde leveractiviteit ontdekt hadden op die dosering, maar wel een verhoogde creatine kinase, ze besloten hebben dat var in de lever wordt omgezet.

Als iemand de studies in zijn geheel kan vinden, het gaat om deze 2.

Fox M, Minor A, et al. Oxandrolone: a potent anabolic steroid. J Clin Endocrinol Metab. 1962;22;:921-927.
Karim A, Ranney RE, Zagella BA, et al. Oxandrolone disposition and metabolism in man. Clin Pharmacol Ther. 1973;14:86-866.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Valt me op dat topics over dianabol altijd zeer tegenstrijdig zijn. Er is een kamp die erg positieg hierover is en een kamp juist erg negatief. Er zijn kennelijk met dianabol geen middenwegen te vinden zoals bij Winstrol/anavar/ andriol waar de meningen vaak in een lijn liggen.

Gewoon veel water drinken haha

In the end, en ik zeg niet dat dat bij Powerful het geval is, willen de mensen hier horen dat het wel mee valt met orals. Tja dat is gewoon niet waar. Blijft een calculated risk maar wel zeer klein.
Heb geen cijfers maar bij een kuurtje dbol op normale dosage is de kans op leverkanker verwaarloosbaar. Zit je maand in maand uit aan de orals dan zullen de kansen zich tegen je keren.

Valt me op dat topics over dianabol altijd zeer tegenstrijdig zijn. Er is een kamp die erg positieg hierover is en een kamp juist erg negatief. Er zijn kennelijk met dianabol geen middenwegen te vinden zoals bij Winstrol/anavar/ andriol waar de meningen vaak in een lijn liggen.

Ja, maar of dat dan ook betekent dat iedereen gelijk heeft. Ik krijg bij een hoop reacties op het forum vaak ook het idee dat mensen denken dat de spullen waar ze minder hard van groeien volgens hun dan ook gelijk minder schadelijk zijn voor het lichaam.

ja het kan kanker cellen stimuleren wat had je gedacht? dat het je lever goed ging doen ,'D dat zijn de risico's die je zelf kiest te nemen kijk naar arnold heeft er toch ook maar 2de lever en aantal hart operaties op na gehouden jaren AAS :)

Het is PERSOONSGEBONDEN.
Alle 17aa is ****ed up.
Ook ana,

Niet helemaal waar natuurlijk.. var is heel wat minder schadelijk dan bijv anadrol of dianabol, het schijnt zelfs dat het meeste wordt afgebroken door de nieren en die 17 aa van var maar heel weinig de lever aanspreekt. daarbij is het zwaar overdreven. je kan dboll makkelijk op 80mg per dag pakken zonder dat je waardes echt omhoog schieten, overdreven gedoe hierover altijd.

Het hangt van verschillende factoren af. De 17aa alkylatie maakt het zowiezo giftiger voor de lever. Sommige hormonen en derivaten zijn ook giftiger dan andere. Testosteron en oestrogeen zijn zelf ook giftig. Maar de meeste hormonen interacteren ook met het CYP3A4 enzym (cytochrome P450 3A4). Deze heeft als functie verschillende medicatie te metaboliseren. En zeer belangrijk, het zet cholesterol om naar galzuren.

Substraten zijn stoffen die die gemetaboliseerd worden via dit enzym. Als medicatie aanwezig is dat een inhibitor is van dit enzym, kan voor problemen zorgen. Deze interactie zorgt ervoor dat dit enzym minder goed zijn werk kan doen en dat de medicatie opbouwt in het lichaam. Substraten van dit enzym zijn meestal vrij giftig. Sommige medicatie is zelfs een substraat en een inhibitor.

Dus een verminderde aanmaak van galzuren en metabolisatie van sommige medicatie (50% van de gekende medicatie wordt via dit enzym gemetaboliseerd en is dus een substraat). Galzuren helpen je levercellen, galblaas- en wegen beschermen tegen giftige stoffen. Deze staan ook in voor de afvoer van stoffen uit de lever en vertering van vetten in de darm. Testosteron derivaten hebben waarschijnlijk meer kans een sterke substraat van dit enzym te zijn omdat testosteron zelf een is.

Hier wat info over dat enzym.
http://www.pharmacytimes.com/issue/pharmacy/2008/2008-09/2008-09-8687

Drugs behave as substrates, inhibitors and inducers of human cytochrome P450 3A4 (CYP3A4).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18473749

ja het kan kanker cellen stimuleren wat had je gedacht? dat het je lever goed ging doen ,'D dat zijn de risico's die je zelf kiest te nemen kijk naar arnold heeft er toch ook maar 2de lever en aantal hart operaties op na gehouden jaren AAS :)

Kijk , hier hebben we wat aan. Karma is on ya way;)

Terug
Naar boven